Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri

Amoksiklav a vyrážky

zuzana725
25. jan 2017

Dnes moja trojročná dcéra siedmi deň užívania Amoksiklav a bruško a chrbát vysypaný. Alergia na ATB na siedmi deň? Ráno ho ešte užila, večer som už nedala.

janina112
25. jan 2017

Pozri si priznaky a obrazky infekcnej mononukleozy..ta sa niekedy prejavi prave vyrazkami pri uzivani AMC..

hernekolibrik
25. jan 2017

Mozne je vsetko, aj ked alergicka reakcia sa vacsinou objavi na 1-3den. Na vasom mieste by som sa urcite isla ukazat dr., okrem alergie to moze to byt aj uplne nieco ine, napr. prejav virusoveho ochorenia (dost caste, hlavne kedy nie je stanovena spravna diagnoza a atb sa beru aj ked ma clovek virusove ochorenie), reakcia na jedlo... Ja osobne by som tiez ten Amoksiklav uz nedala, 7dni je dost dlha doba aby zabral a riskovat nestoji za to...Ak by sa nic ine nezistilo, imunoalergolog vie z odstupom casu (najskor o cca 6 tyzdnov) vysetrit z krvi, ci ma dcera protilatky proti tejto skupine atb, co alergiu but povrdi alebo vyvrati. Do buducnosti velmi cenna informacia...

hernekolibrik
25. jan 2017

Infekcna mononukleoza je tiez moznost, ale obvodaci v drtivej vacsine vedia ze na angimu (jeden z castych prejavov infekcnej mononukleozy) sa Amoksiklav davat nemoze prave pre riziko vzniku vyrazky.

zuzana725
autor
25. jan 2017

Presne toto spravila naša lekárka môjmu synovcovi pred dvomi rokmi, ten sa hneď na druhý deň užitia ATB vysypal a skončil v nemocnici. Okrem amoksiklavu, som malej dala Aerius a Kalciový sirup - čokoládový. A ešte sme skúsili, keď spala poobede dať jazvečiu masť na hrudník, ale to je asi blbosť ,keď má vyrážky aj na hrbátiku.

hernekolibrik
25. jan 2017

A u synovca sa potvrdila infekcna mononukleoza alebo to bola alergia?

Aerius je dobry napad, tlmi prejavy alergie, ale ak to nie je alergia, tak sice neuskodi ale ani velmi nepomoze. Z jazvečou mastou skusenost nemam, s tym neporadim.

autumn11
22. feb 2017

mne sa po amoksiklave syn tiež vysypal na hrudníku. Po doužívaní mu to zmizlo. Tuším mu na to dala fenistil kvapky.

jankas18
27. jan 2018

Je to reakcia na amoksiklav. Treba povedať dr nech zmení liečbu.