Prečo ma po bicyklovaní bolia nohy a kĺby?
Kedysi som pravidelne bicyklovala aj dlhšie trasy.
Ale od jesene som nebola veľmi,tento rok zatiaľ len par krat tak 10km.
Včera sme boli s kamoškou a dali sme cez 40km v tom vetre.
Chcela som si dokázať, že nato mám a bol to môj nápad.
Nikdy som aktívne nešportovala,žiadne dlhé trasy.
Max.40km aj to som bola na seba hrdá. Nakoľko mám aj nadváhu, problémy s cievami,kĺbami dobre mi robí bicyklovanie.
Ale v noci to bolo niečo strašné, také som mala bolesti nôh,aké som v živote nezažila.
Celú noc som nespala, až keď som si dala ibalgin a namastila gélom v noci.
Nie len stehná, bedrové kĺby.,kolená..myslíte, že tým, že ma prefúkalo veľmi, či tým, že som išla netrénovaná?
Dnes je to v pohode, svalovku mám, ale nie tie hnusné bolesti.
Uplne normálne presilene svaly,magnezium, horúca vana a rozmasiruj si nohy
Lebo si to prehnala a pretazila svaly aj klby.
Vcera ist na bicykli bolo blaznovstvo.
inak 40km a proti vetru? a ty sa čuduješ že ťa boleli nohy?
Toto poznám. Bicyklujem pravidelne a vždy na začiatku sezóny ma bolia nohy. Ani ja nedokážem ísť prvú jazdu po zime 40km. Väčšinou je to max.30km a vôbec netlačím. Priemerná rýchlosť len niečo cez 20kmh. Až triedou jazdu idem 50km ale stále len v poklusovom tempe. A ťa tretia jazda je väčšinou najbolestivejšie, pretože po 1:30 hodine ma zaručene začnú bolieť nohy. A potom si dám na noc Ibalgin a do rána som fit. Nie je to asi správne trénovanie ale nemám takú trpezlivosť. Ty si šla 40km dve hodiny. Určite ťa najneskôr po 1:30 hodine začali boliet nohy. Je to normálne. Vlasočnice ešte nie sú dostatočne zväčšené, lymfatických systém ešte nie je zvyknutý odvádzať soľ kyseliny mliečnej (takazvaný laktát) zo svalov a tá ostáva v nich. To bolí a spôsobuje malý zápal. Ibalgin na noc keď to preženieš nie je žiadna hanba. Mne veľmi zaberá a inak ho nepoužívam. Nie je to štandard, len začiatok sezóny. Ďalšiu jazdu si daj až o týždeň a nepozeraj na kilometre ale na čas. Daj si hodinku v poklusovom tempe. To je tempo pri ktorom vieš konverzovať ale srdce ti bije ca 120-135 úderov za minútu. Ľahké prevody ale nie tak ľahké že ti bude hádzať nohami a narobíš si mikrotrhlinky vo svaloch. Proste nesmieš cítiť v nohäch pichanie od veľkej sily. Nohy ti musia točiť ľahko ale tak že vytočia srdce do tej druhej tepovej zóny 120-135 úderov mladśí ľudia 130-145 úderov. Riadiť sa dá aj pocitom. Musí to byť ľahké a nebolestivé. Nesmieš sa pri tých prvých tréningoch trápiť. Zvyšovať čas až na 2-3 hodiny ale nie srdcový tep. Výkon pôjde hore. Ja po 50 hodinách už jazdím v druhej zóne 29kmh, mám to veľmi rád a vydržím tak ísť aj 2,5 hodiny. Až po 40 hodinách takýchto tréningov môžeš začať nakladať silu a ísť do vyšších rýchlostí alebo sily v kopcoch. V kopcoch tiež netreba hneď jazdiť vysoké tepy, ale trénovať tkzv. silu. Robí sa to tak že si človek dá ťažší prevod alebo zníži otáčky kluky len na 60min-1 ale zvýži tep na 130-145 mladší od 140-150 stále nelape po dychu a nohy majú dostatok kyslíka. Sila rastie. Až v júni začínam so śprintami a intenzívnym tréningom aj v kopcoch aj po rovinkách. Tam už idú priemerné rýchlosti hodne nad 30kmh. A nie je to trápenie ale radosť.

Jednoducho si sa presilila.. ist proti vetru, aky bol vcera (aspon u nas) , no to chce odvahu. Nabuduce si daj radaej menej km a po tom strecing.