Česká dizajnérka Anna Marešová: Je jedno, či navrhujem erotické pomôcky alebo električku. Obe musia skvelo vyzerať a dobre fungovať.

Daniel Hamerník, časopis Finmag
Produktová dizajnérka Anna Marešová je známa vďaka svojej diplomovej práci Whoop.de.doo - sade erotických pomôcok pre ženy. Počas svojho štúdia vytvorila aj ďalší významný projekt – Električku pre Prahu. Teraz, po niekoľkých rokoch, má vlastnú kolekciu intímnych pomôcok pre ženy a po Prahe jazdí jej nová električka T3 Coupé. Obe ocenené prestížnou medzinárodnou cenou RED DOT Award. Rozhovor o tom, aká bola jej cesta k vysnívaným cieľom a prečo sa rozhodla ísť svojou vlastnou cestou.
Ako svoju diplomovú prácu ste navrhli kolekciu erotických pomôcok. Prečo práve táto téma?
Nebolo to hneď také jednoznačné. Na túto tému som musela doslova „dospieť“. Mala som rok pred ukončením štúdia a premýšľala som, ako ten posledný voľný čas zmysluplne využiť. Ako svoju bakalársku prácu som robila návrh električky pre Prahu. Bol to veľký projekt a tiež dosť „chlapčenská“ téma. Chcela som teda robiť niečo menšie, ľahšie zhotoviteľné. Na to, že to budú erotické pomôcky ma však naviedol môj kamarát. Povedal mi, že všetko, čo navrhujem, je tak čisté a jemné, že by som mala skúsiť navrhnúť erotické pomôcky. Zdalo sa mi to ako dobrá téma. Erotika a sexualita sú dôležité témy pre každého z nás. A keď som si uvedomila, ako vyzerajú erotické pomôcky a erotický priemysel vo všeobecnosti, povedala som si, že to skúsim. Skúsim navrhnúť pomôcky, za ktoré by sa žiadna žena nemusela hanbiť.
A v škole Vám to prešlo?
Najprv som to musela oznámiť svojmu pánovi profesorovi. A ten ma, na moje prekvapenie, podporil. Povedal mi, že mi verí. Že to zvládnem, keď som zvládla aj tú električku. Už teda nebolo cesty späť a od toho momentu sa to stalo mojou výzvou.

Anna Marešová / bakalárska práce / Električka pre Prahu
Čo Vám povedal pri obhajobe?
No, vlastne, nikto z komisie počas obhajoby príliš nerozprával (smiech). Ale potom mi povedal, že som to zvládla výborne.

foto Jan Přibylský / Whoop.de.doo Venušine guľôčky WHITE CLASSIC
Vašu sadu intímnych pomôcok pre ženy ste nazvali Whoop.de.doo. Čo to vlastne znamená?
Chcela som, aby bol názov zvukomalebný, nebol lascívny ani prvoplánový. Whoop.de.doo mi znelo pekne a hlavne to aj má význam. Používa sa to, keď je niekde rozruch. Niekde som dokonca našla, že to znamená vystrájať.
Keď sa potom zo školského projektu stal projekt skutočný, rôzni ľudia, väčšinou z oblasti obchodu, mi radili, aby som názov zmenila, vraj je dlhý a ťažko zapamätateľný.
Ja som ale ostala verná pôvodnému nápadu. U nás sa to rôzne komolí, čo je vlastne tiež
zábavné, ale hlavne v zahraničí názov funguje skvelo.

logotyp Whoop.de.doo / Jiří Toman, Sudetype / Anna Marešová designers
A čo pre Vás Whoop.de.doo znamená teraz?
Celá značka pre mňa znamená veľa. Je to také moje dieťa. Netušila som, že z mojej diplomovej práce sa vplyvom okolonstí stane skutočná práca a budem mať firmu, ktorá navrhuje, vyvíja, vyrába a dokonca aj predáva erotické pomôcky. Aj keď, viedla k tomu pomerne dlhá cesta.
Nakoniec ste sa rozhodli ísť vlastnou cestou, bez investorov. Čo Vás k tomu viedlo?
Celé to bolo nečakané a neplánované. Keď som za tú moju sadu erotických pomôcok dostala Študentskú medzinárodnú cenu, bolo to pre mňa veľkým prekvapením. A aj pre novinárov. Spustila sa dosť veľká mediálna búrka a veľa ľudí si chcelo pomôcky kúpiť. Stále mi niekto písal, na fotke to vyzeralo ako reálny produkt, no boli to len prototypy. Tiež sa mi ozvalo veľa potenciálnych investorov s ktorými som absolvovala nespočetné množstvo stretnutí. No so žiadnym z nich som si ľudsky nesadla. Nechcem znieť namyslene, ale často to boli obchodníci a tí predsa len uvažujú trochu inak než dizajnéri. Ja som mala víziu krásneho, prémiového produtku, no obchodníkom veľmi nezáležalo na tom, ako a kde sa to bude vyrábať, skôr ich zaujímalo to, koľko sa toho vyrobí a za akú cenu. Myslím si, že v tomto je dôležitá určitá rovnováha, inak nemôže nič vzniknúť. Ak, tak len produkt mizernej kvality.
Ako to pokračovalo?
Mala som pocit, že to nikam nevedie. Medzitým som pracovala na iných projektoch, napríklad na bazálnom teplomere pre ženy. Ale aj keď to bol pekný projekt, nedopadol podľa mojich predstáv. Zistila som totiž, že posledné slovo má ten, kto platí. A tak som sa po asi roku a pol a všetkých tých stretnutiach, peripetiách s investormi a ostatnými skúsenosťami z tohto projektu rozhodla začať celú značku a výrobu riešiť sama. Dala som dokopy svoje úspory a stavebné sporenie a začala úplne od nuly s prvým produktom.

foto Jan Přibylský / Whoop.de.doo Vibrátor
Je to vôbec v dnešnej dobe možné? Všade sú startupy, od ktorých investori vrážajú milióny...
Keď máte svoje peniaze, nemáte ich veľa a máte svoju víziu, ktorá vás ženie, ste maximálne zodpovední. Teda aspoň u mňa to tak fungovalo a do určitej miery aj stále funguje. Zbytočne som neutrácala a premýšľala nad každým krokom. Tiež som do toho vložila enormné množstvo svojho času. Okrem toho, spočiatku si za svoju prácu vôbec nič neúčtujete. Zapájate všetkých kamarátov, rodinu, priateľa. A vlastne sa mi to zdá lepšie, než začínať z veľkým množstvom peňazí od investorov. Tá motivácia postaviť to celé na nohy svojpomocne, je, povedala by som, silnejšia. Takisto mi vrámci úsporných opatrení napadlo (a doteraz si myslím, že to bol strategicky dobrý krok) začať len s jedným produktom. Na rozdiel od investorov som si povedala, že nemusím vyrobiť všetky štyri produkty naraz. (Sada Whoop.de.doo má v návrhu štyri typi pomôcok – pozn. red.) No a k tomu všetkému som si ešte dala vlastnú podmienku, ktorej sa držim dodnes – vyrábať v Českej republike najprv v malom množstve, ale hlavne kvalitne. A tým prvým produktom boli práve Venušine guľôčky.

foto Jan Přibylský / Whoop.de.doo Venušine guľôčky RED CLASSIC
Kombinácia malého množstva, vysokej kvality a sériovej výroby znie ako z ríše snov. Ako sa Vám to podarilo skĺbiť a prečo ste chceli vyrábať v Českej republike?
Musím sa priznať, že som si nevybrala najjednoduchšiu cestu. Väčšinou to nefunguje tak, že prídete do továrne s obrázkom a poviete, vyrobte mi toto a tamto. V Českej republike ani neexistuje továreň na erotické pomôcky, alebo čokoľvek podobné. Tak som musela hľadať a obchádzať dodávateľov, vytvoriť si svoj vlastný výrobný reťazec, nad ktorým mám kontrolu. Každý robí svoju časť a celé to prebieha lokálne. Aj keď je to náročné, myslím si, že to stojí za to. Viem, z čoho sú naše pomôcky vyrobné, viem presne, kto a kde ich vyrába, že materiál je kvalitný a zdravotne nezávadný. Pri niektorých sériách som napríklad strávila aj mesiac s pracovníkmi pri lise. Práve sa rozbiehala prvá výrobná séria a bolo treba dohliadať na každý detail.
Výrábajú sa tak aj ostatné produkty? Napríklad tie z Ázie?
Erotické pomôcky sa až na pár výnimiek vyrábajú v Číne alebo v Ázii. A väčšinou vo veľkých množstvách, pričom kvalita nie je veľmi kontrolovaná.
Takže, keď Whoop.de.doo vyrábam tu, v malých sériách a týmto spôsobom, celkom určite sa to prejaví na cene. Keď vyrábate poctivo a nie hneď státisíce kusov, máte vysoké výrobné náklady. Ale myslím si, že je to rovnaké ako pri iných veciach a produktoch, ktoré sú vyrobné kvalitne. Rozdiel je tam však veľmi citeľný.

foto Jan Přibylský / Whoop.de.doo Venušine guľôčky WHITE CLASSIC – guľôčky v reze
V čom sa ešte odlišujú vaše produkty od tých vyrobených v Ázii?
Výrobe by mal vždy predchádzať vývoj a prototypovanie, čo sa v Ázii častokrát nedeje. Tam sa na to ide „skratkou“ a jednoducho sa o okopíruje.
Whoop.de.doo je od návrhu dizajnu, cez vývoj, až po výrobu kompletne český produkt. Pre náš vibrátor sme dokonca vyvinuli novú technológiu. Whoop.de.doo Vibrátor je celosilikónový, má vnútri tela tri motorčeky a pritom je krásne flexibilný. Najprv som sa čudovala, že nič také ešte neexistuje, ale keď s ten vývoj neustále naťahoval, pochopila som. Dlho sme nevedeli prísť na to, ako to vyrobiť. Aj z tohto hľadiska je to teda unikát.
Takže ste takým dizajnovým vlastencom?
Priznám sa, som hrdá na to, že v Európe sú ešte ľudia, ktorým ide o zachovanie technológii a know-how na Starom kontinente. A musím sa priznať, vždy mám radosť, keď nájdem výrobok, ktorý naozaj pochádza z Českej republiky alebo zo Slovenska.
Ako funguje ten prvý produkt, s ktorým ste prišli na trh? Boli to venušine guľôčky, však?
V tej diplomovej práci som navrhla štyri produkty – vibrátor, dve vibračné vajíčka a venušine guľôčky. Na tých je zaujímavé to, že to nie je len erotická, ale aj zdravotná pomôcka, čo som na začiatku ani netušila. Skvelo totiž posilňujú panvové dno, sú ideálne pre ženy po pôrode prirodzenou cesotu a fungujú aj ako prevencia inkontinencie. No a tiež môžu ženám zvyšiť libido, čo je tiež dobrý benefit. Pri ich vývoji som spolupracovala s gynekologičkou MUDr. Petrou Vrzáčkovou, ktorá ženám venušine guľôčky vo všeobecnosti odporúča. Bola to výborná pomoc, pretože som s ňou mohla konzultovať napríklad veľkosť guľôčok a tuhosť materiálu. A tiež napríklad aj návod na použitie.
Ktoré produkty prišli potom?
Ešte som vyvinula ľahšiu verziu guľôčok – Light, ktoré sú ideálne práve pre ženy čerstvo po pôrode, prípadne pre tie, ktoré už majú výraznejšie problémy s inkontinenciou. A potom prišla na rad edícia Noir Heavy, čo je zas najťažšia hmotnostná verzia guľôčok. Sú v čiernej farbe, tak im hovorím činka (smiech). Základom sú však Venušine guľôčky Classic. Vážia 65 gramov a je to jednoducho zlatá stredná ceta. Dva roky po guľôčkach som sa pustila do už zmieňovaného vibrátora.

foto Jan Přibylský / Whoop.de.doo Vibrátor / Red Dot Award 2016
Keď vravíte o vývoji, čím sa vaše produkty odlišujú od ostatných?
Myslím si, že je to kombinácia viacerých vecí. Najprv je to ich estetická stránka. Chcela som vytvoriť také erotické pomôcky, za ktoré by sa ženy nemuseli hanbiť, ba práve naopak. Budú sa nimi chcieť pochváliť kamarátke a hlavne, budú ich chcieť používať bez toho, aby sa cítili trápne (smiech).
A potom je to funkčnosť. Dizajn je pre mňa práve kombináciou týchto dvoch faktorov – funkčnosti a estetiky. Jedno bez druhého nemôže tvoriť kvalitný dizajn. Pri týchto produktoch som sa sústredia aj na hygienu. Nie sú tam žiadne zbytočné výčnelky, priehlbeniny a medzery, čo môžete väčšinou vidieť pri menej kvalitných produktoch. Trochu sa tým dajú zamaskovať niektoré nedokonalosti. Nezriedka platí, že čím čistejší dizajn, tým je jeho výroba náročnejšia a musí byť precíznejšia.
Ako sa vyrába vibrátor Whoop.de.doo si môžete pozrieť v tomto videu
Na čo konkrétne ste sa pri navrhovaní vibrátora ešte zamerali?
Keď navrhujem nový proukt, robím si rešerš existujúcich produktov. Zisťujem, čo mi pri ich používaní prekáža a snažím sa nájsť lepšie, príjemnejšie riešenie.
Takto som postupovala pri guľôčkach aj pri vibrátore. Jedna z vecí, ktorá sa mi zdala dôležitá, bolo samotné ovládanie. Takže sme sa dosť pohrali s tlačidlami. Nechcela som tam žiadne plus mínus, tie naše sú inšpirované Braillovym písmom. Aj poslepiačky teda rozpoznáte, ktoré tlačidlo zrovna stláčate a môžete si intuitívne nastaviť intenzitu aj frekvenciu vibrácii, ktoré vám budú vyhovovať.
Vidím, že máte „premakané“ aj obaly. To je tiež Vaša práca?
Pri takomto produkte je obal veľmi dôležity. Musí produkt chrániť, ale zároveň ho aj reprezentovať. Takže áno, ku všetkému sme vymýšľali aj obaly a všetky detaily. Napríklad, každy produkt má svoj certifikát originality s číslom. A každý z nich vlastnoručne podpisujem. Som teda zvedavá, čo budem robiť, keď sa zvýši objem výroby. Asi už budem iba podpisovať (smiech).

foto Jan Přibylský / Whoop.de.doo Vibrátor
Spomínali ste, že koncový zákazník je pre Vás najdôležitejší. Na trhu ste od roku 2013, určite už máte od zákazníčiek spätnú väzbu. Zverujú sa vám?
Pozitívna spätná väzba od popužívateliek je pre mňa vlastne hnací motor. Jedna pani mi ďakovala dokonca za to, že som verejne otvorila túto tému. Tému ženskej sexuality a v jej prípade aj problémov s inkontinenciou, že jej to veľmi pomohlo v komunikácii s manželom. Vôbec som si neuvedomovala, že pre niekoho to môže mať tak zásadný význam. Poviem vám, bola som z toho dojatá, keď mi to povedala. Mala som práve také ťažšie obdobie, keď som bojovala s výrobou. Táto reakcia mi dodala energiu, aby som to nevzdala. Znova som mala pocit, že to, čo robím, má naozaj zmysel. A keď mi niekto napíše, že vibrátor alebo guľôčky skvelo vyzerajú a fungujú, je to super odmena.
Aké sú Vaše zákazníčky? Nakupujú viac muži, alebo ženy?
Je to rôzne. Často nakupujú muži ženám z čoho mám naozaj radosť. Vnímam to tak, že muž chce pre ženu len to najlepšie. To, že nosenie Venušinych guľôčok zvyšuje chuť na sex, je potom benefitom aj pre partnera, takže ten muž to robí tak trochu aj pre seba (smiech).
Nakupujú však aj ženy pre seba, či dokonca ženy ženám. Raz k nám prišla matka s dcérou a navzájom si kúpili guľôčky. Vekovo to teda nie je nijako obmedzené. Povedalal by som, že máme zákaznícky vo veku 25 až 65+ rokov. A nemyslím si, že by tie staršie boli, čo sa týka komunikácie ohľadom sexuality a príbuzných tém, zdržanlivejšie. Niekedy je to práve naopak. A najviac sa možno hanbia práve muži.
Aké máte s Whoop.de.doo ďalšie plány?
Chcem postupne prichádzať s ďalšími intímnymi produktmi. Nezmanemá to však, že plánujem mať nekonečné portfólio. Každý produkt musí spĺňat to, čo aj tie predchádzajúce – kvalita, funkcia, estetika. Ženu vnímam ako celok, takže sa chcem zaoberať produktmi, ktoré nie sú primárne erotickými pomôckami, ale patria do oblasti sexuality či ženského zdravia.
A prezradíte nám, o aký produkt ide?
Tento rok som sa rozhodla otvoriť ďalšiu, možno trochu tabuizovanú tému, ktorou je ženská menšturácia. I keď sa nejedná o erotickú pomôcku, je to pomôcka dosť zásadná a je ňou menštruačný kalíšok. Veľa ľudí o tomto produkte ešet nepočulo, no dosť žien už kalíšky používa. Zistila som, že je to veľmi aktuálna ženská téma. A tiež sa jedná o produkt, ktorý je veľmi šetrný k životnému prostrediu, čo je pre mňa osobne dôležité. Whoop.de.doo plánujeme uviesť na trh začiatkom roka 2020. A potom späť k erotike (smiech). Konečne totiž pracujeme aj na výrobe vibračného vajíčka, ale to príde až neskôr.
Nevadí Vám, že ste vnímaná hlavne ako dizajnérka erotických pomôcok? Máte vlastné štúdio Anna Marešová designers. Stíhate pracovať aj na iných projektoch?
Asi to úplne tak nevnímam, no je pravda, že ľudia často nepoznajú moje meno, no keď sa povie „tá, čo robí vibrátory,“ hneď vedia. Takže, niečo na tom bude (smiech).
Whoop.de.doo venujem väčšinu svojho času. Neriešim totiž len dizajn, ale aj marketing, predaj a všetko okolo. Je to trochu „neviditeľná“ práca, ale myslím, že pre značku je dosť dôležitá. Keď ale príde zákazka, ktérá sa nedomieta, tak ju neodmietnem.
Čo je pre Vás ponuka snov, ktorú by ste neodmietli?
Myslím si, že jedna taká už prišla. A bola to výletná električka pre Prahu. Ešte v škole som robila návrh električky pre Prahu, ale tá bola určená na bežnú prevádzku. O pár rokov neskôr ma na základe tejto elekričky oslovil Dopravný podnik hl. mesta Praha s ponukou na spoluprácu. Na jeseň minulého roka sme predstavili novú ekektričku T3 Coupé.
A to je vyhliadková eletkrička?
Presne tak, slúži na vyhliadkové jazdy po Prahe. Ale môžete si ju od Dopravného podniku hl. mesta Prahy prenajať napríklad na oslavnu narodenín alebo svadbu. Alebo len tak. A povedala by som, že je to zatiaľ môj najväčší zrealizovaný projekt (smiech).
Mohli by ste ju stručne opísať?
Je inšpirovaná starými pražskými električkami Tatra T3, má však otvorenú zadnú časť vozňa. Takže, keď ňou cestujete, máte pocit, ako na lodi. Pretože sa zatiaľ jedná o jediný kus, mohla som si dovoliť spraviť ju naozaj luxusne. Podarilo sa mi skĺbiť retro prvky s novými technológiami. Pojala som to trochu ako staré auto. Jednoducho, električkový „old timer.“ Má aj poctivý metalický lak. Aby sa odlíšila od bežných „tétrojok,“ dala som jej tmavomodrú farbu v kombinácii s bielou. No a, samozrejme, dôležitý bol aj názov – T3 Coupé. Táto električka má totiž len jedny dvere, takže má prezývku „kupátko.“

foto Petr Hejna / T3 Coupé
V bežnej prevádzke ju teda neuvidíme?
Ale áno. Tým, že začína byť populárna (má svoje FB stránky aj Instagra – pozn. red.)požičiava si ju stále viac ľudí. Často od kamarátov dostávam fotky, kto a kde ju v Prahe stretol. Prvýkrát vyšla von vlani na jeseň, takže ju práve čaká tá pravá letná sezóna. Je umiestnená v paržskej Vozovni Střešovice, čo je aj električkové múzeum, v ktorom sú umiestnené historické vozidlá.
To musí byť super pocit, mať svoju električku, nie?
Tak, úplne mi nepatrí (investorom aj vyrobcom je DPP hl. m. Prahy – pozn red.) ale veľa ľudí vraví, že je moja. A priznám sa, keď ňou cestujem a ľudia sa za ňou obzerajú, teší ma to. Napríklad za ňou aj bežia, aby si ju odfotili. Toto s vibrátorom nezažijem (smiech). Ale tiež by so rada povedala, že na tomto projekte som spolupracovala s kolegami dizajnérmi Jirkom Tomanom a Tomášom Chludilom a na výrobe a konštrukcii sa podieľalo veľa ďalších ľudí.
Získali ste veľa významných ocenení za dizajn, ktoré sú pre vás najdôležitejšie?
Mám radosť z každého ocenenia. Je to dobrá spätná väzba a motivácia. Okrem tej Študentskej národnej ceny si veľmi vážim vážim aj ocenenie za Električku pre Prahu na BIO 22, Biennial of Industrial Design v Ľubľane. Vtedy sa na električku prišiel pozrieť aj slovinský minister priemyslu s tým, že ho mrzí, že v Ľubľane nemajú električky, že by tú moju naozaj chceli. A potom je pre mňa dôležitá mediznárodná cena RED DOT Award, ktorú ziskal v roku 2016 Whoop.de.doo Vibrátor a tento rok ju získala aj T3 Coupé, takže som takmer spadla zo stoličky, keď som sa to dozvedela. Nie, vážne, mala som a mám z toho naozaj veľkú radosť.

foto Petr Ludvíček / T3 Coupé
Ešte sa vrátim k vašej značke Whoop.de.doo. Ako hodnotíte tých celých päť, takmer šesť rokov, čo ste na trhu? Čo by ste urobili inak?
Od chvíle, keď som sa rozhodla, že budem vyvíjať a vyrábať Venušine guľôčky do ich uvedenia na trh, uplynulo presne a vtipne, deväť mesiacov. Vibrátoru to trvalo rok, ale zavedenie do výroby, s ktorým som vôbec nepočitala, takmer ďalšie dva roky. Z toho je vidieť, že mám oveľa viac skúseností než na začiatku.
Ale, paradoxne, teraz by som sa už bála začínať takto z ničoho, pretože by som už videla všetky tie nástrahy, o ktorých keď nemáte skúsenosti, vôbec netušíte.
Asi by som niektoré veci riešila jednoduchšie, ale na druhej strane, možno by som sa do toho na základe strachu, že to nevyjde, nepustila vôbec. Je zaujímavé sa takto zamyslieť, ale teraz mám pocit, že vízia, vytrvalosť a usilovnosť môžu byť niekedy oveľa dôležitejšie než skúsenosti ktoré vás môže od niečoho, pre vás veľkého, odradiť.
Ono to vlastne dosť podobne funguje aj vo vzťahoch (smiech).

Daniel Hamerník, časopis Finmag
Anna Marešová (*1980)
studio@annamaresova.com / www.annamaresova.com / www.whoopdedoo.cz
Mg. A. Anna Marešová, PhD. je produktová dizajnérka, ktorá sa zameriava na priemyselný dizajn. Médá najviac zaujala svojou diplomovou prácou – návrhom erotických pomôcok pre ženy, ktorú potom aj zrealizovala a založila si svoju vlastnú značku pod názvom Whoop.de.doo.
V roku 2012 založila dizajnérske štúdio Anna Marešová designers. Ich zameraním je udržateľný dizajn. Jej práce sa objavili na výstavách v Prahe, Londýne aj New Yorku.
Anna vyštudovala produktový dizajn na Fakutle umení a dizajnu Univerzity v Ústí nad Labem a na University of Derby. Za svoju bakalársku prácu Električka pre Prahu získala rad ocenení. Získala cenu Národného technického múzea, Excelentný študentský dizajn 2009 a prestížnu cenu Biennial of Industrial Design v Ľubľane, kde dostala cenu za najlepšiu študentskú prácu. Jej diplomová práca Whoop.de.doo – sada erotických pomôdok pre ženy sa tešila veľkej mediálnej pozornosti. Bola ocenená Národnou cenou za študentský dizajn 2011, Exit design 2011 a bola vyhodnotená ako prototyp roka magazínom Dolce Vita.
V roku 2012 založila vlastné štúdo Anna Marešová designers, v ktorom spolupracuje s niekoľkými kolegami. V roku 2016 dostala za svoj Whoop.de.doo Vibrátor prestížnu cenu RED DOT Award, v roku 2017 druhé miesto v súťaži A’DESIGN AWARD & COMPETITION 2017 a cenu Louskáček – ACD Award 2017. Vyhliadková električka pre Prahu T3 Coupé získala tento rok ocenenie RED DOT Award.
Odporúčame
@blondiee83 tuším minulý rok bola súťaž o spomínané venušine guličky tu na MK 🙂
@dr_smajlik vážne? Toto premeškať 😁😁😁
Začni písať komentár...




Testovanie nebude? 😂😂😂