icon

Správa od logopedičky

avatar
maminka1983
22. okt 2017

Ahojte maminky synček bol škôlke na logopedickej prehliadke a so správy mám mierny chaos preto prosím o zrozumiteľnejšie a jednoduchiepretlmocenie nakoľko sú podľa mna aj latinské výrazy, syn mal v tím čase 3r 11mes, prvý rok 2 súkromnej škôlke. Ďakujem alebo čo mám robiť alebo za kým ísť nepoznám nikoho.
Správa:
Nadvezovanie kontaktu s dieťaťom prebiehalo spočiatku ťažšie ,dieťa bolo ostichave, neskôr sa osmelilo a spolupráca s ním bola dobrá. Diagnosticke sedenie bolo vyčlenené kontextu hrovych činnosti, prácou s obrázkovými kartami, bublifukom,artikulacnym testom a prstovymi bábikami.
Dieťa splnilo zadané inštrukcie a ochotne maninipuloval s bankami podľa pokynov, občas vo viacerych zadaných zadaniach inštrukcie. Ukladal ich do dlane podľa zadaných pokynov a dokázal splniť jednoduché 1-krokové inštrukcie za sebou.
Porozumenie dieťaťa nie je na veku primeranej úrovni-jemierne oslabené. Počas hry bolo udržiavanie a iniciáciá očného kontaktu mierne oslabené, tak isto aj ako ajstriedanie rolí na verbálnej neverbálnej úrovni.
Spontánna rečová produkcia je menej zrozumiteľná. Dieťa používa jednoduché viacslovné vety. Slovná zásoba je v oblasti pasívneho a aktivnehomslovnika mierne oslabená,často používa odpoved"neviem" avšak po nápovede odpoved pozná.

Jazykový cit nie je veku primeraný,v tomto obdoby je vetná syntax a morfológia na veku neprimeranej úrovni. V reči sú časté zámeny hlások alebo ich vynechavanie. V reči sa objavujú časté dysgramatizmy. Narativa dieťa tvorí, hlavne co pozorujem pri spontánnej recovej produkcii. Fonematicka diferenciácia je na dobrej úrovni. Tempo reči je primerane, bez prvkov dysfluencii v reči.
V jednotlivých subjektoch správne odvodzuje žensky a mužský rod podstatných mien. Po názorovej ukážke dokáže s pomocou dospelého odvodzuje prídavné mena od podstatných mien. Primerane zvládol tvorbu minulého času primpomenivani činnosti počas dňa. Rody podstatných mien v danom subteste tvorí. Zdrobneniny slov dokáže vytvoriť pri všetkých zadaných slovách. Artikulacia dvohlasok,samohlasok a ostatných hlások(PBM,FV,TDN,ŤĎŇ,G,H,CH,J,ŠŽČ) je správne v artikulacnom teste aj spontánnej produkcii. Hláska R je vyvodena, avšak dieťa ju používa len v artikulacnom teste. Hláska L je artikulovana na nesprávnom mieste pre oslabené svalstvo jazyka. V spontánnej produkcii má dieťa tendenciu nesprávnej interdentalnej výslovnosti. Hlas je tvorený primeranou intenzitou ,čistý hlas šelestu, dýchanie je správne- s nádychom nosom.
Jazyk je primeranej veľkosti s mierne oslabenou motorikou. Poloha ,pohyblivosť a veľkosť pier je v norme,v kludovej tvoria pevný uzáver. Myofunkcnu poruchu nemá. Pozornosť dieťa je primeraná počas riešenia všetkých úloh.

avatar
katulienkax
22. okt 2017

Kokos tak ja som s dcérou k logopedička chodila ale takúto správu mi v živote nikto nedal citat🙂 jedine co mi vzdy povedala ze treba chodit, dala mi nejake cvicenia na doma , co este nevie, co už vie a podobne, ale normálnym rozhvorom

avatar
bbbarunka
22. okt 2017

Ahoj. Na takejto správe sme mali kontakt. Ak ho tam máš, tak zavolaj, mala by ti to vysvetliť.

avatar
maminka1983
autor
22. okt 2017

@katulienkax
Sak to sama som s toho bola akože blbá nakoľko som to 3x čítala aby som aspoň coto pochopila

@bbbarunka
Skúsim lebo mám v tom úplný chaoz

avatar
jatva
22. okt 2017

podla toho co pise, mala by si s nim zacat chodit k logo. Zajdi si k vasej detskej lekarke nech ti da odporucanie na logopediu a niekam sa objednaj. Zober tuto spravu. Logopedicka si spravi aj svoje vysetrenie (budes mat viac nazorov) a bude vediet co s nim precvicovat.
Nez sa k nejakej dostanete skuste viacej citat, u nas sa osvedcilo malovane citanie.