icon

Ženice, otázka: Chcem ísť konečne na Slovensko. Pustia ma domov? Ak áno, potrebujem k tomu niečo? Napr. korona testy? Viem, že môžem aj gúgliť, ale strašne veľa informácií to na mna vyvalí a chcela by som aktuálne info. A kde vedia ženice viac ako google? jasné, že na koni. Tak sa pýtam.

avatar

Odkiaľ?

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@fkata Chorvátsko. ..s mužom chorvátom.

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi do karantény budete musiet ist a mat negatívny test.

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi Od 1. septembra 2020 od 07.00 hod. sa osobám prichádzajúcim z Chorvátska nariaďuje 10-dňová domáca izolácia. Táto sa končí v prípade negatívneho výsledku testu na COVID-19 (ktorý je možné vykonať najskôr v piaty deň izolácie) alebo v prípade bezpríznakového priebehu izolácie dovŕšením jej 10. dňa.

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

Karantena a 5den test

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi takze takto spresnujem 🙂

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@tommy83 ako dlho? a kde? kde spravím test? ☹ Omg, všetko tak nechutne komplikujú. človek aby mal problém sa raz ročne domov dostať :-/

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@tommy83 nie je červená krajina. Nepotrebuje ani test, ani karanténu, ja tak viem. Cez HU môže tranzitovať, ak preukáže cieľ cesty. Na mzv.sk je teda tak.

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi vyzera ze staci karanténa, skopírovala som zo stránky ministerstva zahraničia. Cize staci len 10 dňová karanatena

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@fkata chorvatsko je červená krajina

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi korona.gov.sk/ehranica
Strucne - bud na piaty den test alebo 10 dni karantena....

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@tommy83 to znamená, že mám ísť domov a tam sedieť desať dní? a Tomica ako, môže ísť so mnou?
Keby si spravím v chorvátsku test pred odchodom, budem musieť aj tak byť v karanténe? Ja si totiž chcem spraviť test ešte skôr, než prídem domov, lebo môj tato je vážne chorý a berie lieky na potláčanie imunity. Nepojdem tam s tym, že by som im mohla niečo doniesť.

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@tommy83 akurát pozerám. Ďakujem.

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

inak kvôli tomu, že mám rizikových rodičov, keby som mal čo len slabý pocit, že som chora, tak tam k nim ani nejdem.

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

ale možno to ešte do konca mesiaca prehodnotia. Už týždeň za sebou majú Chorváti menej prípadov korony, ako Slovensko. čím skončila sezóna, začali aj čísla padať.

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi vieš čo toto netuším ci uznajú test co mas spravený uz predtým 😳. Na muza podla mna plati to co aj pre teba. Ja uplne chápem tvojej situácii, my sme tiez roztrúsení po svete cela rodina a len komplikácie okolo toho

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi inak toto mas pravdu, ze mozno počkať este a chorvatsko vyškrtnú zo zoznamu červených krajin. Myslim ze budu mat tetaz pravidelne zasadnutia a prehodnocovať

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

mám z toho taký smutno-znechuteno-ohraničovaný pocit :-/ ... my sme mali dnes 150 prípadov a SK skoro 190. a aj momentálne nakazených má Slovensko oveľa viac. Ale ked sa chce našinec vrátiť domov, tak mu idú robiť problémy :-/
Akurát mi hosťka hovorila, že svokra sa s ňou povadila, že ide do Chorvátska a potom nebude môcť kvôli riziku korony prísť na jej oslavu. Že nech trčia v karanténe. A predvčerom jej svokra volala, že niekto ku nej do roboty (robí na pošte) dovliekol koronu a teraz sú v karanténe celá rodina. 🙄

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

K tomu testu pred... brat mi vravel ze ukrajinci studujucu v Po na Vs museli dokladovat vsetci neg test pri ubytovani, potom vsak aj tak museli na 5.ty den na test v po a 5ti mali pozitivny...

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi ved toto ... ja som opačne, dúfala v návštevu Chorvátska v septembri. No nic, trcime doma...

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi karanténa je povinná preto, že inkubačná doba je 2-14dní, test ti ukáže pozitivitu najskôr na 3-4deň, dovtedy aj keby si bola pozitívna, výde ti negatívny test...takže test si môžeš dať urobiť, ale karanténa na Slovensku ťa neminie + ani všetkých členov domácnosti keď prídeš....čiže ak prídeš k rodičom, musia ostať v povinnej karanténe aj oni, samozrejme aj tvoj muž....treba počkať až vyradia Chorvátsko z rizikovej krajiny....o tom ktoré štáty sú v rizikovej zóne rozhoduje viac faktorov nielen aktuálne počty infikovaných, ale aj počty ľudí v nemocniciach, počty vyliečených a počty mŕtvych za posledné obdobie....

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@bejatrica test ukáže pozitivitu až na 3-4deň od nakazenia....ak sa otestuje niekto skôr, výde negatívny test

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@mogaa chorvátsko má na 13 tisic nakazených: 11 tisíc vyliečených, 230 umretých a zvyšok sú aktuálne chorí. Som totálne presvedčená o tom, že HR je v červenej zóne len kvôli tomu, aby tam Slováci nechodili na dovolenky. A teraz, keď je po sezóne, tak ho možno vyradia, lebo aj tak tu už nikto zo Slovenska nechodí.
Inak myslela som, že by som prišla, kým naši budú v kupeloch, nech môžem tých desať dní byť sama bez nich. Ak už budem musieť toľko čumieť v karanténe, neoplatí sa mi prísť na menej ako mesiac.

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi sa preber...Slovensko nie je jediný štát pre ktorý je Chorvátsko zaradené medzi rizikovými krajinami....práveže v lete bolo považované za bezpečnú krajinu a preto tam bolo toľko dovolenkárov z celej EU.....hold dovolenkári tam priniesli aj niečo iné.....a ano, na menej ako mesiac sa ti asi neoplatí prísť, nikto dopredu nevie či a kedy sa začnú zatvárať hranice a aké budú mať jednotlivé štáty podmienky na vstup do krajiny...netýka sa to len Slovenska, ale všetkých štátov, ty musíš pozerať aj podmienky tranzitných štátov

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@mogaa mi povedz, či to nie je ohraničovanie slobody? od januára som nevidela nikoho z rodiny. A to som zvyknutá chodiť na Slovensko tri-štyri razy do roka, lebo doslova všetkých mám tam. Teraz som nebola ani raz a ak prídem, všetci doma budú musieť byť vyvretí?
Moja mama pracuje, nemôže si dovoliť toľko vynechávať. Je rada, že jej dala šéfka neplatené voľno, aby mohla ísť robiť tatovi opatrovníka do kúpeľov. (Lebo hocí má na ne nárok, zdravotka mu asistenta neprepláca). Vráti sa teda z kúpeľov a zas bude musieť byť desať dní v izolácií, lebo ja prídem domov na návštevu? ako wtf...chapem, že ľudia sa boja a niektorí prehnane panikária, ale necítila by si sa na mojom mieste ako občan druhej kategórie, alebo vyhnanec z vlastnej krajiny? a to ani nehovorím, že koľko ľudí, čo žije v zahraničí si nemôže zobrať toľko dovolenky, aby si mohlo dovoliť aj desaťdňovú izoláciu aj ďalší týždeň na užívanie si. 😕 🙄

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

Myslím, že si premeskala dobu, kedy to dobre išlo 😕 a súhlasím s tebou inak...

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi opakujem, netýka sa to len Slovenska, robia to všetky štáty.....každý si v terajšej situácii určuje pravidlá za akých pustí či nepustí ďaľších ľudí do krajiny....pokiaľ viem od mája nebol žiadny problém prísť na Slovensko, medzi rizikové krajiny sa Chorvátsko zaradila posledný mesiac....ono vyhovárať sa že teraz chcem prísť a musím ísť do karantény, je trošku detinské....stačilo prísť pred mesiacom alebo počkať až Chorvátsko vyradia z rizikových krajín.....to nie je len výmysel Slovenska , robia to všetky štáty

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@bluka2 nepremeškala, nemohla som odísť, mali sme rezervácie a robotu ☹ keď mame len tri mesiace, aby sme si zarobili na cely rok, nemohla som si zobrať pár týždňov voľno. A teraz som taká nasratá, že to tu radšej ani rozpisovať nejdem. 😕 Poslední hostia nam odchádzajú 19teho, tak ozaj chcem prísť hneď, keď môžem.

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@mogaa odpoveď o poschodie vyššie je aj pre teba. nie je nič detinského vyhradzovať si právo hocikedy v roku a bez debilných podmienok vidieť svoju rodinu a navštíviť krajinu, v ktorej máš občianstvo.

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi hej, som si myslela, že kvôli robote...

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@mogaa no tak podľa mojich informácií to robí Slovensko viac ako iné krajiny. Napríklad, dôjsť z Portugalska (+ iných krajín) bolo istý čas, keď ma to zaujímalo, do Nemecka úplne OK a na Slovensko nie... a dalo by sa toho naratat dost, keby sa mi chcelo. Takže žiadne uniformne pravidlá v EÚ neexistujú, čo je istým spôsobom na smiech

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi ano v normálnej situácii určite ano.....ale nie v dobe Covidovej😉všetky štáty si určujú za akých podmienok pustia ľudí z rizikových krajín , nakazený môže byť rovnako občan tej krajiny ako aj turista, či pendler....zbytočne nadávaš na Slovensko, Slovensko robí to isté čo iné štáty...rovnako za 2-3mesiace môže byť opačná situácia a Chorvátsko zaradí medzi rizikové krajiny Slovensko a tvoj muž po návrate zo zahraničia bude musieť absolvovať hoc aj ako Chorvát karanténu ak sa vráti z červenej krajiny....karanténa sa u nás vzťahuje rovnako na Slovákov ako aj zahraničných občanov...rovnako na Slovensku musia dodržiavať karanténu všetci Slováci ktorí boli v blízkom kontakte s pozitívny prípadom a boli to Slováci čo sa zo Slovenska ani nepohli...hold smola - nakazil sa kolega a v karanténe ostane neraz celá firma a netýka sa to len daných ľudí ale všetkých príslušníkov čo s nimi žijú v domácnosti....a sú to Slováci žijúci na Slovensku, takže sa nemáš prečo cítiť ako občan 2.kategórie....

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@bluka2 to je tiež pravda. Slováci to prežívajú najviac, čo pozorujem. Nemci doteraz nemajú HR na červenom zozname. Majú iba určité oblasti - napr. Zagreb, Split..nie celú krajinu. Každý rok býva na Pagu celá kopa Slovákov a toho roku ich bolo ako šafránu. Nám tiež skoro všetci Slováci porušili rezervácie, aj keď sa mohlo cestovať, s odôvodnením, že sa boja náhlych zmien vlády. Nikto sa nebál korony, všetci sa báli Matoviča. No aj tak sme mali celé leto plno, len namiesto Slovákov prišli Poliaci, Maďari, Češi, Nemci, Rusi, dokonca Rakušanov kopu bolo. Čo je škoda, lebo zo všetkych hostí najradšej mám našincov.

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@bluka2 no každý štát si určuje svoje pravidlá...ale v tomto mala urobiť poriadok EU, aby boli pravidlá v rámci EU rovnaké - t.j. všetky štáty mali 1zoznam rizikových krajín a rovnaké podmienky na vstup ľudí z tejto krajiny....Maďari si zavreli hranice , nad tým sa nikto nepozastavuje...

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@mogaa nechystam sa žiadne zákony porušovať, ani nič...počkam do októbra, či sa niečo nezmení a ak nie, zostaneme v tej karenténe. Ale nasratá som a nikto ma nepresvedčí o tom, že neprávom ☹

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@mogaa "Slovensko robí to isté čo iné štáty" - vôbec nie.
Vidíš, najviac diktátorska krajina ako Maďarsko si zatvorila hranica, krajina, kde je sloboda viac zakorenená ako nemecko (inak aj FR to tak malo alebo má) opačne a na Slovensku sa ľudia boja, čo sa vymyslí zajtra... unpredictable

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi vieš čo, keď tam pozrieš tie krivky, myslím, že pravidlá budú v Európe všeobecne skôr prísnejšie ako uvoľnenejšie... Uvoľňovať sa budú v krajinách, kde je akože 1. vlna (iné kontinenty) toľko moja policy analysis a ber to úplne nezáväzne

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@bluka2 toto si vôbec nemyslím...ono v zime ak sa situácia zhorší budú viaceré krajiny zase zatvárať hranice a robiť kopec opatrení...len každá krajina si to robí po svojom...nezastávam našu vládu vôbec nie, ale tie opatrenia robia ľudia čo si ich Slováci zvolili, my sme tí čo sme si túto vládu zvolili......ak by sme si zvolili inú vládu, riadili by sme sa opatreniami tej danej vlády....

sticker
Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@mogaa v tomto sa zhodneme.
@tomiholjubavi nemohli by ste sa stretnúť niekde v grécku povedzme? Tam sa rodina ľahko dostane a ako vy neviem, možno podobne

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@mogaa Keď si Madari zavreli hranice, tiež ma to mierne sklamalo. Mam tam predkov a genealogicky vyskum mi to odhodilo na neurčito. Ale nevytočilo ma to ako slovenský prístup, lebo v Maďarsku som neni doma a tak trochu mi je jedno, čo si robia Maďari. Ale na Slovensku mám rodinu, ktorú chcem vidieť...A inak, Maďarom vôbec nepomohlo to zatvaranie hraníc a teraz majú po 800-1000 nových prípadov na deň.

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

Nemusis trcat v karantene 10 dni s testom. Prides na svk, musis s muzom do domacej karanteny a v 5.den na test. Ked budete negat.,karantena vam hned konci. Vysledky chodia niekedy aj do 24h. Ak by ste na test nesli, vtedy musite byt doma 10dni a ked nebudete mat pocas celej doby priznaky, koncite potom po 10.dnoch aj bez testu.

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi pravdupovediac ma dost udivujes dnes. V zasade vzdy s tebou suhlasim a mame priblizne dovnake zmyslanie. Ale toto terajsie tvoje rozculivanie ma fakt prekvapuje. Myslim, ze vsetci vieme co sa dialo na jar. Cez leto v USA a teraz na jedsen asi znova v europe. Zomreli desatisice ludi len v eu, ekonomika skolabovala, ludia prisli, prichadzaju o pracu, momentalne z nicoho nic mame v nemocnici 200 ludi a bezne ochiren8a sa uz odkladaju. O mesiac ich moze byt 2000 a to uz bude kolaps aj u nas. A ty si sa dnes zobudila a sa rozculujes, ze prave teraz mas stazeny prichod a pobyt?! Nikto ti nezakazuje tu prist, len mas urcite podmienky. Na jar, ked situacia bola ovela lepsia u nas aj u vas si nemohka prist vobec.vobec nerobim paniku, aj ja chodim do prace kde som s 20 kolegami z prahy........., ale fakt ma udivuje, ze to beries ako obmwdenie teba!!!! Cely svet, vsetci sa ibmedzujeme a aby este na jesen a v zime nebolo horsie. Lebo korona je coraz blizsie k nam. Uz to nie je len daleko, daleko. V meste mame zatvorene uz 2 skoly a 3 skolky. Divadla, kina, sporty....., svadby, stuzkove nebudu.... fakt nepanikarim, len ti davam trosku iny pohlad.

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@ja851976 tvoj pohľad je typicky pohľad Slováka žijúceho na Slovensku a jej (a môj) je bežný pohľad človeka žijúceho v zahraničí, nič prekvapivé... 😉

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@ja851976 suhlas. Moja mama pracuje v skolstve, uz je u nas dokopy covid na 100 skolach a ms (info z pred par dni). Na umelej ventilacii nam lezi uz 14 ludi. Tolko nebolo na jar a este mame teplo a leto. Jesene sa obavam.

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@ja851976 clovek sa na urcity cas dokaze uskromnit- corona je tu uz 10 mesiacov, v europe naplno nejakych 7. Ale ono sa to neda tahat, ze tak este znova, este raz, lebo to stupa....a mna to tiez pomaly hneva, kedze rodinu som si nevidela viac nez rok- vdaka korone. A deti mam doma od marca a davam im este 2 tyzdne a znova su doma na domacom uceni🙄🙄🙄🙄🙄🙄a o financiach radsej pomlcim...

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@ja851976 nevidím to ako obmedzovanie seba...ale tiež mám len jedny nervy a mám právo brať občas niečo osobne. Keď nám kvôli korone zrušili umelé oplodnenie, bola som sklamaná, ale čo už, taká je situácia. Keď nám kvôli korone zrušili skoro všetci Slováci rezervácie (vrátane rodiny), zas som bola sklamaná, ale čo už, taká je situácia. Keď som sa včera dozvedela, že z Čiech sa od piatku nebude dať dostať na Slovensko, zas som bola sklamaná, lebo celý rok som sa tešila, že po sezóne pôjdeme k dedovi na Moravu. Ale...zase raz som si povedala, že čo sa dá robiť, taká je situácia, kopu ľuďom teraz nevychádzajú plány, rušia sa svadby, dovolenky, ludia umierajú, dejú sa ovela horšie veci ako moja zrušená vysnívaná dovolenka.
Ale keď môžem konečne prísť na Slovensko a zas sa to všetko komplikuje a odkladá na neurčito, tak mi už praskli nervy. Lebo áno, možno budem môcť prísť v októbri, ale možno sa to ešte zhorší, alebo zmutuje s chrípkou, alebo bohviečo a nebude sa dať nikde ísť do jari...a potom čo? :-/
Nežijem v žiadnom blude, že korona tu obmedzuje iba mňa. Ale už mám toho proste dosť. Nejdem na Slovensko šíriť smrť. Mám chorých rodičov a keby som mala pocit, že som chorlavá, lapím doma na riti. Je to ozaj také hrozné, že chcem ísť domov a pindám, keď musím vymýšľať všelijaké alternatívy? Ak mi nerozumieš, skús sa na vec pozrieť z môjho pohľadu.

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@vevesh vy ste zrejme normálna rodina, ale dopady na sociálne slabších sú horšie, dosť katastrofálne...sú o tom už aj štúdie

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi vsetko chapem. Kazdy z nas zije zivot na ktory sme neboli zvyknuty. Ale reci, ze ta slovensko obmadzuje, teorie o tom ci je to spravne ci nie nepomozu ani tebe ani nikomu.

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@bluka2 tak mam 44 rokov a 35 rokov som prezila po svete. Momentalne pracujem na slovesnku v cisto ceskej firme. Ale kludne zite s tym, za vlastne vsetci slovaci zijuci na slovensku ublizuju slovakom v zahranici.

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@ja851976 ja si to vysvetľujem pri všetkej úcte tak, že tvoj pohľad je taký, lebo žiješ ešte v následkoch spoločnosti, čo sa muselo držať hubu a krok...také slovenské dedičstvo, ktoré trvá. Podobne sa k tomu stávajú ľudia z krajín s podobnou históriou. Na západe sa stávajú k tomu inak, lebo žijú s myšlienkou slobody atd. už dlhšie

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@ja851976 aha, no tak potom sa nájdu aj takí...

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@ja851976 Ja nikde nehovorím, že naši domáci Slováci ubližujú zahraničným Slovákom. Ale zahraniční Slováci, zrejme získali dojem, že v časoch korony nie sú doma vítaní po tom výroku o psoch škrabkajúcich na dvere. 😒 Neviem, či si ho zachytila, ale mne neušiel... ☹
samozrejme, nikde netvrdím, že keď (ak) prídem, budem porušovať nariadenia, chodiť bez masky, alebo vychádzať z karantény. šak u nás v dedine by ma asi ukameňovali, aj keby rovno chcem. Čo mi naši hovorili, tak teraz v dedine robia dobre že nie lov na čarodejnice a každého, kto prišiel z dovolenky sa všetci stránia. Ja sa len sťažujem, lebo som sa fakt tešila domov a teraz neviem, či vôbec pôjdem ☹

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@ja851976 vieš čo, ja mám 34 rokov a myslím, že týchto 10 rokov spraví fakt rozdiel, lebo ja som to z pred 1989 nezazila. Mám kamošov o 5-10 rokov starších, čo zažili, že keď išli do Rakúska, dávali na nich pozor, či tam dačo nekradnu a majú z toho traumu. Ja keď som prišla študovať do AT už, zažila som niečo iné úplne (v najpozitívnejšom zmysle). Myslim, že vo vnímani tohto moze byť toto ten rozdiel medzi nami. Len sa tak zamyslam

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@ja851976 neviem, ale v nemecku je uz dost silny tlak od obyvatelstva, tak je to teraz volnejsie a vlada nedava az take obmedzenia ako na sk. Ale na sk vladne cista hroza- vela ludi sa boji (aj choroby, aj ozvat sa) a tak len ticho akceptuju, vsak co uz len sa da robit ....

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@ja851976 tým chcem povedať, že tých 10 rokov môže hrať rozhodujúcu rolu, ako sme si naprogramovali mozog

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi No na stranke ministerstva vnutra na Facebooku je napisane, ze od 18.9 mozu zo vsetkych krajin europskej unie prist na Slovensko s negativnym testom max. 72 hodin starym. A Chorvatsko je v EU, cize by mal stacit negativny test bez karanteny podla toho co tam pisu.

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@keiko33 vážne? juuj, to su skvelé správy ❤

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi tiez si myslim. Muz je v Cechach a len ten test ma ukludnuje, lebo karantenu by nedal, kvoli dlzke. Na jar sme sa nevideli 3 mesiace. Ten test je este v pohode. A rozhodnutie padlo len vcera popoludni, takze je to novinka. Treba sledovat stranky Ministerstva vnutra.

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@keiko33 máš aj link? Nenašla som to na stránke min. vnutra. Iba o Čechách

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

Asi toto znamená, že pre všetky červené krajiny je to tak? https://www.minv.sk/?tlacove-spravy&sprava=cesk...

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@bluka2 no v tom ozname o Cechach je odstavec o clenoch europskej unie, ze moznost vyberu maju aj clenske staty EU.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=317...

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

ak chces prost tak teraz bude to len prisnejsie

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@monikka22 toto presne si aj ja myslím. Že príde jeseň, zima..kedy sú ľudia aj bez korony chorľaví a všeličo sa šíri...zase všetci pozatvárajú hranice a možno sa nedostaneme nie, že na slovensko, ale ani z Pagu do Zahrebu. AKo to už bolo v HR, keď sme dva mesiace nesmeli opustiť miesto, kde sa momentálne nachádzame.
Bojim sa, že to tak bude.. a mam velky problém si zvyknut na tento systém fungovania ☹

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi Miska, ja to tak cierno nevidim. Vyuzila by som tu moznost testu na 5. den. Ano, 70€ je dost ako samoplatca, ale cert ich ber. Za stretnutie s rodinkou by mi to stalo :(

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi musíš byť 5 dní v karanténe a potom spraviť test, nedá sa skor

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@keiko33 to sa týka podľa mňa len čiech , inde test po 5 dňoch.

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@luliu no Klus povedal na facebooku, ze moznost vyberu 72 hodinoveho testu je pre vsetky krajiny EU, tak hadam nepoplietol ludi. Aj svagor sa tak chysta z Holandska.

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@drahomirrra na celej situácii najhoršie je, že vkuse cítim nátlak zo strany našich. Mama sa ma hadam 3x denne pýta, kedy už konečne prídem a nejako podprahovo ma citovo vydiera...akí sú chorí, bohvie koľko tu ešte pobudnú, aby som potom neľutovala, že som neprišla...a toto hento. Akoby to bola moja chyba, že na jar boli zavreté hranice, v lete naozaj musime robit a ked konečne môžeme ísť, zas robia obštrukcie. Aj som ich do HR v lete volala, ale tato už nie je v stave cestovať ani do rakúska...a nie že tisíckilometrovú štreku. ☹

Ked su v takom stave, určite neprídem na svk bez toho, aby som si v chorvátsku neurobila testy. vycestujem iba ak budú negatívne. nemôžem si zobrať na zodpovednosť ísť bez toho. No potom sa tu dozviem, že to mi nebude stačiť a Slovensko zahraničné testy neberie do úvahy? čiže budem musieť všetko platiť dvakrát + dvakrát pre muža. Alebo teda 10 zo 14tich pôvodne plánovaných dní presedieť doma. Som z toho sklamaná a som presvedčená, že nikto by nechcel byť na mojom mieste. Už od mája každý zboha deň počúvam, ako nechodím domov...a že keby umrú, ani na pohreb im nebudem môcť prísť...a podobné pikošky. 😒 A samozrejme, doma majú presne nulové pochopenie pre fakt, že leto je jediná doba, kedy si môžeme zarobiť a že sme mali aj byt zničený v zemetrasení a ďalšie výdavky. Že sme radi, že sme vôbec mali hostí a nemôžeme si dovoliť na tyždeň-dva zavrieť chalupu a ísť na Slovensko, lebo v septembri nás už zas nebudú chcieť slobodne pustiť. ☹

Pardón za výlev. Ale tento rok sa ozaj cítim ako vyvretá v cudzej krajine.

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi Chapem, je mi to hrozne luto. Aj tie vylevy rodicov, to cloveka vie nalomit. A naozaj su taki stari a chori, ci sa len trosku pochudiatkuju? 🙂
Ja verim, ze HR nejako prehodnotia, ved uz sa vam to tam stabilizuje...Mojho muza skoro takto slak trafil kvoli CR 😹 Ale on je pendler, takze nemusi mat test, robi 15 km za hranicami sam v kancelarii 🤣🤣 Aj som sa z neho smiala, jak casovana bomba behal po byte. Ale rozumiem aj jemu, pre ludi su to hrozne obstrukcie, hlavne ked sa rizikovo nespravaju, etc. Moj muz sadne do auta, v CR je sam v kancli, po praci ide do auta a dom. Ani len do potravin nechodi v CR...

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@drahomirrra Vieš čo, starí nie sú. 50tnici. Ale tato má multiplex sklerózu s diagnózou na quadruparézu. Zo dňa na deň chradne, už vôbec nechodí, len sa prešuchtá pár krokov a často sa mu stáva, že spadne. Mama ho potom musí dvíhať. Je síce chudý, ale keď ho chytí tá tuhosť, je tvrdý jak lata a ťažký ako mech. Mama si zničila chrbat, tym, že ho furt zdvíha, tak má bolesti. Plus má stresy, čo sa mu stane, či nešťastlivo nespadne atď, keď je v robote. A všetku tú frustráciu si vybíja na mne. Tvrdí, že som z toho dobre vyšla, lebo žijem ďaleko a nemusím sa dívať, ako zo dňa na deň upadá...a že si čičíkam svedomie tým, že posielam peniaze a nechodím pomáhať osobne.
Kvôli tejto rétorike, som vždy chodila domov a pomáhala, keď sa dalo. Teraz som nebola doma od januára a mama mi to dáva pocítiť. Minulý týždeň sme sa už kvôli tomu aj povadili, lebo plakala do telefónu, že ako mi dobre je, tam mam more, hostí a ani si nespomeniem na rodičov, čo trpia bez pomoci. Tak som jej zložila od nervov. Ale neni to mamina chyba, že to nezvláda. Je toho na ňu moc. Aj emocionálne, aj fyzicky, aj psychicky. z roka na rok je to horšie a stresujúcejšie pre celú rodinu. Už len korona nám do toho chýbala.

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi teraz ti to ako časovo vyhovuje môžeš aj na mesiac na SR? Lebo ak ano, asi by som zaplatila testy v Chorvátsku a išla domov do karantény keď budu rodičia v kúpeľov. A zaplatila testy aj na SR. Ja viem, že je to drahé. ☹ Ale asi je to tak najbezpečnejšie pre tvojho ocka. Manžel odviezol syna na VS do Prahy tak som zvedavá čo bude na Vianoce, či tiež si bude musieť zaplatiť test alebo karanténa ?

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi Je to vynimocna situacia a ty si si stanovila ine priority v dobe, ked sa dalo na Slovensko cestovat. A priority statov su ochranit svojich obcanov a aj svoju ekonomiku pred zavlecenim a sirenim Covidu zo zahranicia, lebo migracia ludi je jeden z najvacsich faktorov prenosu. Chorvatsko si urcilo prioritu zachranit dovolenkovu sezonu a prijmy obyvatelov, ktori ziju z cestovneho ruchu a Slovensko si teraz urcilo znizinit pohyb obyvatelov, aby oni nemuseli zatvarat podniky a svoju ekonomiku. Neda sa zit tak, ze ja chcem ist na Slovensko a po mne potopa. Teraz nemyslim, to ze ty by si bola nezodpovedna, ale su ludia, ktori by boli. Takata situacia este nebola, preto vela opatreni je stylom pokus - omyl.
A zbytocne budes poukazovat na ine staty. Nie je tvoja situacia neriesitelna, moznost na Slovensko cestovat je, vies si prenajat na 7-10 dni ubytovanie, aby si nevyradila rodinu na 2 tyzdne. Tiez sme doma na Slovensku toto leto neboli a ked pojdeme budeme to riesit tymto sposobom. Ja tiez poznam ten natlak zo strany rodiny a aj tu neistotu ci kupit letenky, nekupit, ci sa zmeni situacia ci sa ma pustia, ci nepustia. Ale zaroven chapem aj tie opatrenia a ze na to krajiny maju pravo si ich stanovit.

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

my sme prisli z rumunska, 14 dni sme boli v karantene, na 5 den robili testy, aj mojej rocnej dcere, co bolo velmi neprijemne a boletive.

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@sendy1977
@jhalena tak to asi nakoniec aj spravíme. Zdá sa mi to najrozumnejšie riešenie. Keď naši nebudú doma (majú tie kúpele 14 dní), tak prídeme s plným autom žrádla a budeme sa dva týždne sociálne dištancovať. čo iné nám zostáva.

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi Miska drzte sa, ale mama by ta tak nemusela citovo vydierat aj ked je to narocne. Robis co mozes a aj tie peniaze co im urcite tiez pomahaju musis niekde zarobit okrem toho ze z niecoho treba aj zit .
A opatrenia kvoli covidu nicia zivot vela zodpovednym ludom a pritom ublizuju pacientom s inymi diagnozami ...

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi Mozes pozerat tuto stranku, ci nahodou medzitym Chorvatsko nevyradia z rizikovych krajin. https://korona.gov.sk/ehranica/ Ja som rada, ze mame moznost robit z domu, ratam s tym, ze pojdeme na testovanie na Slovensku po 5. dni a po vysledkoch uvidime, ci nam prikazu dokoncit izolaciu. Aj vy mate este stastie, ze si mozete dlhsiu "dovolenku".

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi Mozes pozerat tuto stranku, ci nahodou medzitym Chorvatsko nevyradia z rizikovych krajin. https://korona.gov.sk/ehranica/ Ja som rada, ze mame moznost robit z domu, ratam s tym, ze pojdeme na testovanie na Slovensku po 5. dni a po vysledkoch uvidime, ci nam prikazu dokoncit izolaciu. Aj vy mate este stastie, ze si mozete dlhsiu "dovolenku".

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi ...no a co by jsi dělala, kdyby ti nedej bože během sezony zemřel někdo z tvých blízkých na slovensku. taky by jsi nejela kvůli hostům? vím, že vydělat peníze si musíš, no tak je ted budeš muset asi utratit za testy a pobyt na slovensku. pokud jsem dobře slyšela, co hlásili u nás v televizi, tak každý kdo přijíždí z červené země, včetně navrátivších se slováků, na slovensko, musí nastoupit do státní karantény!, na 5.den podstoupit testy a podle nich se pak děje další. nejde to obejít karanténou na hoteli nebo u někoho doma. už jen proto, že by všichni museli jít do karantény s tebou. takže jestli chceš přesné info, pošli si raději dotaz na chorvatský konzulát na slovensku nebo slovenský v chorvatsku. tam ti určitě poradí atd. matce vyřid, že si může zaplatit pro otce služby charity nebo jiných organizací, které pomáhají. to, že ti bude vyčítat tě na slovensko nedostane, maximálně tě jen a jen víc rozhodí, ale přes hranice ti to i tak nepomůže. ..................přeji ti, at co nejdřív vychladneš z těch emocí a vzteku a začneš zase používat hlavu a rozum. ty nejsi jen předek krvelačných zákeřných nevímkohovšeho, ty jsi hlavně potomek silných jedinců, co přežili mnohé hrůzy a nástrahy, takže ....

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

@anickabasnicka keby mi niekto z príbuzných umrel počas sezóny, záviselo by od toho, ako moc je to príbuzný. Odkedy robím v turizme (od r. 2012) nebola som ani na jednej svadbe mojich bratrancov/sesterníc, ani na pohreboch, ani na krstinách, ani na oslavách narodenín, ani na ničom, čo sa dialo od mája do októbra. Jediná výnimka za celé tie roky boli krstiny neterky, aj to sme išli na otočku a Tomica celý čas p*čoval, či nemohli krstiť až na jeseň. To čo robím je moje živobytie, nie nejaká voľnočasová aktivita, ktorú som sa rozhodla preferovať pred rodinou. Viacero ľudí to tuším nevie pochopiť. Vrátane mojej mamy.
Keď sa v lete dalo ísť do Chorvátska, hádam celú rodinu som pozvala. Od rodičov po sestru mojej babky a otcových bratrancov. Nikto neprišiel. Ani jediný človek. Lebo čo ak Matovič zmení toto, alebo hento a nebudú sa môcť vrátiť....oni nechcú mať problémy, byť v karanténe a platiť si testy. A teraz, keď je to opačne, tak to je v pohode, ba čo viac, ešte je moja chyba, že som nešla v lete, keď bola príležitosť? Jasné, že mám nervy.
Navrhovala som mame, nech si vezme dlhodobé neplatené volno a môžu ísť na celú zimu na Pag. Uhradím im všetky výdavky. Tu neni žiadna korona a cez zimu tu nie su ani žiadni ľudia. Budeme spolu, vzduch je tu lepší ako v našej cementárensko-gumárenskej dedine a všeobecne, sú tu lepšie podmienky na prezimovanie korony atď. Keby chceli prísť sem, nemusím na Slovensko ísť vôbec, takže moja prítomnosť nebude nikoho "ohrozovať" ani mu oči klať. Ale jasné, že je zas milion dôvodov, prečo to nejde.

Odpovedz
15. sep 2020
avatar

Ženy.. Zaujímavá diskusia, citala som takmer celú, ale nrmam čas dočítať.. Ja len.. Neporovnavajme sa s Nemeckom. Neporovnavajme s neporovnateľnym.. My tu mame takmer nulovú zdravotnú starostlivosť oproti nim. Oni si mozu dovolit aj viac nakazených.. My uz teraz máme problém.. Mozno aj preto tue opatrenia.

@tomiholjubavi sme tu zatvorení aj preto ze ludua su nedisciplinovani. Nie vsetci su ako ty.. Este stale veľká časť nasej populácie v Covid neverí..

Odpovedz
16. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi Miska netrap sa.Urob ako vies a vladzes.Ano mas len 1 rodicov, ale aj len 1 vlastny zivot.Moznost si ponukala a vybornu.Za urc.okolnosti a ochoty mohli byt pri tebe.Neda sa vsetko a zvlast podla prestav inych.
A kludne sa hnevaj a dostan to zo seba ! Je to katastrofa. Vacsina ludi co su pozitivni su bezpriznakovi, zistia im to nahodne.Aj p.Krajci sa cudoval a stale caka kedy budu plne obsadene pluc.ventilacie, ze to nejako zaostava za poctom nakazenych ...

Odpovedz
16. sep 2020
avatar

Suhlasim s tym, ze opatrenia su potrebne, ale urcite nie takto, hala-bala ako sa to robi u nas.. Az nadobudam pocit, ze to nasi zakonodarci robia preto, aby vykazovali aktivitu a zakryli fakt, ze sice o alarmujucej situacii v zdravotnictve sa vie dlho-predlho, ale od jari neurobili vobec NIC, aby sa pripravili.. Ludia sa tu boja.. jedny korony (tak ze by najradsej zastavili zivot), iny sa boja ozvat... Takze Miska, uplne rozumiem tvojej frustracii..
A uzivatelky, ktore ti naznacuju, ze si za to mozes sama, ze si nesla cez sezonu, kym to bolo jednoduchsie, si nevsimaj.. to je jednoduche hodnotit nieco, co sa ta netyka a mudrovat, ked si nikdy nebola v podobnej situacii..
Drzim palce a to s tvojimi rodicmi ma mrzi..

Odpovedz
16. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi ahoj, uplne chapem tvoju situaciu, aj s rodicmi, aj vsetko, tiez sme v zahranici..sice zatial nie v červenom, ale ocakavam to kazdu chvilu..ale pozri, v karanténe nemusis byt dva tyzdne, uz po 5 dnoch sa da urobit test a vysledky byvaju obvykle dost rychlo, do 24h, tak to nie je az taka dlha doba, najma ak mate moznost prist ma dlhsie..tuto karantenu nemusis stravit doma, prenajmite si nejaku chatku niekde v okoli a tam preckate tie dni (znamy to tak robievali ked sa vracali v tych najhorších casoch..) tak neobmedzis ani rodinu a este mozete mat s manželom aj pekny pobyt vo dvojici 🙂 a tych 6-7dni ubehne

Odpovedz
16. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi konečně rozumné argumenty.takže bez té omáčky kolem....-a) nabídla jsi rodičům, at za tebou v létě přijedou, když ty jsi nemohla? ano, nabídla. -b) nabídla jsi rodičům, at můžou u tebe strávit zimu na tvoje náklady? ano, nabídla. -c) jsou tvoji rodiče svéprávní a rozhodují se na základě své vlastní vůle? ano, předpokládám, že ano.-d) jsou omezené cesty mezi státy? ano, jsou.-e)můžeš za zavření těch hranic? NE!!, NEMUŽEŚ!!! -f)můžeš za rozhodnutí svých rodičů, že nevyužijí tvoji nabídku? NE!!! NEMUŽEŠ!!! -f)mění se covidová situace a vše kolem toho ze dne na den? ano, mění se. -g)můžeš nějak ovlivnit tyto náhlé změny? NE, nejsi politik a ani nejsi schopná hlídat všechny lidi na světě -h)jsi ochotná jet na slovensko a platit si testy a být v karanténě? ANO, jsi!!! -i) udělala jsi maximum proto, aby jste mohli být spolu přes turistickou sezonu? ano, udělala.... máš tady víc ano než ne.takže k těm "ano"- ty jsi ve své situaci udělala maximum toho, co jsi mohla udělat. a že se tvoji rodiče rozhodli jinak, je jejich rozhodnutí. nemůžou ti to ted vyčítat! a házet na tebe následky jejich rozhodnutí!!! rozumíš?!! a k těm otázkám s odpovědí "ne",můžeš ovlivnit jen to, co můžeš ovlivnit, ostatní bohužel se musíš a nejen ty, naučit přijmout.hlavou proti zdi ještě nikdo tu zed nerozbil.....at se rozhodneš jak se rozhodneš, bude to jen a jen tvoje rozhodnutí. ty si poneseš za něj následky jak finanční tak i nehmotný. dokud nejsou hranice uzavřeny definitivně, ty můžeš na slovensko přijet. jen ten příjezd má nějaké pravidla. ty jsi ale ochotná je dodržet. spíš než ti tady od nás předhazovat, že jsi měla jet v létě, asi by bylo nejlepší ti doporučit, že jestli chceš přijet, tak fič co nejdřív, dokud chtějí jen testy a karantenu.může se taky stát, že se hranice opět zavřou a nebudeš mít co řešit

Odpovedz
16. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi Miška ja napisem pohlad maminy. chap ju, viem, ze slova zabolia, ale starostlivost o blizkeho casto znici nervy a aj fyzicnost. je to neskutocne tazke. a mozno do nej hucia aj ostatni dajme tomu susedovci vedia podpichnut, tak potom vybuchne pri tebe :( niekedy taketo poviem aj ja sesstre v Prahe. vy co ste daleko ste akoby od problemov odlahceni. vies ako to myslim. ano kazdy ma svoje problemy a zivot, ale niekto ma toho viac aj za ostatnych.
verim, ze nieco vymyslis ❤️

Odpovedz
16. sep 2020
avatar

Ahoj Miska, aj ja s detmi sme boli v domacej karantene a potom sli na test, ale popravde, ja som bola superstastna, ze uz zrusili statnu karantenu a zacali lietat priame lety z emiratov do Viedne a nemusim letiet s deckami s prestupom. Nastastie sme mali kde byt sami, takze sme nijako neobmedzili fungovanie rodiny. Navyse vacsinu karanteny nam prsalo, tak mi ani nebolo luto, ze nemozeme ist von🙂 Ale chapem Ta, aj ja som mala pocit, ze na mna vsetci pozeraju, akoby som mala ebolu len preto, ze som prisla zo zahranicia. Nastastie susedia sa ku mne spravali normalne.
No ale k veci: pre Teba su momentalne najdolezitejsie tieto dva zdroje informacii: https://korona.gov.sk/povinnost-absolvovat-doma...
a https://korona.gov.sk/ehranica/# Ak sa zaregistrujes aspon tyzden pred cestou, je pravdepodobne, ze Ti daju termin na test uz na 6. den, vysledky su zvycajne na 7. Aj ked teraz neviem, ci Ta na nejaky vobec poslu, ci nebudu trvat na 10 dnovej karantene, kedze nemas ziadne priznaky. Kazdopadne, ak Ta poslu na test, ten neplatis. Moj muz ho neplatil, hoci nemal zdravotne poistenie ani na SK, ani v ramci EU.
Ak sa Ti da, podla mna najlepsie riesenie je pricestovat v case, ked budu rodicia v kupeloch - odkrutis si povinnu karantenu a zaroven ani nikoho neohrozis/neobmedzis. Idealne ked Ti doma nechaju plnu chladnicku a mraznicku, aby ste si mohli v pohode varit a nemuseli ste riesit dodavku potravin.Teda ak mozes zostat dlhsie ako na nejake 2 tyzdne. Stale sice existuje riziko, ze krajiny uzavru svoje hranice, ale popravde, myslim, ze si to uz nemozu dovolit vzhladom na dopady na ekonomiku, atd. Keby Ta cokolvek zaujimalo, pokojne mi napis, ak budem vediet, rada poradim.

Odpovedz
16. sep 2020
avatar

@adulkam uplne rozumiem, čo hovoríš a preto sa aj na mamu nehnevám, ale ju chápem. Musí to byť pre ňu hrozné sledovať, ako tato stráca zo dňa na deň sily. O to viac, že tato bol vždy ten mačo-typ, čo chránil celú rodinu a mama bola tá princezná, čo ju muž rozmaznával. Teraz sa nečakane karty obrátili a mama nebola pripravená (aj ked dá sa na niečo také pripraviť?) To, že majú taký vrúcny vzťah, jej to ešte viac komplikuje, lebo jej to udiera na city. A má aj kus pravdy v tom, že som nielen ďaleko od domu, ale aj od každodenných problémov. Ale hnevá ma, že každé riešenie, ktoré navrhnem, je neprijateľné z nejakých dôvodov.
A toto leto s koronou to už uplne dorazilo. Aj to málo Slovákov, čo k nám nakoniec prišlo, sa celý pobyt triaslo strachom a sledovali správy, či Matovič niečo zo dňa na deň nezmení. A kvôli tomu celá moja rodina rad radom odmietla prísť a len to časom nakulminovalo stres.

Odpovedz
16. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi vidíš jaké extrémy? tady v česku nás premier přesvědčoval a ubezpečoval, že je virus pryč. lidi odhodili přes léto roušky a chovali se jak utržení z řetezu, a ted? jsme červená země,kždý den kolem 1500nakažených, lidí v nemocnici přibývají, státy kolem nás zavírají své hranice...takže kdo je na tom líp, slovensko nebo česko? bohužel se slovensko jen brání před nezodpovědnými, jako jsme my

Odpovedz
16. sep 2020
avatar

@anickabasnicka ja neviem ako to je...v televiznych novinách akurat včera hovorili o tom, o koľko bola menšia sezóna od minuloročnej a padali tam také čísla, že "Do polovice júla je zaznamenaných 7,2 miliónov pobytov..." (a to sú len čísla z legalizovaných apartmánov). Takže, tu prišli doslova milióny ľudí a nemáme ani približne také čísla ako Češi...tak neviem, od čoho to záleží.
Ale rúška tu nosili v ochodoch ľudia celé leto. Aj sa furt všetko čistilo. Ja sama som mala rúško zakaždým, keď som išla do novalje a nevadilo mi.

Odpovedz
16. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi tak tento rok by asi nemalo byt vela nelagalnych ubytovanych turistov, ved vsetci sme museli vyplnovat online registraciu vratane cisla pasu a aj adresy ubytovania. my kym sme isli sme sa akurat bali, ze baby budu vymeskavat zo skoly, keby ten tam hore navrhol karantenu. mali sme rezervovany posledny augustovy tyzden ale nastastie mali volny apartman aj ked nie ten povodny ale iny tyzden predtym. tak ked sme vlastne mali ist tam sme uz isli nazad. vobec nelutujeme ze sme isli. bolo super, ak sa nedajboze bude situacia opakovat aj o rok, ideme tiez.
drzim Ti palce aby vylet na SK dopadol dobre.

Odpovedz
16. sep 2020
avatar

akurat hovoria v telke, že 50 milionov nocovaní sme mali a že to bola vzhladom na okolnosti dobrá sezóna. A neboli ohrození ani domáci, ani turisti 🙂
toto nám hovoria v telke. v kazdej krajine asi tvrdia nieco iné, ked sú k tomu také rozličné stanoviská

Odpovedz
16. sep 2020
avatar

@anickabasnicka len absolutne cisla nakazenych ti nedaju celkovy obraz.. V Cr otestovali o cca 30% viac ludi, ako u nas.. Hospitalizovanych je v CR 2% pozit a u nas do 4%.. Sice je v CR 2x viac pripadov na pocet obyv, ale to moze mat suvislost s poctom vykonanych testov a tiez, tak ako tam, aj tu ide o menej ako 0.5% obyvatelov... Kolko z pozit ma uplne bezpriznakovy priebeh sa nikde v ofic. statistikach neuvadza... To hovoria cisla, zrejme to nebude uplne presne, chyba mi tam trend, to je podla mna asi najdolezitejsi udaj, ale pre utvorenie obrazu to staci.. 🙂

Odpovedz
16. sep 2020
avatar

@beronsche mě to nevysvětluj, já ty zákazy ani pravidla nevyhlašuji. já se jen snažím je dodržovat,modlit se a věřit, že ten blázinec brzo skončí.a štve mě, že to někteří zlehčují, protože to co je u někoho bezpříznak,může tomu druhému razantně zkrátit život. a jak k tomu pak přijde
....kdyby třeba ty roušky byly opravdu na houby a k ničemu, jak tvrdí někteří chytří jedinci, tak proč je používají lékaři při operacích? pokud jsou na nic, tak bez nich by se jim operovalo přece líp. nebo jen nechtějí, aby je ti pacienti nepoznali?

Odpovedz
16. sep 2020
avatar

@anickabasnicka ved ja ti to nevysvetlujem, to bola len poznamka. 😉 ruska maju opodstatnenie, ak sa pouzivaju spravne.. a su nasadene cely cas, cize nie, ze chvilu nasadene, potom dole, lebo napr.desiatujes. ako chudence deti v skole.. ale to odbocujeme od temy.. 🙂

Odpovedz
16. sep 2020
avatar

@anickabasnicka chapem, že máš strach a že mnohí tu majú strach. ja tiež nechcem koronu a bojim sa jej. Ale nezdá sa ti ...minimálne zvláštne, že keď niekto príde zo zahraničia, musí sa nahlasovať, testovať, v karanténe byť a pol slovenska nanho pozerá, skoro ako na škodcu národa a susedia sa chovajú, akoby si bol Žid za vojny, ktorého pobyt treba nadhliadať a nahlasovať...a na druhej strane, je úúúúúplne v pohode poriadať celonárodnú púť?
Ja nemám nič proti púti, Božechráň. Som Katolík a sama som bola pár razy na rôznych. Aj v Medžugorí a tak. Ale ten dvojitý meter je zarážajúci. 😕 Nás cezpoľných sa treba báť, lebo každý jeden z nás je bezpečnostné riziko, kým otatní si pokojne aj masovú akciu pod dohľadom štátu môžu spraviť.

Odpovedz
16. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi tiez som pozerala ako puk ze najrizikovejsia skupina.My ich mame chranit a oni seba nechrania ...

Odpovedz
16. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi nemám strach o sebe, jako spíš o svého syna, který má dmo, a svoji matku, které je přes sedmdesát a má diabetes. ... s tou poutí jsem to taky nepochopila. u nás je velká národní pout na sv.cyrila a metodeje na velehradě v juli.sjíždí se tam tisíce lidí z různých krajů česka včetně zahraničních. letos bylo možné jen tuším 1000 lidí, kteří se museli registrovat a dodržovat dvojmetrové odstupy. pro ostatní fungoval rozhlas a televize. letos se zrušila i populární jízdá králů ve vlčnově, kterou nerušili ani za války, koroně se to však podařilo. takže put na šaštín byla i pro mě dost překvapením....já byla na slovensku na otáčku ted o víkendu. sestřenka šla zrovna z pole, takže jsme si dali mezi sebe motyku pro lepší dodržení bezpečné vzdálenosti. tři týdny před tím ženila syna, bral si slečnu z karviné. kvůli tomu ji odmítla jít na svatbu půlka pozvaných příbuzných žijících na slovensku....co jiného na to říct

Odpovedz
16. sep 2020
avatar

@beronsche
Na stranke UVZSR mas clanky od dr.Avdicovej, ktora mapuje situaciu na Slovensku. Ak si to dobre pamatam, v juni sme mali 70% bezpriznakovych, v juli 60, v auguste uz “len” 50. Podiel hospitalizovanych o nicom nehovori, lebo moze sa ti stat, ze ti ochorie jeden - dva domovy dochodcov a hned mas relativne vela hospitalizovanych. Dalsiu ulohu zohravaju kapacity nemocnic - kym mas miesto, mozes hospitalizovat aj ludi s miernejsim priebehom, ked mas vela aktivnych pripadov, logicky ti podiel hospitalizovanych klesne, lebo nemas kapacity.

@tomiholjubavi
Podla mna situaci na SVK krasne vystihuje dnesny vtip na SME od Zomri, kde sa dvaja pytaju pred SND, co maju robit, aby ich nezavreli. Vysvatit.🤦‍♀️.

Odpovedz
16. sep 2020
avatar

@tomiholjubavi toto by mali byť aktuálne info

Odpovedz
17. sep 2020
avatar

@demetria suhlasim, avsak momentalneje situacia taka, ze hospitalizovanych su 4%. Toto nie je zlahcovanie, ale fakt.. zatial k naplneniu kapacity nemocnic nedoslo, nastastie.. co ale nevylucuje, ze sa tak zial moze stat..

Odpovedz
17. sep 2020
avatar

malo by to byť tak že po 5tich dňoch karantény testy a ak sú negatívne tak karanténa končí ale zásadne poviem zavolať na uvz v okrese do ktorého ideš a priamo si pýtať pokyny ... mám kopec známych čo pracujú mimo sk a chodia na turnusy a teda od začiatku je to jeden veľký bordel iné funguje iné prezentujú v médiach takže odporúčam volať skúsenosti od marca sú asi také prvé uzavretie hraníc veľký humbuk v mediach chlapi prileteli zo Švédska do Budapešti cestou domov na hraniciach nikto nič idete domov ok choďte... pre istotu boli 14 dní doma, druhy návrat štátna karanténa leteli do BA tam cele lietadlo naložili do busov z ministerstva papiere idete do tatier došli do Martina stojíme zmena plánu ideme do BB tam samozrejme nenachystané takže ich vysadili von večer a čakali kým ich ubytujú posledný prišli na rad cca o 2hej ráno ... ďalší návrat let do BA podľa verejných info mali mať zo Švedska test negatívny podla uvz netreba čiže v nedeľu prileteli na letisku kontrola žiadna či niečo majú nemajú kam idú... jediná povinnosť v pondelok ráno na test v piatok potom zas medzitým sedieť doma .... a toto sú tí zodpovedný, potom sú ešte pendleri z nemecka čo chodia a oni veru majú naháku aby dobrovoľne pre istotu aspoň pár dni doma nie oni musia rovno medzi ľudí na obedik na salaš, do obchodov však mi máme výnimku ...

Odpovedz
18. sep 2020
avatar

K mediu sa nevyjadrujem ale maju pravdu.Ludia chcu aj cestovat aj zarabat,aj zivu ekonomiku a toto je dan aa letnu slobodu.Vsetci to vieme tak naco tu lamentovat.Len tolko.https://m.topky.sk/cl/13/1974633/Experti-o-druhej-vlne-epidemie-KORONAVIRUSU--Mozu-za-nu-hlavne-turisti-v-Chorvatsku-

Odpovedz
24. sep 2020