Musím si urobiť ročné zúčtovanie?

13. feb 2024

Dobrý deň, prosím neukamenujte ma ale vobec sa do toho nevyznám a potrebujem poradiť so zúčtovaním. Minuly rok som pracovala na tpp od januara 23 do júna potom som bola doma (neevidovana nikde pretože keď som sa bola hlásiť na urade mi povedali že nemusim byt nahlásená pretože som externý študent VS do 25 rokov). Teraz od januara som si nasla pracu na 4 hodiny.
Potrebujem tiež to zúčtovanie ? ( nemam v tom skusenosti ešte nikdy som ho nerobila, dovtedy som nepracovala) moc Dakujem

autor
13. feb 2024

A môže mi ho robit uctovnicka v práci kde som teraz?

tradaaa
13. feb 2024

Či musíš alebo nemusíš robiť ročne zúčtovanie, resp. daňove priznanie závisí od toho, koľko si za ten polrok zarobila. Ale myslím že sa ti oplatí požiadať si o RZ u toho zamestnávateľa (do 15.2.), môže sa ti niečo vrátiť na daniach. K žiadosti prilož čestné prehlásenie, že iný príjem si nemala, ani si nebola evidovaná na ÚP (nie je to povinné, ale mzdárka nemusí rozmýšľať, či si len náhodou nezabudla doložiť nejaký prijem)

A nie, účtovníčka v tejto práci ti RZ spraviť nemôže. Až o rok..

lilianka28
13. feb 2024

Môže ti ho spraviť účtovníčka, ale v zamestnaní kde si robila v roku 2023. Stačí ak zamestnávateľovi doručis žiadosť o ročné zúčtovanie do 15.2.
Vrátia ti určite zaplatenú daň, alebo aspoň jej časť. Ak to nestihnes do 15.2., budeš si musieť sama robiť daňové priznanie.

autor
13. feb 2024

@lilianka28 Akoze sama že zohnať nejakú účtovníčku na vlastnú päsť?

lilianka28
13. feb 2024

Veď mzdova účtovníčka u zamestnávateľa, kde si robila na tpp ti to urobí. Len si musíš podať tú žiadosť. Ale už máš na to len 2 dni.

maris5
13. feb 2024

Ak do 15.2. poziadas predchadzajuceho zamestnavatela a nemala si ine prijmi ako od toho zamestnavatela, tak ti mzdarka urobi danive priznanie.

autor
13. feb 2024

@tradaaa na papieri som mala minimálku keďže to bolo gastro…

autor
13. feb 2024