Používame cookies. Viac informácií tu.
Zavri

Môže zdravotná poisťovňa zamietnúť plánovanú hospitalizáciu?

lilly0812
30. sep 2014

Dobrý deň,

môže prosím zdravotná poisťovňa zamietnúť plánovanú hospitalizáciu ? . Sme objednaný na výber madlí (zo zdravotných dôvodov, výber je potrebný) , máme už termín no zdravotná poisťovňa sa tvári, že o ničom nevie. Poskytli mi takúto odpoveď :

Dobry den, po overeni udajov v nasom informacnom systeme si Vas dovolujeme informovat, ze prislusna nemocnica nam zatial neoznamila planovanu hospitalizaciu Vasho syna. O planovanej hospitalizacii rozhoduje osetrujuci lekar pacienta na zaklade zodpovedneho zhodnotenia zdravotneho stavu. Tento lekar by mal kontaktovat aj nemocnicu, ktora ma zakrok ci operaciu vykonat. Ked sa nemocnica dozvie, ze Vas syn potrebuje planovanu hospitalizaciu a ze ste si ju vybrali, da nam to vediet prostrednictvom specialneho online systemu. Planovanu hospitalizaciu, ktoru nam nahlasi nemocnica posudi nas revizny lekar - zo zdravotneho hladiska a nasledne ju schvali regionalny riaditel nakupu zdravotnej starostlivosti. Potom Vam nemocnica moze dat termin hospitalizacie, ci prijat na hospitalizaciu podla svojich moznosti a kapacit. Z nasej strany bude hospitalizacia do troch dni schvalena. Dalsi postup je na nemocnici. Na zaklade uvedeneho Vam odporucame kontaktovat priamo dane zariadenie.

Teraz vážne neviem čo si mám o tom myslieť. Termín hospitalizácie už máme, podľa nemocnice mal byť termín už schválený. Údajne nahlasujú zdravotnej poisťovni plánované hospitalizácie ihneď no zrejme sa tak zatiaľ nestalo. Mám obavy. V minulosti už bol problém. Mali sme plánovanú hospitalizáciu pol roka vopred, išli sme do nemocnice mimo mesta vyše 150 km. Tam nám povedali keď sme prišli po pol roku, že oni o ničom nevedia, že nemajú ani lôžko, vtedy mal syn 1 rok. Čakali sme hodinu a pol na chodbe kým konečne nejako zohnali aj postieľku aj postel pre mňa. Bol problém, že zdravotná poisťovňa nechcela zdravotný výkon preplatiť aj keď bola operácia pol roka vopred plánovaná, ževraj zdravotnej poisťovni nahlásená. Nechcem aby sa skúsenosť z minulosti opakovala. Mimochodom zdravotná poisťovňa Dôvera.

ivuska027
30. sep 2014

Dnes poistovne mozu vsetko ☹ Dobre by bolo snad uviest, o aku poistovnu sa tu jedná 😉

ellen
30. sep 2014

asi by som v nemocnici zisťovala podrobnosti, kto to hlasil, kedy, nech ti to daju na papier. potom sa aj ZP moze chytit nejakych datumom, aktivit, ktore nemocnica tvrdi, že podnikla. AJ KEĎ toto povinnosťou ako poistenca podľa mňa nie je... asi by som už po prvej neblahej skúsenosti opustila danú zdravotnú poisťovňu, príp. sa sťažovala. niekedy je sťažnosť účinnejšia ako zbytočné naháňanie sa a aktivity, ktoré teba ako poistenca zaujímať nemusia.

PS. inak toto čítam prvýkrát, že by mi poisťovňa musela potvrdzovať, že môžem ísť na zákrok. sama som bola na operácii a neviem o tom, že by som ZP prosila o dovolenie ísť naň, nech už bol nutný alebo nie...

držím palce!

sanmari85
30. sep 2014

Moze zamietnut ale vo vasom pripade si nemyslim. Zvacsa zamietaju u neplaticov- ti maju narok len na nevyhnutnu starostlivost .

jamabe
30. sep 2014

No Dôvera... čo k tomu dodať. Človek si až vtedy zistí, ktorá je dobrá zdravotná poisťovňa, keď ju seriózne potrebuje..
Ale vám držím palce, nech sa to vyrieši! 🙂

maznacik007
30. sep 2014

No ziadne prekvapenie ... to je Dovera ... je to u nich pomerne bezne ...ja som zazila ze poslali pacientov ktori boli uz premedikovany v predsali v operacnom trakte ... a Dovera zrusila suhlas s operáciou ...
Inak do dnes sa dala zmenit poistovna .... 😉

este zvyknut odmietnut schvalit onkologicku liecbu ... to je uz iny hardcore...

cicimon
30. sep 2014

nic nezvycajne.... skor ide o to ze vy/nemocnica ste si dohodli termin skor ako poistovna schvalila zakrok.... nam sa stalo podobne... ked nam poistovna schvalila zakrok nebol problem s termin... oni vam nic nezamietli len vy ste sa s nemocnicou poponahlali, nemaju dodov zamietat

mircalla
30. sep 2014

Neviem sa k tomu vyjadrit, ale na temu Dovera len tolko - kedysi som ich povazovala za dobru poistovnu, potom zrusili zmluvu s privatnym medicinskym zariadenim, kde som pravidelne chodila (platil mi to zamestnavatel) s totalne stupidnym odovodnenim....hned som s nimi hned skoncila....spekulanti
To uz radsej mensie zlo vseobecna....

bocianka123
30. sep 2014

@maznacik007 - neschváliť onko liečbu, je to možné, to neviem, ale môjmu blízkemu príbuznému iná zdravotka neschválila (aspoň podľa vyjadrení lekárov) dodanie krvnej plazmy (alebo niečo obdobné) na plánovaný zákrok ... čo malo potom žiaľ fatálne následky ... z dôvodu neuskutočneného zákroku ... všetko je to len o peniazoch .. my sme iba čísla v ich štatistikách ...

lulu369
30. sep 2014

No bohužiaľ to je náš "slávny" systém v zdravotníctve...Človek platí nemalé čiastky do zdravotnej poisťovne (je jedno o akú ide), za lieky si musí platiť, ešte aj čakať či schváli/neschváli liečbu alebo operáciu...Hlavná vec, že zdravotné poisťovne vykazujú zisky a v zdravotníctve chýbajú peniaze na všetko!!!!

Tu začni písať odpoveď...

Odošli