Nedodaný nábytok z eshopu

elementissa
12. aug 2019

Ahojte, chcem sa popýtať na reálne skúsenosti a ako ste riešili podobnú situáciu - cez eshop Merkury Marketu sme objednali tovar do detskej izby (v hodnote okolo 600€), žiadna mala objednávka, priplatili sme si kuriéra domov, aby sme si nemuseli požičiavať dodávku a trepat sa po to na predajňu a späť.
Obchodné podmienky ich eshopu sú definované tak, že dodacia lehota je tá najdlhšia z celého balíka tovarov (každý má svoju vlastnú) a pri objednanej doprave sa predlžuje o ďalších 2-5 pracovných dní. Najdlhšia dodacia lehota zo všetkých tovarov bola 7 pracovných dní. Síce to trochu presvihli, 1.8. mi prišiel mail, že balík je komplet a pripravený na odovzdanie kuriérovi. Maximálna dodacia lehota pre dopravu domov je 5 pracovných dní - táto lehota vypršala minulý štvrtok. Na adresu ich eshopu sme už poslali aj ja, aj manžel niekoľko najprv dopytovacich a potom vyhraznych mailov. Na internetovej stránke majú telefónne číslo na oddelenie e-shopu, na ktoré voláme v pravidelných intervaloch už vyše týždňa (stále sme chceli vedieť, kedy to doručia, aby si manžel a svokor vzali voľno a prebrali to). Každý deň tam voláme 4-5 krát, v rôznych hodinách. Obaja. Nikdy nám to nikto nedvíha. Volali sme už obaja aj do kamenných predajní v BA, chceli sme, aby nám dali kontakt na niekoho kompetentného. Bohužiaľ, ani na kamenných predajniach nie sú schopní dvíhať telefón. Oddelenie e-shopu mi najprv na dopytovacie maily odpovedali uryvkami z VOP, pričom tie mám prestudovane a keď sme prešli na vyhrazny tón, tak s nami prestali komunikovať úplne. Od minulej stredy nam už neodpovedali ani na jeden e-mail. Reklamacie sú podľa recenzií neriešiteľné cez Merkury Market. Moja otázka teda je - na koho sa obrátiť? Chcem napísať na Slovensku obchodnú inšpekciu a zazalovat ich z podvodu a krádeže. Objednávku som platila vopred, taka možnosť, že dobierka u nich neexistuje.. Na koho konkrétne môžem takúto sťažnosť a obvinenie smerovať? Riešili ste niekedy niečo podobné? Pripadne poznáte nejakého dobrého obchodného právnika, ktory by nam vedel s nimi vysudit aj nábytok (ktorý fakt potrebujeme), pripadne peniaze? Ja nechcem, aby mi vrátili peniaze. Ja chcem tovar (potrebujem ho) a chcem ho teraz, nie o rok. Samozrejme, že budem trvať na tom, aby ako spoločnosť dostali pokutu za nedodržanie VOP, neinformovanie zákazníka a podvod. Ale v prvom rade chcem aby mi doručili nábytok, ktorý potrebujem už dosť urgentne.
Dôvod, prečo sme si ho objednali cez e-shop bol, že ani jeden kus, ktorý sme chceli, nemali skladom. Všetko iba výstavné kusy. Pôvodne sme chceli vziať aj tie, ale povedali nám, že tie sa nedajú predať, lebo oni nám ich nerozmontuju. A zloženú skriňu nikto neprenesie do bytu.... Naložiť do auta by ju ešte možno zvládli, ale vyniesť veľkú zrkadlovu skriňu po schodoch do paneláku a prejsť s nou cez úzke dvere do bytu a ešte sa tam aj vytočiť bez toho, aby sa celá poškodila, je nemožné. Možno to teda niekto zvládne, ale my nie. Ak má niekto skúsenosť, ako sa riešia podobne prípady so SOIkou, budem vďačná za každý postreh.

jankabenji
12. aug 2019

@elementissa Máme veľmi podobnú skúsenosť s Merkury market..bohužiaľ. My sme si tam objednali kupelnovu skrinku aj s dvojumyvadlom,tiež cca v sume 600 eur. Po uplynutí doby dodania, som tam telefonovala dosť intenzívne a tiež nikto nedvihal. Az ked som sa nejak dopracovala k mobilu na vedúceho a povedal mi presnú klapku kam sa dovolam..potom začal kolotoč vyhovoriek a že už to isto príde,no nechodilo a ani nás neinformovali. Po skoro 2 mesiacoch nam drzo oznamili zase len na základe môjho telefonatu, že umývadlo sa už nevyraba. Žiadne riešenie ani nič z ich strany neprichádza ,na môj mail neodpovedali a preto som im napísala ešte jeden ,kde som im oznámila, že to posúvam na SOI. Do 2 hodín som mala mail že nám vrátia peniaze aj za už poskladanu kupelnovu skrinku aj za nedodane umývadlo. Ako vo vašom prípade, najradšej by som bola keby nám to bolo dodané, ale nedalo sa s nimi nijak. Okrem toho,že nás obrali o kopú času, kedy sme čakali na nich, tak potom sme museli zháňať náhradu a znovu čakať. Radím len ,aby ste išli na nich tvrdo a neoblomne. My po našej skúsenosti tam už nikdy nič nekupime

elementissa
autor
12. aug 2019

@jankabenji bože to je katastrofa.... My sme s nimi mali výbornú skúsenosť - celú kúpeľňu a WC mame od nich, ale je pravda, že všetko mali na sklade a brali sme to priamo z predajne. Aj koberce a ďalšie veci. Radi sme tam nakupovali, ale tento ich eshop ma riadne vytočil. Takže podľa teba netreba strácať čas snažením sa skontaktovať nejakého kompetentného človeka u nich, ale priamo so SOIkou riešiť?
Lebo mail na SOIku aj s kópiou pre nich viem veľmi rýchlo poslať. Len ešte zistiť, že komu kompetentnemu zo SOIky to posunúť

kaki3
12. aug 2019

preco sa jednoducho nevyberiete do mma preco tam len volate a pisete?

jankabenji
12. aug 2019

@kaki3
@elementissa My sme boli niekoľkokrát aj osobne, ale mala som pocit,že ani predajcovia niesu dostatočne vyškolení. Inan kúpeľnu čo sa týka obkladu, dlažby, dokonca dlažbu aj podlahu v celom dome máme od nich..len pri tomto už zlyhali aj čo sa týka komunikácie s vedúcim. Stale si mlel svoje..aj keď som ho upozorňovala, že aj na eshope aj kamennej predajni stále ponúkajú tovar, ktorý teda nevyrábajú a zavádzajú tak zákazníkov. Na to mi povedal,že sa to nedá,či si viem predstaviť koľko majú položiek. Na moje zhrozenie, že na iných stránkach ako napr.nay,alza a pod je bežne napísané, že momentálne nedostupné, viac so mnou nekomunikoval.

klaudia_kaja
12. aug 2019

Ja mám tiež zlu skúsenosť ale s mall.sk .. až po posunutí na SOI mi vrátili peniaze v plnej čiastke.

danusa63
Autor odpoveď zmazal
Zobraz
danicaz
17. nov 2019

@elementissa
Z Merkury nikdy nič nekupovať. Radšej trochu priplatiť,a podporiť slovenských výrobcov.
Poľské shity nech si nechajú pre seba 🙂