Mal by delegát pomáhať pri zdravotných problémoch počas dovolenky?
Ahojte, pricestovali sme na dovolenku na Malorku. Na druhý deň sme mali stretnutie s delegátom kde nám oznámil, že čo sa týka zdravotných problémov, riešime si ich sami. On nebude s nami chodiť a prekladat. Minulý rok na Cypre bol delegát úplne iný, hovoril, že v prípade zdravotných problémov pomôže. Dcere sa zapálilo oko, este aj odvoz na kliniku nam vybavil. Tak teraz neviem. Je to v náplni delegátov? Či to rieši rovno asistenčná služba ako hovorí?
Mám za sebou veľa klasických dovolenkových rezortoch s cestovkou a delegátom k dispozicií a vždy pomáhal delegát, prekladal a zariadil. Za takéto vyhlásenie mu treba vyčistiť žalúdok, on je tam pre Vás a je za to zaplatený. A samozrejme sťažnosť do cestovky, aby vedeli koho platia.
@anonym_autor dcére si porezala nohu rozbitým pohárom v Turecku, sanitku do nemocnice nam objednal hotelový lekar, ja som cestou volala delegatke, ktorá bola velmi ochotná, vybavila nam poistovnu, a prisla aj osobne za nami do nemocnice. Bolo to už pred 12 rokmi, cestovka firo tour. Skoda ze táto cestovka počas kovidu skončila
Pred 5 rokmi keď sme boli v Turecku na dovolenke, tak po prílete som sa začala cítiť zle. Delegáta som sa pýtala, ze ak mi bude horšie ci ho môžem kontaktovať a poradí s lekárom a odpoveď bola nie 🫣 dostala som teplotu tak sme cez asistenčnu službu riešili problém a do 20 minut prišiel doktor priamo na izbu. Komunikoval pekne anglicky a dal mi predpis na ATB. Lekáreň som našla cez Google a išli sme vytiahnuť recept.
@anonym_autor toto ma dorazilo. Jeden z dôvodou, prečo ľudia využívajú služby CK je, ze nevedia jazyk. A teraz sa takymto ľuďom niečo stane a majú robiť čo? Asi si treba lepšie výberat cestovku. A asi by si mohla uviesť aká cestovka to bola
@anonym_autor toto ma dorazilo. Jeden z dôvodou, prečo ľudia využívajú služby CK je, ze nevedia jazyk. A teraz sa takymto ľuďom niečo stane a majú robiť čo? Asi si treba lepšie výberat cestovku. A asi by si mohla uviesť aká cestovka to bola
@domiklik presne tak. Práve pre toto si ľudia vyberajú cestovku.
@anonym_autor ja som teraz bola akcna v turecku
Klb mi rupol v noci pri tanci nemohla som ano chodit nevedela som co robit o den smeali ist domov
Sama s detmi. Nad ranom som pisala sestricke Marii kefze je slovenka ta mi poslala sanitku a poistovnu uz volalu z recepcie kliniky potom som rozpravala s pracovnikom ja potom znova oni. Ale co si spominam hovoria volat delegat asistencnu sluzbu
V turecku nam dala aj karticku s cislom tlmocnika delegatka
Naposledy v Tunisku sme volali delegátovi, hovoril ze je na watsupe 24/7 dostupný a poslal lekára na izbu
@anonym_autor no, uhol pohľadu. Asi by mal byť k dispozícii aj na takéto veci, ale ak má na starosti viac hotelov, viac dovolenkárov, robí aj doprovod často na celodenných výletoch, nemôže teraz všetkých nechať tak a ísť s jednou rodinou, jedným klientom po doktoroch.
My sme zatiaľ potrebovali len raz zdravotné služby na dovolenke. Samozrejme, informovali sme aj delegátku, ale všetko sme riešili cez asistenčné služby k poisteniu. Do pár minút nám klopal na dvere izby lekár, ktorý manžela vyšetril. Delegátka sa potom prišla informovať, či bolo všetko v poriadku.
Bolo to hneď po príchode na hotel. Delegátka v tom čase cestovala s ďalšími klientmi do ostatných hotelov. Nemohla ich nechať len tak a venovať sa nám. Preto sú k dispozícii asistenčné služby. Iné je, ak sú na mieste dvaja a viacerí delegáti, ktorí sa vedia zastúpiť. Tam by som asi očakávala viac kooperácie.
My sme boli v Grécku na Zakynthose cez Hydrotour a delegátka nám prízvukovala, že keby sa nám čokoľvek stane a potrebujeme lekára, ihneď ju máme kontaktovať. Našťastie sme nepotrebovali.
Mám za sebou veľa klasických dovolenkových rezortoch s cestovkou a delegátom k dispozicií a vždy pomáhal delegát, prekladal a zariadil. Za takéto vyhlásenie mu treba vyčistiť žalúdok, on je tam pre Vás a je za to zaplatený. A samozrejme sťažnosť do cestovky, aby vedeli koho platia.
@gemerka17 dal nam papier kde je napísané že nie je jeho náplňou práce prekladať u lekára. Tiež som z toho rozčarovaná
Slovenska holota na dovolenke v Turecku 🙂)jazyk nevedia,vyberu najlacnejšiu dovolenku aka existuje a myslia si,ze delegát im bude robit tlmočníka v akejkoľvek situacii.
@anonym_autor toto ma dorazilo. Jeden z dôvodou, prečo ľudia využívajú služby CK je, ze nevedia jazyk. A teraz sa takymto ľuďom niečo stane a majú robiť čo? Asi si treba lepšie výberat cestovku. A asi by si mohla uviesť aká cestovka to bola
@domiklik presne tak, my vieme anglický jazyk ale tu hovoria španielsky a nemecký dosť. Cestovka Fischer.
Slovenska holota na dovolenke v Turecku 🙂)jazyk nevedia,vyberu najlacnejšiu dovolenku aka existuje a myslia si,ze delegát im bude robit tlmočníka v akejkoľvek situacii.
@gagik jasné, trochu si sa pomýlila, je to Fischer, žiadna lacná cestovka a Malorka, nie Turecko
@domiklik presne tak, my vieme anglický jazyk ale tu hovoria španielsky a nemecký dosť. Cestovka Fischer.
@anonym_autor určite by som sa sťažovala. A dala recenziu aj cestovke Fisher, ak to podporia. Preto platíš cestovku, aby sa o teba postarala. A tam patrí aj tlmočenie u lekara, ak teda dotyčná osoba nevie jazyk. A dopredu vyhlasovať, ze Vam nepomôže keby sa dačo stalo, to je reálne na vyhadzov. Delegát je tam presne od toho.
T.r. sa delegat v Turecku vyjadrik tak, ze ti ktori maju poistenie uzatvorene cez cestovku spolu so zmluvou, tym bude pripadne zdravotne problemy riesit on, zrejme to tak mali aj v zmluve. My sme mali uzatvorene sami extra, tak sme boli odkazani sami na seba. On sa na to vyslovene pytal a takto nam to povedal.
@gagik jasné, trochu si sa pomýlila, je to Fischer, žiadna lacná cestovka a Malorka, nie Turecko
@anonym_autor teraz citam Fischer, cize ako my. Ako ste to uzatvarali? Cez cestovku spolu so zmluvou?
Neviem, ako je to cez slovenské ck- dávno sme nešli, ale vy nedostávate asistenčné kartičky s poistkou, kde máte telef. číslo do poistovne a kde s vami v slovenčine pani všetko prekonzultuje a zavolá aj lekára a vy len čakáte na hoteli, kým po vás príde sanitka či lekár? Ono časom to bude asi aj na SK tak, že delegát, resp. služby cestoviek budú len online či telefonicky, predpokladám, že v rámci úspor sa to časom aj u nás zavedie. Budeme si musieť na tento systém časom zvyknúť.
Niektoré nemocnice v turist. centrách zamestnávajú aj sestry, lekárov hovoriacich nám príbuznými jazykmi, alebo potom treba použiť prekladač. Možno niektoré ck dobre platia delegátov a majú v pokynoch riešiť aj tieto zdravotné veci s klientami a chodiť s nimi do nemocníc. Ale čo viem, tak delegát má na starosti viacero hotelov a rieši kopec vecí s klientami a nemôže len tak zrušiť schôdzky s nimi a ísť napr. na 4 hodiny do nejakej nemocnice s jednou rodinou. Okrem toho asi nemá pracovnú dobu 24h a platovo to tiež nie je bohviečo. Ale ak to slovenskí klienti vyžadujú a cestovky majú na to finančne, tak by mali v jednotlivých turist. centrách mať človeka, ktorý bude mať na starosti len túto agendu a delegát nech sa venuje ostatným hosťom.

Robi len na co ma zmluvu s cestovkou. Ked to v zmluve nema nerobi to, ale je od neho ferove, ze vas s tym obznamil. A ano, riesite to s asistencnou sluzbou tam kde mate uzavrete cestovne poistenie, ked nie je vo vasich silach to vyresit. Pripadne sa treba obratit na recepciu hotela, tie lepsie maju hoteloveho lekara na zavolanie, ak nemaju poradia.