icon

Ako zvládnuť prácu v škôlke s vlastným dieťaťom?

bibinka01
20. sep 2026

Ahojte, chcela by som poprosiť o radu, ideálne maminy, ktoré zažili podobnú situáciu, prípadne učiteľky v MŠ, psychologičky alebo špeciálne pedagogičky.

Začala som pracovať v materskej škole, do ktorej zároveň nastúpil aj môj 3-ročný syn. Tri dni v týždni pracujem ako pedagogická asistentka, takže sa pohybujem medzi viacerými triedami, a dva dni som ako učiteľka vo svojej triede. Syn chodí do triedy najmenších.

Ranné odlúčenie ešte stále zvláda ťažko. Pri lúčení veľmi plače, niekedy až hystericky, ale pani učiteľka hovorí, že približne po 15 minútach sa upokojí a potom už počas dňa normálne funguje, hrá sa, papá, spinká atď.

Problém nastáva vo chvíli, keď ma počas dňa v škôlke uvidí.

Stalo sa nám to zatiaľ dvakrát. Raz ma stretol vonku počas pobytu na dvore a spustil veľký plač, chcel ísť za mnou a nechcel sa odo mňa oddeliť. Objala som ho, povedala som mu, že som tu, že je všetko v poriadku a nech sa ide hrať so svojou triedou, ale vôbec to nepomohlo. Ja som pritom musela dohliadať na svoju triedu a on mal zostať pri svojej.

Druhýkrát som ako pedagogická asistentka išla priamo do jeho triedy. To bolo ešte horšie. Celý čas sa na mňa lepil, liezol na mňa, plakal, nemohla som sa od neho prakticky ani pohnúť. Pri jedle som musela sedieť vedľa neho a dokonca som nemohla odísť ani na WC bez toho, aby chcel ísť so mnou. Zároveň som tam však mala pracovať a pomáhať ostatným deťom, vrátane dieťaťa, ktoré potrebuje zvýšenú pomoc. Takto sa moja práca prakticky nedala robiť.

Keď ma potom už nevidel, opäť sa upokojil a fungoval normálne.

Doteraz som mu vyslovene nehovorila, že maminka pracuje v tej istej škôlke a je počas dňa niekde v budove. Skôr som sa snažila, aby ma počas jeho pobytu nevidel. Lenže je to pre mňa veľmi vyčerpávajúce, pretože sa v práci doslova snažím skrývať a kontrolovať, kde sa práve nachádza jeho trieda.