Prečo mám záznam v úverovom registri?
V roku 2022 som požiadala o odklad splátok spotrebného úveru, tak ako to počas covidu využila tuším polovica Slovenska. Teraz som potrebovala kúpiť elektrospotrebič cez Home Credit a povedali mi, že ich systém nepusti, lebo mám nejaký záznam v uverovom registri. Nikdy som nemeškala so splatkami, tak ma to celkom prekvapilo. Mám si zaplatiť výpis z tohto registra 15 eur😔 a čakať len neviem načo. To si kvôli tomu spotrebáku už nikdy nič nekúpim na splátky?
@taja567 ak to bol odklad kvoli covid( vyslovene legislativny), tak ten sice do registra ide ako informacia, ale neposudzuje sa, teda nema negativny dopad, cize tam bude iny dovod. Ak to bol odklad z ineho dovodu, ten uz ide ako negativna indormacia a vacsinou po 2 rokoch od obnoveni splacani uz tiez nie je problem riesit iny uver/splatky… cize ak ozaj nebolo nejake omeskanie na uvere, minusy na ucte,atd, tak vy som si i ten vypis poziadala. Moj muz tak napriklad zistil z vypisu, ked ho nechcelo pustit na splatky ze mal neopravneny zapis na uvere, ktory uz bol davno splateny(dokonca predcasne) a jemu tam ukazovalo dlznu sumu, riesilo sa to 2 roky lebo banka nechcela uznat pochybenie, ale nakoniec sa zo podarilo vymazat.
Este co mozem poradit, skusit poziadat o uver vo svojej banke miesto splatok v nebankovke, casto sa stane ze nebankovka zamietne a v banke kde je uver splacany tak kludne prejde dalsi uver
1/2 Slovenska z akeho zdroja prosim cerpate tuto informaciu?

Prečo využiť odklad splátok iba v núdzi?
Dôvodov je niekoľko. Jedným je určite mierne navýšenie preplatenosti úveru. Je to riešenie, ktoré niečo stojí. Ďalším dôvodom môže byť pohľad do budúcnosti, keď sa všetko vráti do „pôvodných“ koľají. Legislatíva ohľadne bonity klienta do budúcnosti hovorí, že odklad splátok nemá vplyv na príznak zlyhania a nezhoršuje kreditnú kvalitu dlžníka a splátka sa nepovažuje za omeškanú.
A predsa zápis v bankovom registri
V skutočnosti banky reportujú odklad splátok do úverového registra (SRBI), no pod špeciálnym kódom, ktorý odklad identifikuje z dôvodu COVID 19. Skúste sa teraz vžiť do pozície banky, keď bude v budúcnosti takýto klient žiadať o nový úver.
Vždy je bonita klienta posudzovaná ako celok (výška príjmu, sektor zdroja príjmu, schopnosť splácať úver, disciplinovanosť pri splácaní a podobne) Schvaľovateľ vidí záznam, ktorý klienta nediskvalifikuje na poskytnutie úveru, tak ako to bolo doteraz pri odklade z dôvodu povedzme straty zamestnania a podobne. No vidí, že klient po krátkej dobe siahol po „záchrannej brzde“. O čom to vypovedá? Pravdepodobne klient nemal vytvorenú rezervu, keď hneď žiada o odklad. Alebo len kalkuluje/špekuluje? Hľadá klient riešenia, ako naďalej splácať úver, alebo využíva možnosti ako úver nesplácať? Požičali by ste takémuto klientovi peniaze za najlepších možných podmienok? Možno by ste to zohľadnili v úrokovej sadzbe, alebo by ste od klienta vyžadovali väčšiu participáciu vlastnými zdrojmi.
Dnes nevieme, ako sa banky zachovajú, keď sa všetko upokojí. Legislatívu budú musieť dodržiavať, no bonita klienta bude stále v réžii banky a posudzovaná aj naďalej komplexne. Preto odklad splátok našim klientom odporúčame ako naozaj posledné možné riešenie, keď už všetko ostatné zlyhá.
https://bcas.sk/o-nas/pre-verejnost/odklad-spla...