Koľko kalórii by mala prijať žena?

deana100
2. apr 2024

Ženušky koľko by mala, žena prijať kalórie denne podeľte sa.

zuzubb007
2. apr 2024

do 2000 ak nechce začať priberať

deti95060810
2. apr 2024

záleží od veku, kg, vynaloženej energie... 1500 - 1800

thirstymonk
2. apr 2024

Na tuto otazku neexistuje jednoznacna odpoved a kto tvrdi, ze dvetisic a pod. tak tara. Je to velmi individualna vec, niekto prijme 1800 a pribera, ina 2600 a nepribera. Je tam asi milion premennych, ktore treba brat v uvahu, ako napr. fyzicka ale aj mozgova aktivita pocas dna, stravovacie navyky, aktuálny stav a aktualne proporcie a v neposlednom rade ciel, ktory chces dosiahnut. Len pripomeniem, ze cislo na vahe by malo byt na samom konci tvojho zoznamu priorit, lebo je asi take nepodstatne ako stierace na ponorke 🙂

barborachors
2. apr 2024

@deana100 záleží od veku, cim staršia tym menej, cize okolo 1200 je optimum pri sedavom zamestnani a nulovom aktivnom pohybe.

thirstymonk
2. apr 2024

@barborachors 1200 je optimum tak pre anorekticky. Alebo ak si chces popsut zdravie. 1200 je prijem mojho 6 rocneho syna.

jesenzima
2. apr 2024

@deana100 individuálne. Ja potrebujem asi milión kalórií denne, lebo mi rýchlo spaľuje,a keď nejem, tak som slaba, unavená atď ...

mabenn
2. apr 2024

ak chces schudnut, rob pravy opak toho, co si robila, ked si priberala..nepotrebujes vediet "kolko kalorii" a sledovat tabulky, uz samotna otazka napoveda, ze v problematike nie si doma...ak si chces sama vediet odpovedat kolko kalorii mas ty prijat za den, aby si schudla, treba poznat svoj bazalny metabolizmus a priblizny denny vydaj...bez tohto je otazka zbytocna...pokial sa ti nechce studovat, pozri sa, co mas na tanieri a nastuduj si aspon co je bielkovina, sacharidy a tuky, lebo inak tapas a deficit bud nedosiahnes, alebo budes chudnut nezdravo...skratene: cim viac bielkovin (maso, ryby, vajicka, mliecne vyrobky cim menej tucne)+vela vlakniny a vitaminov (zelenina, ovocie), pitny rezim - voda, nejaky pohyb idealne silovy, nejake kardio, sacharidy idealne pomale (cim menej sladkosti, radsej normalne prilohy v normalnom mnozstve)...to je cele...po tyzdnoch a mesiacoch uvidis, ci ides dobre

thirstymonk
2. apr 2024

Prečo si proste nevygoogliš nejaku kaloricku kalkulačku? Je ich milion. Skús viac a potom sa rozhodni.
Pozri sa - kalorie, to nie su sranda. V honbe za chudou postavou sa už veľa žien dogabalo. A ver tomu, že normálnym chlapom sa kostry, ani dehydrované múmie nepáčia 🙂

Takže. Táto problematika je taka rozsiahla, že by stačila na napísanie trilógie.
V skratke:
- Cukry, tuky a bielkoviny sú základným zdrojom energie - kalórií (aj keď sa bavíme vlastne o kilokalóriach - kcal). Gram cukru a bielkoviny má 4kcal a gram tuku má 9 kcal.
- Všetky tri zložky sú NEVYHNUTNE pre zdravie a pre správne fungovanie procesov v tele. Áno, aj tuky, áno, aj cukry!!!
- Tvoj energetický príjem závisí od mnohých premenných, základom je asi bazálny metabolizmus, to je energia, ktorú telo potrebuje na fungovanie bez toho, aby si vôbec niečo robila (srdce ti bije, dýchaš, čreva sa ti hýbu - čiže spotrebuvajú energiu). Ja som síce chlap jak hora, tu vyššie 1200 "odporučanych" kcal je moj bazalny metabolizmus. Bežná žena má bazál aspoň 800kcal
- Nie je pravda, že sedavé zamestnanie znamená automaticky menej kcal. Ja programujem a zložitá mozgová činnosť, vyžadujúca sústredenie mi zožerie napr. 1200kcal za jeden pracovný deň (len rozmýšľanie). Mozog za 24 hodín zúžitkuje 40-70g čistej glukózy - čo je ten najjednoduchší cukor.
- Všetky "diéty" fungujú na princípe kalorického deficitu, nech majú akýkoľvek honosný názov. Keto, prerušovaná hladovky, IIFYM (If it fits your macros) a kopec iných somarín.
- Kalorický deficit možno dosiahnuť korigovaním stravy, alebo telesnou aktivitou. Korigovanie stravy je rozhodne lepší a udržateľnejší spôsob. Hodina behu poklusom spáli asi 700kcal. To je asi toľko ako jeden a pol horálky. Hodinový silový tréning v posilke spáli 800-1200kcal. To je jak dve až tri horálky.
- Tvoje zloženie makier by mohlo vyzerať takto:
2g bielkovin na kilogram telesnej hmotnosti. Ak vážiš 60kg, tak 120g bielkovín denne
tuky by mali tvoriť cca 20% energetického prijmu. Čiže ak máš 2000kcal denný príjem, tak 400kcal z tukov (to je zhruba 45g čistého tuku denne)
Cukry tvoria zbytok, aby to vychádzalo energeticky.
- Kalorický deficit by mal tvoriť 10%, maximálne však 20% tvojho prijmu. Čiže namiesto 2000kcal budeš prijimať 1800
- Chudnutie je proces. Za jeden deň sa človek nevypasie a za jeden deň ani neschudne. Prvé výsledky čakaj tak 2-4 týždne.
- Čím viac už schudneš, tým ťažšie to pôjde
- Jedno "nezdravé" jedlo ti neublíži, rovnako však jedno zdravé ti nepomôže...
- Šalát nie je jedlo, ale voda
- Číslo na váhe je to najnepodstatnejšie číslo na svete. Radšej sleduj svoje proporcie (objem hrudníka, pásu, bokov, stehien...) Profesionalne fitnesky (pozor, nie kulturistky) majú pri výške 170cm hocikedy aj 65kg a vyzerajú brutálne.

No a čo spôsobí nedostatočná výživa?
Je síce pekné, že ty chceš schudnúť, ale tvoj mozog a hormonálnu sústavu to nezaujíma. Ich zaujíma len to, aby telo ako celok fungovalo. A ak nemá dostatočné zdroje, tak niektoré "menej podstatné" veci musí priškripnuť. To sú napríklad pohlavné hormóny. Anorektičky často vôbec nemávajú krámy, lebo ich telo je tak podvživene, že sa snaží udržať v chode dýchanie a tlkot srdca, na nejaké vylučovanie vaječníkov nemá zdroje... To je jeden príklad. V tele všetko so všetkým súvisí. Brutálne a drastické diéty prinášajú jojo efekt. V prípade náhleho seknutia vo výžive si telo myslí, že prišiel hladomor. A na úkor všetkých ostatných procesov bude aj z toho mála, ktoré prijímaš, vytvárať tukove zásoby, aby sa pri živote udržalo čo najdlhšie. No a v neposlednom rade tu máem riziko PPP (porúch príjmu potravy), nad ktorými sa aktuálne možno usmeješ, že teba sa to netýka, ale ani nevieš ako a týkať sa ťa to bude... vlastná skúsenosť... takže len pomaly.

Každopádne, veľa šťastia, nech to ide pomaličky dole a bez PPP ;)

daniela2202
2. apr 2024

@deana100 do 2000 , 1200 je už stanovené na chudnutie

thirstymonk
2. apr 2024

@daniela2202 1200 je stanovene na zomretie...

daniela2202
2. apr 2024

@thirstymonk keď myslíš 😂👍

chodec15
2. apr 2024

Moje odpozorovane je, ze 90kg clovek s sedavou pracou (offis) potrebuje 1900kcal a na kazdych 10kg menej je -100kcal. 86kg potrebuje 1750 kcal. S 60kg (-30kg a -300kcal) potrebuje 1600kcal. Ak ma namahavu fyzicku pracu, pridat 10-15%, prenasobit svoje cislo x 1,1 alebo 1,15. 1900kcalx 1,1 = 2100kcal.

monillia
2. apr 2024

@daniela2202 1200kcal niekto nemá ani bazal

thirstymonk
2. apr 2024

@monillia ja mam bazal 1200. 1200 je fakt malo. To je jak psovi dat granulu na den. Otazne je, ci autorka prispevku chce schudnut a vyzerat, alebo len schudnut. Lebo ked chce byt kost a koza, prosim, potom aj 1200kcal je vela... O tom, ze zdravy človek to nedokaze udrzat dlhodobo, sa hadam nemusime ani bavit.

katjak78
3. apr 2024

Ahoj, najdi si na inteenete kalkulačku Michala Tótha na výpočet kcal.

anita6666
3. apr 2024

@thirstymonk 1200 kcal mám roky,doprajem si všetko,nestradam a mám roky váhu na jednom čísle. 😉

nelka93
4. apr 2024

@thirstymonk pravidelne mam okolo 1300kcal príjem a veru neumieram a jem pravidelne 3krat denne. Už som mala aj 1100, keď som mala slabšiu večeru a pohode. Keby som mala zjesť 1700kcal tak prasknem

thirstymonk
4. apr 2024

@nelka93 1100 to mam tak na obed 🤣

blanblan
5. apr 2024

@thirstymonk silový tréning spali viac ako beh? To počujem prvý krát...😳 700kj na hodinu behu to možno tak 90kg chlap a nie 60kg žena...a tie 2g proteínov na kg váhy to budú asi tiež hodnoty pre muža a ešte takého čo chce nabrať objem. Pre ženu to bude skôr 1g na kg váhy.

thirstymonk
6. apr 2024

@blanblan Jasne, že silovy trening spali viac ako beh. Beh je predsa obyčajné kardio. Môžeš behať hodinu v kuse, nejakým slabým tempom, napr. 5kph, ale určite nemôžeš hodinu vkuse drepovať a to ani s prázdnou tyčkou. Každa normálna žena už to dávno zistila. Tým, že ženy nemajú testosteron (alebo aby som to upresnil, majú ho asi stokrát menej ako muži), tak môžu pokojne drepovať s lokomotívou a nebudú vyzerať jak mužatky. Kulturistky vyzerajú jak mužatky preto, lebo si ten testosteron pichaju v podobe anabolickych steroidov.

Ja som chcel hlavne povedať, že nie je dôležité číslo na váhe, ale percento telesného tuku. Mne osobne sa na chlapoch najviac páči medzi 8-13%. Menej už vyzerá jak radiator podľa mňa. A na ženách tých 15-20% tuku vyzerá fakt good a je jedno, či žena váži 38kg, alebo 70kg. Toto sú podstatné veci.

Takže z tohto pohľadu 2g na kgth je úplne v pohode, vzhľadom na to, že žena môže úplne v pohode nabrať objem (hoci ten objem aj tak nebude nikdy v takom množstve ako u chlapa) a vyzerať lepšie, ako keď je vychudnutá ako dehydrovaná múmia.

Zas opačným extrémom sú gigantické instagramové rite, ale to už je skôr diagnóza pre psychiatra a so zdravým a dobrým vyzeraním to nemá nič spoločné :D

sense
6. apr 2024

@blanblan pre chlapa ktorý chce naberať je 2g malo. A pri silovom tréningu síce počas tréningu spali menej ako počas behu. Ale po silovom tréningu spaľuje LS ešte aj po tréningu

blanblan
7. apr 2024

@thirstymonk tak možno môže aj 2g ale toto keby mi povieš v momente keď chcem zmeniť jedálniček tak som totálne frustrovaná že takéto hodnoty v živote do seba nedám a pritom polka úplne stačí. A 5km/h to je chôdza nie beh🙂 Ale rozumiem že si to myslel v globale

loolaa
7. apr 2024

Je to veľmi individuálne, zavisí od výšky, váhy, fyzickej aktivity, pohlavia, veku. A či chceš schudnúť, pribrať alebo zostať aká si. Na internete nájdeš kalorickú kalkulačku.

panda21
7. apr 2024

Výška, váha, vek, pohybová aktivita.
Ja mám momentálne 166cm 55kg, silovo cvicim s ťažkými váhami, a ak idem pod 2 200kcal tak rapídne chudnem. Ideál je vždy začať na čo najvyššom možnom čísle, aké ťa pustí, aby si potom neskôr mala kde uberať. Časom sa metabolizmus stabilizuje, klesne mu bazal a bude musieť ubrať.. Ak začneš na 1900kcal,pecka, máš kam uberať. Odoberies 150-200kcal a ideš ďalej na super číslach. Ak začneš na 1 300kcal, coz je vo väčšine prípadov bazal, tak po 3m chudnutia, budeš znižovať už úplne pod bazal. Telo zostresuje, zvykne na nízky príjem. Môže nastať jojo efekt a pri ďalšom chudnuti bude problém. Lebo budeš mať bazal zničený a znížený. Budeš nútená ísť veľmi nízko.

thirstymonk
7. apr 2024

@blanblan pozri sa. Svaly su biologicky aktivne. Taky ronnie coleman (ano, zas extremny priklad) "zozere" 50g tuku denne len preto, ze ma svaly, ani s nimi nemusi hybat.

mmoni89
7. apr 2024

@blanblan tak ja napriklad vidim ovela vacsie vysledky pri silovom treningu ako behu.Respektivu asi by som musela behat ovela viac a castejsie a to zas mna nebavi,radsej ten silovy trening.takze podla mna je to aj o tom co do toho das a dokaze byt v tom clovek vytrvaly

mmoni89
7. apr 2024

@deana100 ja mam vypocitane ze musim byt okolo tych 1500-1600kcal ak chcem chudnut

blanblan
7. apr 2024

@mmoni89 ok, rozumiem tomu že svaly spotrebujú viac energie a tak, len som sa zamýšľala nad tými konkrétnymi hodnotami čo boli uvedené. Ale to som už dosť odbočila od otazky. Súhlasím s 1500-1600kcl

thirstymonk
7. apr 2024

@blanblan z toho vyplyva, z enajlepsi sposob ako schudnut, je proste nabrat svaly 🙂

deana100
autor
7. apr 2024

@mmoni89 áno ďakujem