Integrácia deti s mentálnym postihnutím

13. jan 2024

Aký máte názor prípadne skusenosti s integráciou ak má dieťa mierny mentálny postih, neviem za rozhodnúť či skúsiť integrovať do bežnej základnej školy alebo ponechať v špeciálnej...

ankare
13. jan 2024

Ja mať také dieťa, umiestnim ho do specialnej skolya neváham ani chvíľu. Je ich tam pár v triede, učitelia sú špeciálni pedagógovia, je tam zachovaný individuálny pristup,...

dzulli1980
13. jan 2024

Dcéra mala v škôlke takéhoto spolužiaka, no on bol agresívny, hoc som na to upozorňovala, furt bol "milučký", "poslušný", "zlatíčko" ... raz dcéru udrel do hrudníka tak, že strávila týždeň v nemocnici ... strašný bordel som urobila, hneď ho z tej škôlky vylúčili ... teraz má v triede dievčatko s mentálnym postihnutím, no je to chúďatko, také je odovzdané, deti sa mu vysmievajú, majú ho za "outsidera" (dcéra je od malička vedená k tomu tolerovať všetkých a som hrdá na to, že ona je tá, ktorá sa snaží túto "inú" spolužiačku obhájiť, pomôcť jej, zastať sa jej) ... za mňa, nechaj dieťa v špeciálnej základnej škole, tam sa lepšie o neho postarajú, sú tam odborníci so zodpovedajúcim vzdelaním, vedia kedy ako reagovať atď. ...

autor
13. jan 2024

@ankare ďakujem za názor, ja sa tiež prikláňam k špeciálnej škole lebo si vravím že práve na takýto účel sú zriadené..no na druhej strane má presviedčajú nech ho integrujem, no ja si aj tak myslím že ostatné deti by ho nebrali a bolo by to trápenie pre neho aj pre mňa....

tanyan
13. jan 2024

Aj bežné deti bez diagnostikovanej odchýlky majú problémy so šikanou. Neriskoval by som, že moje dieťa s vyšším potenciálom pre pozíciu obete bude vystavené napríklad takejto skúsenosti.

macekovam
13. jan 2024

nemyslim si ze bezna skola je prenho vhodna. bezne osnovy nezvladne a potrebuje specialny pristum.podla mna by aj ostatne deti na to bohuzial doplacali.nehnevaj sa namna za moju uprimnost.

pribinak
13. jan 2024

Radšej spokojne a šťastne dieťa v špeciálnej škole, ako utrápené a vyčerpane dieťa v štandardnej základnej škole

Syn má spolužiaka s poruchami učenia a je ešte aj taký hravý, hoci má intelekt v norme, škola je pre neho jednoducho trápenie
A on je inak bystrý, ale tie poruchy ho veľmi vycerpavaju a musí veľa veci doberát s rodičmi doma

Tréning futbalu je vykúpenie, ale zas nestíha ulohy

Hoci je na škole viac asistentov, nemôžu byt stále len v jeho triede.

Fakt radšej spokojne dieťa v specke, nech má jednotky, ako utrapeny 4rkar na zakladke

autor
13. jan 2024

@macekovam ďakujem za úprimnosť, no viem keby ho integrujem tak by mal individuálny plán výučby a svojho asistenta, ale ja sa skôr bojím toho prijatia resp. neprijatia a šikany od druhých deti, bohužiaľ pre mňa je toto hlavný dôvod že mu asi lepšie bude v špeciálnej škole..

vreckovka2
13. jan 2024

Este na zaciatok, dieta s MP integrovane v beznej ZS, bude postupovat podla svojho variantu, predpokladam, ze variant A vo vasom pripade. Nebude sa musiet drzat tempa a ucebnic ostatnych ziakov v triede.
Ja by som isla osobne do potencialnej ZS a informovala sa o vsetkom. Na zaklade toho by som sa rozhodla. Len narychlo co mi napadlo. Napr. Ako u nich prebieha integracia, ci maju na skole podporny tym ludi - kto ho tvori a ako sa integrovanym detom venuju. Konkretny triedny ucitel - ci ma uz skusenost s dietatom s mentalnym postihnutim, ako a ci sa venuje stmelovaniu kolektivu, ci a ako riesil sikanu v triede. Kolko ziakov bude v triede celkovo. Zvazila by som aj to, ake Specializacne centrum poradenstva a prevencie ma syna v kompetencii - ci su napomocni, ci odporucaju synovu integraciu.
Ja osobne som skor za specialnu skolu, kedze z mojej skusenosti mnoho ucitelov na beznych zakladnych skolach nema ani sajnu ( aj z objektivnych dovodov) o dietati s mentalnym postihnutim. Pokial nema chut sa v tom vzdelavat, tak ani nebude vediet poskytnut adekvatne vzdelanie. Na specke je ziakov menej v triede, ucitel vie co a ako, ziaci su si viac menej seberovni, je tam priestor pracovat viac s triedou (kolektivom) ako takou. Vysoko pravdepodobne tam bude mat ucitel ovela viac skusenosti so ziakmi s mentalnym postihnutim a teda mu poskytne aj adekvatne vzdelanie.

patus_2
14. jan 2024

Ak keď je teraz veľmi populárna inklizia a integrácia v školách, ja osobne by som takéto dieťa dala do špeciálnej školy. Tam bude mať individuálny prístup, čo v triede s ďalšími 30 žiakmi ťažko zaručiť. Bude postupovať podľa svojho primeraného tempa, čo tiež v bežnej triede sa nedá dosiahnuť. A aj keď toto nikto nevie dopredu predpovedať, tak si myslím, že v kolektíve deti, ktoré sú tiež niečom iné, výnimočné, zapadne skôr ako v bežnej triede. Ako učiteľka musím priznať, že ak mám v triede integrovaného žiaka, tak sa niekedy nestíham venovať aj jemu a aj triede tak ako by som chcela.

mimka1402
14. jan 2024

Kľudne mi napíš, ale môj názor je tiež z pohľadu učiteľa ze lepšie špeciálna škola, ale pre vývoj tvojho dieťaťa, bežná škola by ho nerozvijala tak, ako to dieťa potrebuje. 🙂

stastnamanzelka
Odpoveď bola odstránená
Zobraz
deti95060810
14. jan 2024

@stastnamanzelka prosím odkiaľ máš túto info? lebo čo viem špec. skoly majú malé kapacity - jednoducho nestíhajú zobrať ani tie deti čo tam patria...

stastnamanzelka
Odpoveď bola odstránená
Zobraz
kataleya
14. jan 2024

Ja som za ponechanie v špeciálnej. Poviem to rovno, že učitelia nemajú čas sa na vyučovacej hodine okrem celej triedy venovať takémuto žiakovi a 5 minút z celej hodiny mu nestačí. Môže mať asistenta ale čo ak asistent chýba alebo nevie ako pracovať s takýmto žiakom? V bežnej zs by mal/a používať ucebnice špeciálnej školy. Inak som aj ja niekde zachytila, že chcú na spec. Skolach rušiť variant A. Integrácia sa ako pojem zrušila. Po novom sa poskytujú podporné opatrenia. Takže by ste museli žiadať zš o podporné opatrenia, aby mal/a asistenta.

letfenixa
14. jan 2024

Pre dobro dieťaťa aj jeho spolužiakov ho daj do špeciálnej školy.
Napr syn je teraz prvak, v triede je 25 detí. Z toho 3 maju problemove spravanie. Keby tam bol žiak s mentalnym postihom, neurobia už vobec nič.
Rodičia sa často vzpieraju špec.ZS, preradia tam dieťa vo vyššom ročníku, keď už je úplne demotivovane, s 5 na vysvedčení odhora dole. Riaditeľ špec. ZŠ k tomu povedal, že kedze oni maju v osnovach viac vyučovacích hodín praktických predmetov, tak po prestupe zaostávajú aj v nich.

pkgirl30
14. jan 2024

Neviem síce ako veľmi je to postihnutie u Vás, ale ja mám syna mentálne postihnutého a po dvoch rokoch na špeciálne škole si absolútne nedokážem predstaviť ako by sa učil na klasickej škole. Možno sa vyvíja pomalšie, ale v triede je ich len 5 vedia sa venovať každému zvlášť. Dokonca ho odprevádzajú aj na obedy do jedálne. Chodí tam rád, je šťastný.
Ak by aj malo tvoje dieťa asistenta, ktovie či by to tempo stíhal, počas prestávok by na neho deti nebrali ohľady, či znáša hluk. A v dnešnej dobe ako sú nastavené školy ani učitelia by nebrali ohľady či učivo zvláda alebo nie

stastnamanzelka
Odpoveď bola odstránená
Zobraz
stastnamanzelka
Odpoveď bola odstránená
Zobraz
palicka
14. jan 2024

No takto. Bezna integracia uz neexistuje. Dieta postupuje s podpornymi opatreniami (napr. PA, ale nepocitaj s tym, ze ho bude mat vyhradne pre seba na všetky hodiny- deti, ktoré ho potrebuju je vela, asistov skolam prideluju strasne malo). Musi dodrziavat ramcovy ucebny plan triedy, do ktorej patri. Uz tam nastavaju problemy, lebo deti, aj s lahkym stupnom MP, maju viac predmetov ako je pracovne... osobna skusenost za veeeela rokov, co s takymito detickami pracujem, specialna skola. Urobi oveľa vacsie pokroky.

autor
14. jan 2024

@palicka ďakujem tebe aj všetkým ženám za názory, ja sama sa prikláňam k špeciálnej, aj keď viem že syn je ucenlivy, vzdelavatelny no má problemovejsie správanie vzhľadom na diagnozu...aj tak mi stále zoskolky odporúčajú integrovať ho no konečné rozhodnutie urobím ja ako matka...

stastnamanzelka
Odpoveď bola odstránená
Zobraz
akvi
14. jan 2024

Ak ho chceš integrovať, tak určite nie do klasickej školy, tam nemajú kapacitu riešiť ani deti s normointelektom, ktoré vyčnievajú nejakým smerom. Skôr hľadaj komunitnú školu, ktorá by bola ochotná začleniť takéto dieťa. Je tam menej detí a viac sa im venujú individuálne.

julish
14. jan 2024

Bežná mala škola je určite najlepšie riesenie

1ryba
14. jan 2024

Z mojich skúseností, takýto žiak je od začiatku segregovaný aj keď papierovo je integrovaný. Nie preto, že by to niekto robil zámerne, ale učí sa podľa osnov špeciálnej školy. Má iné učivo, učebnice. Často sa vzdeláva mimo triedy s asistentom, lebo skĺbiť 2 druhy učiva podľa 2 osnov na hodine je prakticky nemožné. Nie je v jeho mentálnej kapacite možné stíhať tempo ani pochopiť učivo, ktoré majú žiaci s normointelektom. Ak má problémy so spravaním, tak určite voľte špeciálnu školu. Lebo deti ho veľmi rýchlo vyčlenia z kolektívu kvôli správaniu. Integrácia je dobrá vec, len treba prihliadať v prvom rade na spokojnosť dieťaťa, aby mohol zažiť pocit úspechu, dostal dostatočnú pedagogickú aj odbornú pomoc, mohol sa vzdelávať svojim tempom a pod.

stastnamanzelka
Odpoveď bola odstránená
Zobraz
1ryba
14. jan 2024

@stastnamanzelka tu nejde o to, že by sa im niekto smial, ide o vzdelávanie toho žiaka a jeho celkovú pohodu. Smiať sa mu nemusí nikto. Je rozdiel MP tichý žiak a MP problémový žiak. Ani prváci si nenechajú brnkať po nose. A problémových spolužiakov proste nemajú radi. Je jedno či sú postihnutí alebo "normálni".

stastnamanzelka
Odpoveď bola odstránená
Zobraz
vreckovka2
14. jan 2024

@stastnamanzelka prosim ta, ake vieme ake deti chodia do specialnych skol? Je to cesta do basy? Preco by bola?

stastnamanzelka
Odpoveď bola odstránená
Zobraz
1ryba
14. jan 2024

A sú to žiaci s MP?