Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri
tehufyzio
15. máj 2017
24 

Šťastná a spokojná mamička = spokojné bábätko

V organizme ženy prebieha počas tehotenstva množstvo zmien . Nie je to však dôvod na to, aby sa tehuľky prestali hýbať . Viete aké cvičenia a športy sú v tomto období vhodné?

Prínos cvičenia v tehotenstve :

· Redukcia bolesti chrbta a zlepšenie držanie tela

· prevencia kŕčov a opuchov nôh

· primeraná pohyblivosť bedrových kĺbov - tieto kĺby podliehajú čoraz väčšej záťaži , pružnosť kĺbov je dôležitá aj pri pôrode

· starostlivosť o chodidlo

· lepšia fyzická a psychická kondícia

· rýchlejší návrat do pôvodnej kondície po pôrode

· lepšia starostlivosť o dieťatko - dvíhanie či nosenie bábätka nemusí byť vždy zaťažujúce pre chrbticu

Cvičenie v tehotenstve má svoju postupnosť :

1.Trimester – zameriavame sa na partie, ktoré nám pomáhajú niesť pár kíl navyše, prevencia proti bolesti krížov

2.trimester – najvýraznejšie zmeny na mamičke, zameriavame sa na udržanie správnej postúry

3.trimester – uvoľňovanie panvového dna ,dýchacie cvičenia, príprava na pôrod

Bolesti krčnej či bedrovej chrbtice, nôh a bedrových kĺbov, to všetko patrí k tehotenstvu .Kojenie či manipulácia s bábätkom sa dá tiež uľahčiť. Nedajte sa však zastrašiť a príďte s tým niečo urobiť. Poradiť a zacvičiť si môžete s našimi fyzioterapeutmi.