icon
1 / 1
avatar

Držím palce pri tomto predsavzatí 😉 Ja som skúsila všetky rastlinne mlieka, ale popravde, neviem im prísť na chuť, ani nikto doma. Takže pokus bol, aj dosť stal, ale mne to nechuti.

Odpovedz
5. okt 2017
avatar

@dominika86 vies co, ja velmi malo pijem mlieko, nerobi mi dobre. Iba do kavy raz denne si davam. Takze az tak moc nahradzat ho nepotrebujem. Niekedy je aj mesiac co mlieko nekupim.

Odpovedz
5. okt 2017
avatar

Ja zas mám problém nahradiť mlieko na ráno vo vločkách.. už som tiež vyskušala všetky rastliné a nechutí mi to..

Odpovedz
5. okt 2017
avatar

Ja mam velmi velku spotrebu mlieka... milujem mlieko... Skusala som ho tiez nahradit za sojove, ryzove, vselijake mozne druhy a znacky som uz vyskusala, ale akosi tiez im neviem prist na chut.

Odpovedz
5. okt 2017
avatar

@sasienka1 ja tiež viacmenej len do kávy, ale používam pri varení/pečení, a toto proste nie je pre mňa 😉 potom napíš, či sa ti to podarilo. Budeš dávať aj deťom?

Odpovedz
5. okt 2017
avatar

my uz tiez mlieka len rastlinne
mandlove a aj ovsenne je super
skusame postupne
sojovemu sa treba vraj radsej vyhybat
tiez nie je zdrave ho vela konzumovat
ako so vsetkym.. s mierou 🙂

kamoska inak pouziva do kavy susene sojove a ked si clovek da tu kavu 2-3 krat uz inu ani nepotrebuje 🙂
ja nie som kavickar ale u nej si ju vdaka tomu sojovemu mlieku dam vzdy ;)

Odpovedz
5. okt 2017
avatar

Chod na farmu a kupuj odtial,podporuj vyrobcov,kt veris,1znak je - kravy nebucia a nie su vychudnute a personal ti s radosťou ukaze vsetlo,zradlo, uvidíš podstieľky a.myslim si,ze sa da aj rozumne.. 🙂 kupuj tam.maslo,syry,nite,zimcicu..u nas maju farmy totalny odbit maju až objednávky...

Odpovedz
5. okt 2017
avatar

@ouwecka ano jasne snazim sa vzdy lokalne a tak. ale to proste neriesi ten problem, ze krava na to aby davala mlieko, tak musi byt neustale oplodnovana a rodit, potom tie telata od matky vezmu aby davala mlieko. Mne sa tieto praktiky nepacia a nechcem to podporovat. Keby som vedela ze hen tu za rohom je ujo ktory ma kravicku a ta je prave produkujuca mlieko a daco zvysi a ja si to potom kupim, tak to by sa mi pacilo. Lenze takto nas svet proste nefunguje...
Syry napriklad milujem a neviem ci sa ich dokazem vzdat. Mlieko nahradit mi pride dobry kompromis, znizit spotrebu syrov a masa tiez. Vegan zo mna asi nikdy nebude, ale aspon nejaky rozumny kompromis sa snazim najst.

Odpovedz
5. okt 2017
avatar

my sme tiez poskusali vselijake mlieka, aj super bio alnatura provamel aneviem co, ale vsetky chutia volako divne. jedine pitelne mlieko ma alpro (aj ked to teraz znie ako lacna reklama 😁)

Odpovedz
5. okt 2017
avatar

@ikke coby reklama 😀 rada vyskusam overene. problem s mliekami rastlinnymi je ten, ze tie komercne predavane maju podiel len okolo 2% zložky, napr. mandli, takže to je v podstate hnusna voda... Kvalitu tazko najst na trhu...

Odpovedz
5. okt 2017
avatar

Ja som fungovala 3 mesiace uplne bez mlieka a mliecnych vyrobkov. Dcerka mala silny ekzem a kedze som kojila presli sme si eliminacnou dietou pri ktorej sa mimo ineho nesmie mliecna bielkovina. Poviem pravdu ze som rada ze sa nepotvrdila alergia na mlieko lebo dlhodobo by som takto fungovat nevedela. S tymi nahradami je to o nicom, v susenych je aj tak skoro vo vsetkych pridana aj mliecna bielkovina a o tom ze su plne cukru, palmoveho oleja a milion Ecok ani nehovorim.

Odpovedz
5. okt 2017
avatar

@sasienka1 no priznavam, ze u nas najviac pijeme sojove, tie mamdlove su skoro vsetky z prazenych mandli a to mne ani detom nechuti. ale do kavy je dobre aj ovsene, to sa da dokonca lahko a lacno urobit aj doma ak mas mixer

Odpovedz
5. okt 2017
avatar

@ikke mne to moc nechuti. Ja proste kavu musim mat svoju (autisticku) 😂

Odpovedz
5. okt 2017
avatar

S kavou mam problem aj ja. To som este nenasla nahradu. Ale inak kupujem ryzove Joya a kokosove Alpro. Robim z toho aj malej psenove a krupicove kase ci kakao. Sebe zalievam ovsene vlocky. Vsetko je to velmi chutne. Len ta kava no...

Odpovedz
5. okt 2017
avatar

@sasienka1 no ja som z dediny a teda bola jalovica,a ked mala tela tak odvedy sa dojila a roky a nemusela byt oplodnovana a krava sa nechova 10rokov.. velkofirmy robia to co.pises ale napr tu sa pasu cele stada,dokonca 2x rocne zabijaju tak.mozes kupit hovadzie co sa paslo na lúkach..
Hovorim,ze chod na dzedzinu a zisti a najdi taku farmu..
Myslim si,ze sme spoločnosť dost prepchata pseudosuperpravdami.. vzdy.ludia pili mlieko a jedli produkty
Dokonca Boh dal zaslubenu zem ovplyvajucu medom a mliekom.. takze pit zivocisne mlieko je ok 🙂 (moj nazor krestana a maso mlieko zravca) chapem alergikov a ich dovody a ze niekto ma intoleranciu ale pod pojmommliecne si nepredstavujem uht oddtucnene a vyrobky kdr je pod 85-90% mlieka/smotany..
Takze nechápem ludi,co jedia mliecne produkty - pseudopuding s 49% odtucneneho uht mlieka..
Da sa zdravoa striedmo,mame.koprc moznosti,mlieka ovčie,kozie,kravskr,ryby,masa od operencov,kralikov,baranie,hovadzie a bravcove.. sama vies ze rozmanitost je najdôležitejšia a drzim palce az ajdes to,s cim budes ok a v pokoji 🙂

Odpovedz
5. okt 2017
avatar

Skúste rastlinné mlieka od nemléko 🙂 má asi najvyšší obsah orechov

Odpovedz
5. okt 2017
avatar

@ouwecka to ze ty mas kopu moznosti neznamena ze ich mame vsetci. Tu v Bratislave je kvalita potravin celkom problem a ak aj su, tak za ceny, ktore si normalna rodina denne dovolit nemoze. Ale teda ja rada zaplatim viac za kvalitu.

Odpovedz
5. okt 2017
avatar

@sasienka1 inak,na to,ze sledujem tvoj blog a virtualne ta mám rada mi uplne uniklo,ze si z ba !!!
Prepáč! 😉

Odpovedz
5. okt 2017
avatar

@sasienka1 ahoj... ja priznavam ze taketo nieco som vobec nepila aaa ak na to natrafim v obchode tak skusim to vyskusat... mozno mi zachuti a mozno nie..uvidime... dam vediet 😉🙂😘

Odpovedz
6. okt 2017
avatar

@ouwecka v pohode, ved ja som sa nijako neurazila.

Odpovedz
6. okt 2017
avatar

baby skuste do kavy kokosove mlieko (ale z plechovky). Alnatura ma dobre kokosove plechovkove mlieko. To je jedine, co mi chuti v kave ako nahrad kravskeho 🙂

Odpovedz
6. okt 2017
avatar

@sasienka1 skus sa poobzerat v YEME, prave otvorili predajnu aj pri eurovei 🙂 Ja sice zatial tuto mliecnu dilemu neriesim, ale tiez mlieko trosku obmedzujem. Kazdopadne, maju tam kopec vyrobkov z fariem (aspon mam potom menej vycitiek nez ked si kupim mlieko v tesku). Skus popozerat, ale predpokladam, ze o tychto potravinkach vies...

Odpovedz
6. okt 2017
avatar

@majkafe toto urcite vyskusam,dakujem!

Odpovedz
6. okt 2017
avatar

@enkaa fakt? Ani som nevedela. Este keby mali lepsie ceny, tesila by som sa 😂

Odpovedz
6. okt 2017
avatar

@sasienka1 ano no, my tam chodime na chlieb a jogurty a nejake drobnosti...ked mate spotrebu liter mlieka tyzdenne, tak sa to da 🙂 /a maju kavovy kutik s vybornou kavou, tusim aj nieco pre deti tam je/, vchod je aj od zastavky, ako je DMka, alebo z vnutrobloku tych vezi..parkovanie maju na hodku zdarma v garazi...vyborne to vymysleli

Odpovedz
6. okt 2017
avatar

Akoze odhliadnuc od zdravotneho hladiska, ze pit vela mlieka nie je zdrave a teda skor jogurty a ine veci by sa mali jest. Mozno ma tu ochrancovia zvierat zlyncuju ale ta krava predsa ma sluzit ludom, dava mlieko, maso. To ako keby sme si povedali ze nejdem jest vajcia lebo sak z kazdeho vajca moze byt sliepka (obrazne) alebo nejdem jest sunku salamu ved to zviera treba zabit. Ja teda taketo vegetariansrvo nechapem (samozrejme akceptujem ze su taki ludia).
A ano zas tie zvierata by mali mat dostojne podmienky aby to mlieko a maso malo svoju kvalitu.

Odpovedz
6. okt 2017
avatar

@vehuhu Krava nic "nedava". Clovek jej vsetko berie...vratane mladat. Ale tiez sa nechcem hadat, ja len ze na to slovo "dava" som vyslovene alergicka v tomto kontexte.

Odpovedz
6. okt 2017
avatar

@vespertine ja sa tiez nechcem hadat, ale ved aj sliepkam berieme vajicka a nikto to neriesi. Ak si vegetarian respektujem tboj nazor ja si len myslim, ze zvierata su tu na to aby "sluzili" ludom. Ano aby sme ich jedli a uzivali produkty z nich. Ano dat im dostojne podmienky. Kravam cerstvu potravu, luku, sliepkam vybeh a podobne. Beriem to ako debatu vobec nerypem ani sa nevysmievam.

Odpovedz
6. okt 2017
avatar

@vehuhu pre mna zasadny rozdiel je, ze sliepka dava vajicka aj bez toho aby bola oplodnens a “vzdanie sa ich” ju nijako neboli. Kdezto krava ma s telatom velmi silne puto a odlucenie ju boli velmi. S tym levelom stresovych hormonov, nemoze byt to mlieko zdrave. A inak medzi mliekom a mliecnymi vyrobkami nie je tskmer ziaden rozdiel z tohto hladiska...9

Odpovedz
7. okt 2017
avatar

@sasienka1 ok ta sliepka mi dava takto zmysel. Moji rodicia cely zivot chovaju kravy, sliepky, morky, svine tskze ja to takto neprezivam mozno preto. Nasi myslim, ze tyzden alebo tak nechavaju teliatko nech pije mlieko a potom uz ju len doja. A ano bolo mi luto toho telata ze nemoze byt pri mame a ze si nemoze dat mlieko kedy chce :( ale to boli podla mna moje tehotensko kojace hormony 🙂 a aj to tela je uz od mala prisposobene ze nepije iba mlieko ale zerie seno a inu potravu.

Odpovedz
7. okt 2017
avatar

@vehuhu @sasienka inak, keď spomínate sliepky, to je tiež dosť škaredý biznis..áno, sliepka nemá traumu zo zobrateho vajíčka, avšak podmienky v akých žijú sú toľkokrát strašné-klietkové chovy sú podľa mňa len celoživotné týranie toho zvieraťa. A tomu sa dá ešte povedzme vyhnúť kupovaním vajec z voľného výbehu, ale čo je horšie, v každom type chovu sliepok sú zvieratá po dobe svojej najvyššej produktivity (18mesiacov myslím, vtedy sa sliepka preperuje a znáša nejakú dobu menej vajec) "skartované"- teda utratené a následne končia niekde v spaľovni..a takto každých 18 mesiacov..pričom keď si vezmem sliepky u mojej starej mamy, tak ok, za mlada znášali možno aj 6-7x v týždni, potom nejakú dobu možno 3, v lete opäť viac..však to určite poznáte..lenže slabšie obdobia sú pre biznis nerentabilné..
No, je veľmi smutné ako sa ľudia správajú k zvieratám..
Tiež nie som vegán, ale páči sa mi názor @sasienka že tieto veci treba možno trochu obmedziť, nejesť mäso možno 3x do dňa ale menej, všímať si odkiaľ čo kupujeme..niektoré produkty nahradiť inými a podobne..

Odpovedz
7. okt 2017
avatar

@blabla22 hej suhlasim. Presne u sliepok je to lahsie, ze uz je velky vyber podstielkovych vajicok atd. Ja nie som za ziadne extremy, ze veganstvo a tak, ale naozaj by sme ds mali troska zaujimat o to co jeme, ako je narabane so zvieratami atd.
@vehuhu ano, ved ok, sak to tela to prezije, ale tak verim ze tym zvieratam bolo u vas dobre. Narozdiel od velkochvov kde naozaj trpia iba pre to aby zisk bol co najvyssi.

Odpovedz
7. okt 2017
avatar

@sasienka áno, podstieľkový chov je o niečo lepší (tiež nie ktovie čo, keďže sliepky veľakrát za život ani nevidia slnečné svetlo..no ale ok, aspoň majú trochu viac priestoru..) stále to ale nerieši to, že po 18 mesiacoch sú (ešte stále mladé) zvieratá na odpis a nahradené ďalšími..A tak dookola..pre mňa je celkom desivé to, ako ľudia narábajú so zvieratami, tá výroba v obrovských množstvách, za podmienok aké zvyčajne sú..no, s pomyslením na to čo vlastne jeme, ma aj prejde chuť.. (lebo podľa mňa sa stres zvierat, nekvalitná potrava a podobne musí predsa premietnuť aj do živočíšnych produktov..)
Každopádne je super, že dnes je už viac možností či už kvalitnejších živ.vyrobkov, alebo tak ako napr.s mliekom, sú už aj fajn náhrady. Tak verím že to celkovo tak smeruje že nebude najdôležitejšia nízka cena ale hlavne kvalita 🙂

Odpovedz
7. okt 2017
avatar

@blabla22 presne. A navyse kolko toho preexspiruje a vyhodi sa.

Odpovedz
7. okt 2017
avatar
Komentár bol odstránený
avatar

@sasienka áno, to je ďalšia téma..a koľko z tých vecí, ktoré sa vyhodia sú ešte úplne v poriadku, len za dátumom minimálnej spotreby, nie pokazené

Odpovedz
7. okt 2017
avatar

@blabla22
@sasienka1
Damy suhlasim, zaujimajme sa o to co jeme. Jedzme menej a kvalitnejsie.
Ja uz si napriklad doma peciem chleba odkedy mame dcerku. Neviem pochopit ako sa z 3zlozkoveho chhleba(muka, sol, drozdie) stal tovar so zlozenim na celu stranu. Ale to je zas na inu debatu asi.

Odpovedz
8. okt 2017
avatar

@vehuhu hehe, nie, je to prave na tuto debatu. Chlieb ja uz nekupujem v obchode, nikomu nam nerobi dobre a deti ho nechcu. Ked kupim z Ankeru, tak ho jedia vsetci a nikomu nic nie je.

Odpovedz
8. okt 2017
avatar

@sasienka1 ja som zacala robit kvaskovy, je to zazitok.nielen chutovy 🙂

Odpovedz
8. okt 2017