icon

Čo vravíte na zmeny v zdravotnom poistení od 1.5.2011?

ondrisa
14. jún 2011

Vie to niekto lepšie vysvetliť na nejakom príklade?

ondrisa
autor
15. jún 2011

Pýtala som sa kolegyni, a vysvetlila mi to tak, že ak budem na rodičovskom tak si musím sama platiť zdravotné poistenie, teda nebude to za mna platiť zamestnávatel. Ako super aj to málo penazí čo dostanem ešte mám z toho platiť zdravotnééé skveléééé 😖 😖 😖

vefi89
15. jún 2011

to vážne? 😕 😨 a keď som bola pred RD študentka, teda nezamestnaná? to už aké "skvelé zmeny " 🙄

gapa
15. jún 2011

neviem iste o akých zmenách hovoríte. Možno, čo sa týka zdr. poistenia, len tolko, že mzdárka nástupom na RD v zamestnaní odhlasuje rodiča zo zdravotného poistenia ako zamestnanca a nahlasuje tohto rodiča ako poistenca štátu ako poberatela rodič.príspevku. Rodič je povinný oznamovať zamestnávatelovi údaje o poberaní materského, rodič.príspevku...

počas poberania RP je samozrejme rodič zdravotne poistný štátom

ondrisa
autor
23. jún 2011

Hej takto to funguje, len táto zmena od mája je taká že si to teraz má rodič platiť sám zdravotné poistenie a nie štát.aspon tak nam to vysvetlila v zdravotnej poistovni.

xlucia
23. jún 2011

@ondrisa teraz som volala do poistovne. neplatite si nic. ide o toto. ak ukoncujete matersku a nastupujete na rodicovsku oznamite to nielen zamestnavatelovi, ale zavolate aj do svojej zdravotnej poistovne, cize sa zmenilo len to , ze ohlasovaciu povinnost uz nema zamestnavatel ale mamina. a to do 8 dni od nastupu na rodicovsku. plati za vas myslim urad prace a soc. veci

gapa
23. jún 2011

@xlucia
a nehovorili, že má mamina oznamovaciu povinnosť voči zamestnávatelovi a nie voči zdr. poistnovni? sa mi zdá, že to bolo v § 23 ods. 6 Zákona o zdrav.poistení + § 24 c) povinnosť zamestnávatela to oznamovať. Ale posledné zmeny v zákone som nesledovala, len do 1.1.11.

xlucia
23. jún 2011