icon

Podvodné internetové stránky

avatar
pataja
5. mar 2023

Bohužiaľ, hoci som si myslela, že mne sa to nemoze nikdy stat, aj ja som naletela na podvod cez portál, konkrétne cez viagogo.sk
Strhli z karty viac aká bola cena lístku, po prečítaní recenzií som zhodnotila, ze jedina cesta ako sa dostat k nemalej sume, je stornovanie/ reklamacia platby cez banku...viagogo nedodržiava ani zásadne právo spotrebiteľa že bez udania dôvodu máš právo zrušiť zmluvu, resp.stornovat službu, čo platí v celej EU.

avatar
pataja
autor
5. mar 2023

Toto som nasla...možno to niekomu pomoze:
požiadavku na vrátenie/storno prevodu. Za spracovanie žiadosti si banka zúčtuje poplatok 10 eur v prípade domáceho prevodu (SEPA) alebo 16,60 eur pri cezhraničnom prevode. Ak zahraničná banka za spracovanie žiadosti o vrátenie/storno prevodu účtuje ďalšie poplatky, tie sú zúčtované na ťarchu platiteľa. O vrátenie/storno prevodu môžete požiadať aj zavolaním na non-stop službu Klientske centrum na telefónne čísla 0850 111 888 (zo zahraničia +421 258 268 111). Žiadosť o vrátenie domáceho prevodu (SEPA) spracujeme v banke čo najskôr (spravidla max. do 5 prac. dní, pričom zákonná lehota je 30 dní, pri cezhraničných prevodoch max. 180 dní)

avatar
pataja
autor
5. mar 2023

A tiez z fb skupina Podvody.....

Prehľad najrizikovejších e-shopov podľa SOI:
bonky.sk
suprisimo.sk
booho.sk
finlando.sk
rayray.sk
fashy.sk
gigastore.sk
zozu.sk
lunzo.sk
shopolo.sk
huglo.sk
alabo.sk
mobiluj.sk
eleganceshop.sk
autoelektrony.sk
viagogo.sk
chyza.sk
rajpradla.sk
zasielkonos.sk
fashionline.com
jordanshoes.sk
moletka.eu, svet-siat.eu, vip-moda.eu
perfektna.sk
kociky-leja.sk
elektroeldo.sk
sunsea.sk
Uvedené e-shopy SOI považuje za rizikové z dôvodu nedodržiavania niektorých zákonných povinností, ale aj problematického vymáhania spotrebiteľských práv a individuálnych nárokov.
ZDROJ: www.soi.sk

avatar
jabadabadu
Odpoveď bola odstránená
avatar
janai1
5. mar 2023

A práve preto treba čítať recenzie skôr ako niečo zaplatíš... Minimálne od roku 2018 na nich upozorňuje aj SOI

avatar
pataja
autor
5. mar 2023

@jabadabadu no veru, človek sa učí na vlastných chybách...co už...to je tak keď sa niečo robí veľmi emotívne...a toto bolo teda :( kúpa lístkov na koncert, koľko eufórie, ach...a teraz len problemy

avatar
jabadabadu
Odpoveď bola odstránená
avatar
pataja
autor
6. mar 2023

Ranný telefonat s bankou, má zase dostal do reality...
Nedá sa to vrátiť, banka zruší transakciu z účtu na účet nie platbu kartou, tu sumu ma portál do 14dni rezervované, môžu zablokovať kartu aby ďalšie prostriedky neodišli ale táto suma odíde, banka bude žiadať od portálu sumu naspäť až v prípade ak s tým bude portál písomne súhlasiť v komunikácii s nami, vtedy do toho vedia vstúpiť a následne žiadať od nich vrátenie peňazí co však nie je záruka že vrátenia a trvá to dlho. Pripadne sa da ešte reklamovať nedodanie služby ak tak nastane.
Dnešná ranná sprcha, budíček....niekolko stoviek € v prdeli. Zostava mi súdny spor. Jedine by ma tešilo, keby im už nikto nikdy nenaletel

avatar
natassha1
6. mar 2023

moja znama ma tiez s nimi podobnu skusenost, takze je fakt skoda, ze necitas viac predtym, nez zrealizujes nejaku platbu. ja osobne uz som sa poucila, takze uz som ovela obozretnejsia :D

avatar
hiro
6. mar 2023

@pataja ".viagogo nedodržiava ani zásadne právo spotrebiteľa že bez udania dôvodu máš právo zrušiť zmluvu, resp.stornovat službu, čo platí v celej EU."
A preco by to oni mali dodrziavat ked s nimi ziadny obchod nerobis?
V zmluvnych podmienkach pisu:
"Viagogo poskytuje službu umožňujúcu členom, ktorí si chcú kúpiť vstupenky („Kupujúci“), nájsť členov predávajúcich vstupenky („Predávajúci“). Viagogo nenadobúda právny titul k príslušným vstupenkám a transakcie sa uskutočňujú ako dohody medzi Kupujúcimi a Predávajúcimi. Kupujúci a Predávajúci sú preto sami zodpovední za splnenie dohody medzi sebou"

avatar
hiro
6. mar 2023

A este pisu toto: "Kupujúceho na sumu rovnú cene, rezervačným poplatkom a poplatkom na doručenie vstupeniek. K našim poplatkom takisto podľa potreby pripočítame príslušnú Daň." - ked si platila kartou tak pri schvalovani platby (pisu ze sa da pouzit PayPal) vidis uz tu celkovu sumu, nie? Teda mozu pisat ze predavaju vstupenky za 10€ ale ked pride k platbe a svieti mi tam 50€ (PayPal, kartova platobna brana, schvalenie v aplikacii atd..) tak to mozes neautorizovat - ale ty si to potvrdila. Takto sa to stalo?

avatar
tim3ka
6. mar 2023

osobne sa snazim si zakazdym este pred samotnou kupou o stranke nieco precitat a pokial najdem zle recenzie, tak sa mu radsej vyhnem

avatar
pataja
autor
6. mar 2023

@hiro idem spísať žiadosť o vrátenie peňazí, ak sa mi viagogo nevyjadri do 14dni, resp.vyjadri so zamietnutie, banka to začne riešiť.
Presne ako píšeš...v celej EU bez udania dôvodu môžeš zrušiť...nedodržiavajú toto vôbec, žiaľ. Poucena som ako nikdy, cez tento portál sme už kupovali lístky dávnejšie, vtedy boli lístky dodané hneď, lebo boli kupovane kratko pred terminom a cena sedela, teraz kedze termin koncertu v zahranici je v maji, listky posielaju tyzden pred l, ake suma nesedi, pri kalkulacii bola suma o 30e nizsia ked vsak prisiel mail s potvrdeni ttansakcie tam bola vyssia.
Dočítala som sa, že keď nie je splnená podmienka bankových prevodom a transakcia nie je potvrdená autorizacnym kódom sms, čo mi teda na mobil neprišiel, tak môžeš žiadať banku o zrušenie platby. No banka slsp tvrdí, že nie...idem ešte podať písomnu reklamáciu, lebo zatial s bankou toto riešim len telefonicky....

avatar
pataja
autor
6. mar 2023

@tim3ka aj ja vzdy...okrem vcerajska....nerozumiem mojmu včerajšieho skratu kúpiť si tie listky na koncert

avatar
hiro
6. mar 2023

@pataja Kedze si nekupujes tovar/sluzbu od nich ale od nejakeho ineho predajcu tak oni nemaju nic spolocne s tym ze chces odstupit od zmluvy. To treba riesit od koho si kupovala. Podla vsetkeho oni len zabezpecuju web a presun penazi od teba k predajcovi.
Ale ako si platila? Pises kartou, ze SMS neprisla (nemusi ak si platila cez sluzbu ktoru si uz autorizovala PayPal, GooglePay atd), tam pri platbe uz ta navysena suma ale musela svietit, nie? Ci uz na PayPal ci na platobnej brane atd... Nie je mozne ze by mi PayPal napisal platim 10€ a z karty/banky strhol 50€.