Logický úsudok, zrakové vnímanie...
TRIEDENIE POJMOV DO SKUPÍN
Z krabičky vyberieme kartičky, na ktorých sú nakreslené zvieratá (chobotnica, motýľ, opica, zebra) + jednu kartičku, na ktorej nie je zviera (napr. lampáš). Spolu s dieťaťom najskôr pomenujeme, čo je nakreslené na kartičkách. Následnou úlohou dieťaťa je vybrať tú kartičku, ktorá logicky nepatrí do skupiny obrázkov.
-Dieťa môže doplniť ďalšie slová (zvieratá), ktoré môžu patriť do skupiny pojmov ZVIERA (napr. ovca, koza, pes, mačka, včela ...)
-Dieťa môže napodobniť zvuky, ktoré spomínané zvieratá vydávajú a rodič môže hádať o aké zviera ide. Úlohy si môžu navzájom zamieňať.
-Zvieratá môžeme napodobňovať pantomimicky a medzi sebou hádať o aké zviera ide.
-Rozprávame sa o tom, čím sa spomínané zvieratá živia.
Daná úloha precvičuje:
- triedenie pojmov do skupín
- logický úsudok
- zrakové vnímanie
- predstavivosť
- trpezlivosť
- slovnú zásobu
S úctou
Mária (autorka projektu abeceda TROCHA INAK)
#abecedatrochainak #vizualizacia #zazitkoveucenie #podvedomevnimanie #trochainak

Odporúčame
Začni písať komentár...


