Hľadám odborníka pre synove problémy s učením a správaním
Hľadám odborníka ktorý mi zdiagnostikuje dieťa kognitívny vývoj...( Alebo školský vývoj)neviem ako to pomenovať.
Chlapec má v júni 8 r.
Bývame v Rakúsku no termín na vyšetrenie zme dostali až v septembri čo sa mi zdá neskoro. Chcem vedieť čo môžem očakávať či mu hľadať špeciálnu školu alebo ako mu dokážem pomôcť. Vyšetrenie potrebujem aj skrz to že žiadam o asistenta.
Opakuje mi už 2x prvý ročník. (V Rakúsku takže v nemčine)No stále má problém s čítaním písaním. Zabúda ktoré písmenko je ktoré.(Chodil tu do škôlky. S kamarátmi niekedy aj zo súrodencami hovorí po nemecky.)takže tam podľa mňa problém nieje že by nevedel.
Číta po pismenkach.( Málokedy sa mu podarí spojit)mýli si písmenká.
nevie z počutia napísať slovo.
A teraz k správaniu. Je hyperaktyvnejsi boli zme aj na teste vraj nemá ADHD ale že máme ho dať na šport to mu pomôže (nám bolo povedané). ( Skúsili zme futbal no nerešpektoval čo mu tréner povedal nevedel vydržať stát v rade a pod..
nevie dlho obsediet aj pri učení sa stále hýbe buď nohami alebo niekedy aj telom.
Odbieha mi pri úlohách často na wc alebo sa napiť. Ak je toho naňho priveľa vraví mi že ho boli hrdlo ..
V škole bol problém že odmietal robiť danú úlohu alebo sa presunúť do inej triedy. Často vraj povedal že je unavený.
Pritom doma mám pocit že ho neviem zastaviť.
Čo som si všimla pomáhajú mu zvieratá pri nich je kľudný
Je ľahko vyprovokovatelny keď je hladný alebo mu klesne akoby cukor.
( jeho sestra ide do 1r. Od septembra obávame sa aby neboli spolu v triede. No naozaj nechcem byť v neistote až do septembra.
Ideálne Ba.+ Okolie do 100 km vopred ďakujem za odporucanie
@kikappp ale su v 1 triede, je ich tam 25. Asistentov nie je. Pridi si to vyskusat.
V cykloch tak mozu ist vsetky deti, bez toho ze by mali nejaku dg.
@benit to je nemozne, to hlasi len ten, kto to nikdy nerobil a nema predstavu. Ucitelom to aj tak moze byt jedno. Oni si to tam nejako odvrtia a deticky nech sa naucia, co sa naucia. To uz bude problem rodicov.
@kikappp ale su v 1 triede, je ich tam 25. Asistentov nie je. Pridi si to vyskusat.
V cykloch tak mozu ist vsetky deti, bez toho ze by mali nejaku dg.
@benit tak načo učitelia zostávajú v nefunkčnéj inštitúcií,keď to nieje možné nebudem ostavat v niečom co nefunguje .Nieje to prínosom pre nikoho .
@benit tak načo učitelia zostávajú v nefunkčnéj inštitúcií,keď to nieje možné nebudem ostavat v niečom co nefunguje .Nieje to prínosom pre nikoho .
@kikappp no nefunguje nič, neučíš zrejme, tak nevieš, v školstve je 90 percent ľudí, ktorí su vyhorení, vacsina z nich zostava zo zotrvačnosti. Nebude nič fungovať, ide to od zlého k horšiemu. Som učiteľka a odchádzam, zažila som zlate časy školstva, ucila som na gymnáziu, ale v tomto marazme nemienim pokračovať. Budú učiť ľudia, ktorí nenajdu nič iné, pár rokov potiahnu a pôjdu inam. Rekvalifikovane a diaľkovo vyštudované kadernícky, predavačky (nič proti nim). Moje deti majú este solídne vedomosti. Mňa to už trápiť nebude.
@benit tak načo učitelia zostávajú v nefunkčnéj inštitúcií,keď to nieje možné nebudem ostavat v niečom co nefunguje .Nieje to prínosom pre nikoho .
@kikappp bez 80- 90 percent ľudí neotvoria žiadnu skolu. Tak ponúkajú zvyšovanie platov na zalepenie oci a tak si ten učiteľ povie, že tak teda este rok potiahne.
@kikappp no nefunguje nič, neučíš zrejme, tak nevieš, v školstve je 90 percent ľudí, ktorí su vyhorení, vacsina z nich zostava zo zotrvačnosti. Nebude nič fungovať, ide to od zlého k horšiemu. Som učiteľka a odchádzam, zažila som zlate časy školstva, ucila som na gymnáziu, ale v tomto marazme nemienim pokračovať. Budú učiť ľudia, ktorí nenajdu nič iné, pár rokov potiahnu a pôjdu inam. Rekvalifikovane a diaľkovo vyštudované kadernícky, predavačky (nič proti nim). Moje deti majú este solídne vedomosti. Mňa to už trápiť nebude.
@zuzana76 uprimme Ti blahoželám k rozhodnutiu. Vzhľadom k tvojmu nastaveniu robíš dobre .
@zuzana76 nerozumiem preco by si mal robiť každý co bude chcieť. Dúfam,že niesi ucitelka ,lebo mat takých ľudí v školstve je katastrofa .
@kikappp v každej triede mas aj 5 problémových žiakov, ktorí by mali byt v špeciálnej škole. Asistenti su obmedzení. Každý jeden učiteľ z praxe by vedel navrhnúť zmeny, ale to by stalo veľa. Takže sa len lepia oci učiteľom a ústa rodičom pod prísľubom krásnej revolúcie školstva 😂
@zuzana76 áno zdravie je dolezite ako aj vzdelanie a ľudia ktorý hľadajú možnosti ako áno a nie ako sa nedá.
Veľa šťastia .
@kikappp samozrejme, aj ja som hľadala možnosti, ale v tomto systéme, keď na učiteľa nabalíš kopu prace sa to nedá. Tam by bolo treba urobiť naozaj zasadne zmeny, na ktoré nie su možnosti. Lebo na papieri vyzerá aj inklúzia pekne, ale reálne nie su možnosti ako ju úplne uskutočniť pre dobro oboch strán. Ucitelia by chceli, ale nemajú zdroje. Ak mas v triede 25?ziakov a 5 deti s rôznymi diagnózami a z tých ostatných tiež je vacsina neštandardných deti, tak jeden učiteľ to nemá ako uskutočniť. V každej triede by mali byt dvaja ucitelia a dvaja asistenti, alebo podľa potreby. Su triedy náročné. Žiaci tak nároční, že su schopní ohrozovať spolužiakov aj učiteľa. Tu ide o to, že učiteľ to ma zvládnuť, ale kolko toho ma zvládnuť? Keď bude mať v triede 10 psychiatrických pacientov aj to ma zvládnuť? Veď treba predsa hranice.
@kikappp samozrejme, aj ja som hľadala možnosti, ale v tomto systéme, keď na učiteľa nabalíš kopu prace sa to nedá. Tam by bolo treba urobiť naozaj zasadne zmeny, na ktoré nie su možnosti. Lebo na papieri vyzerá aj inklúzia pekne, ale reálne nie su možnosti ako ju úplne uskutočniť pre dobro oboch strán. Ucitelia by chceli, ale nemajú zdroje. Ak mas v triede 25?ziakov a 5 deti s rôznymi diagnózami a z tých ostatných tiež je vacsina neštandardných deti, tak jeden učiteľ to nemá ako uskutočniť. V každej triede by mali byt dvaja ucitelia a dvaja asistenti, alebo podľa potreby. Su triedy náročné. Žiaci tak nároční, že su schopní ohrozovať spolužiakov aj učiteľa. Tu ide o to, že učiteľ to ma zvládnuť, ale kolko toho ma zvládnuť? Keď bude mať v triede 10 psychiatrických pacientov aj to ma zvládnuť? Veď treba predsa hranice.
@zuzana76 Nie to sa nedá zvladnut a nieje to dobre ani pre jednu stranu .
Preto vravím,že dobre, že odchádzaš.
Majú odijst všetci čo to tak vnímajú.
Jednoducho ak veci nefungujú nech sa to zrúti.
Lebo ak sa maju starať o vzdelanie len ľudia ktorým je všetko jedno a robia veci len aby bolo tak to aj vyzerá.
Jednoducho musíi byt viac učiteľov,viac odborníkov,pomocníkov viac personálu.
Aby bola radosť vzdelavat a deti sa radi učili .
@zuzana76 Nie to sa nedá zvladnut a nieje to dobre ani pre jednu stranu .
Preto vravím,že dobre, že odchádzaš.
Majú odijst všetci čo to tak vnímajú.
Jednoducho ak veci nefungujú nech sa to zrúti.
Lebo ak sa maju starať o vzdelanie len ľudia ktorým je všetko jedno a robia veci len aby bolo tak to aj vyzerá.
Jednoducho musíi byt viac učiteľov,viac odborníkov,pomocníkov viac personálu.
Aby bola radosť vzdelavat a deti sa radi učili .
@kikappp ja s týmto súhlasím, lenže systém sa nezrúti, lebo vždy niekto príde, vydrzi pár rokov s odíde. Bude fluktuácia, zabezpečí sa chod školy, ale len na takú úroveň, aby sa to nezrútilo, ale reálne to fungovať nebude. Naďalej budú nešťastní žiaci aj ucitelia. Resp žiaci nešťastní asi ani nie su, veď už sa reálne učia veľmi malo. Ja vnímam ten problém plošne, narastá podiel problémových žiakov, niektorí su nebezpeční, vid prípad spred dvoch mesiacov, kde žiak zabil spolužiačku a učiteľku.
@kikappp ja s týmto súhlasím, lenže systém sa nezrúti, lebo vždy niekto príde, vydrzi pár rokov s odíde. Bude fluktuácia, zabezpečí sa chod školy, ale len na takú úroveň, aby sa to nezrútilo, ale reálne to fungovať nebude. Naďalej budú nešťastní žiaci aj ucitelia. Resp žiaci nešťastní asi ani nie su, veď už sa reálne učia veľmi malo. Ja vnímam ten problém plošne, narastá podiel problémových žiakov, niektorí su nebezpeční, vid prípad spred dvoch mesiacov, kde žiak zabil spolužiačku a učiteľku.
@zuzana76 vychovava rodic a skola ak to nefunguje stávajú sa tragédie to nieje chyba jednotlivca.
Vždy je všetko o ľuďoch a jednotlivec sám nemôže nič. Ak sa nepoda pomocná ruka už malemu dietatu tak nič dobré sa nemôže stať.
A úprimne je len málo ľudí vseobecne co su ľuďmi.
Našťastie sú aj taky .
Ahojky, odporučila by som najprv preštudovať tento materiál, nastaviť v rodine pravidlá, komunikáciu, sledovať správanie dieťaťa a vyhodnotiť si to po cca mesiaci ci sa udiali zmeny, a medzitým riešiť poradňu. Prikladám link
https://www.infraslovakia.sk/product/na-stiahnu...
https://www.infraslovakia.sk/product/na-stiahnu...
Držím palce a dúfam, že Vám to pomoze
@macinko321 asobi jej spraví psychologicke vyšetrenie? To ako prve potrebuje a až potom riešiť ďalej. Lebo veľký pozor pri vybere a zdiagnostikovani musí brať,keďže nie každé psychologické vysetrenie je rovnaké a aby to aj akceptovala skola .
Autorke radim určite sa obrátiť na cppp niektoré .
@kikappp áno, spravia to v Asobi. Čo sa týka CPPP, ja nemám dobrú skúsenosť. Nám nepomohli. V Kory sme boli pred 4,5 rokom na diagnostike. Keď som syna objednávala telefonicky, tvrdili, že majú skúsenosti aj s deťmi na spektre. Pretože sme potrebovali takto zameranú diagnostiku. V správe o tom nebola ani zmienka, hodnotili vývin dieťaťa v jednotlivých oblastiach a že vysový intelekt, zaostávanie v emocionálnej zložke. Čo s ním robiť ďalej sme sa nedozvedeli ani my, ani škôlke tá správa nepomohla k tomu, aby vedeli, ako s ním pracovať. CPPP na Vajnorskej tiež v tom období len jedna konzultácia, ale terapie mu vtedy ponúknuť nevedeli (už neviem dôvod, bolo to dávno). Všetko sme potom so synom riešili po súkromných centrách. Psychologičku, logopedičku, špeciálnu pedagogičku, orofaciálnu masáž, hodiny terapií zamerané na zlepšenie sústredenia a porozumenia, atď. Tie pretrvávajúce primitívne reflexy môžu byť tiež častou príčinou porúch učenia.
Autorka- dieťa skús dať diagnostikovať psychológovia, ten prvotne určí mentálnu úroveň. Dieťa ma 8 rokov, už by test mohol byt celkom presný. Pripadne odporučí ďalšie vyšetrenia. Podľa toho, čo popisuješ, môže byt naozaj problém s pozornosťou (ADHD?)- ak mu chceš naozaj pomôcť, skús aj pedopsychiatra. Pokiaľ by išlo i ADHD, jasne nastaví liečbu, terapie…. S výsledkami potrebuješ sedieť so špeciálnym pedagógom. Odporúčam hľadať nie takého, ktorý ešte píše do záveru individuálny prístup, okienkové čítanie…. Existujú moderné a hlavne účinne spôsoby na prácu s a odstraňovanie SVVP. No a potom sup za pani učiteľkou. Nepoznám systém v Rakusku, snáď aj tam platí, že sa robí všetko pre dobro žiaka….
A už si nepamätám, ktorá tu zaručene informovala o tom, ako u nás deti v cykloch nesmú prepadnúť. Kto ti povedal takúto zaručenú informáciu? Patrím kntym, ktorí o reforme niečo vedia, aj o jej aplikácii v praxi. A pokiaľ je opodstatnené, aby dieťa opakovali ročník, tak ho opakuje. To, že sa rešpektuje individualita, pracovné tempo….neznamená, že pokiaľ dieťa nezvláda, čo si škola stanoví, ročník nezopakuje. Prosim, vyhýbajte sa šíreniu poloprávd, zbytočne to hrotí už aj tak zvláštnu klímu v spoločnosti….

ja som tak rada, ze moje deti studovali este v beznom systeme a maju celkom dobre vedomosti