Ako pracovať s dieťaťom s dysortografiou?
ahojte, máte nejaké typy?
Čo vám pomohlo?
Ďakujem.
@jumama dakujeem 🙂 toto moje malé je tiež šikovné v komunikácii a má skvelú oamäť len tie dys problémy :( ale snažíme sa ako vieme
Napríklad ..y.. a i vysvetľovať na príklade tvrdých , a mäkkých kociek..čiže na tie kocky vyznačiť písmená, pracovať s predtlačeným textom, chyby opravovať zelenou farbou....Hodnotiť písomný prejav ako celok, nehodnotiť gramatické chyby..
@makovnikova u nás je to tak, že pletie Y a I alebo skomolí písmená alebo A a O píše rovnako alebo vynechá
ešte by mohli pomôcť kreslené obrázky s veľkým začiatočným písmeno, napríklad okno, oblak.... A ..nakresliť ako strechu..čiže pomocou vizuálnej predlohy..daného písmena...
@makovnikova inak príde mi, že sa vyznáš? si učiteľka alebo ? ked môžem vedieť
Nie som, ale študujem špeciálnu pedagogiku..
@makovnikova a zaujíma ma, dá sa to nejako ,,vyliečiť" ?
Chce to trpezlivosť, spoluprácu s učiteľom a špec.pedagogom
Syn je dysgrafik, za to matematika, Pc, chémia, fyzika mu idú. Slovenčinu už neriešim. Držím palce
bolo by fajn podporiť zrakové vnímanie, keď si mýli tvary.. v poradni ste nedostali tipy na precvičovanie? dobrá je napr. metóda Sindelar
Nie je to choroba, takže sa nelieči. Prácou na sebe a precvičovaním sa to určite dá. Moja dcéra má 3 rôzne dysky. Niekedy sa po nej nedalo ani čítať a to množstvo chýb 🤦🏻♀️ och.. neznášala čítanie, úlohy bol večný boj a plač.. časom pochopila, že musí niečo urobiť aj sama a začala čítať. Za mesiac dá aj 300stranovú knihu, čo je pre ňu mega. A je to vidieť aj v jej prejave. Ústnom, aj písomnom.
Postupom času by sa problémy mali zmierňovať.. asi treba trpezlivosť, veľa čítať, a učiť sa tie gramatické pravidlá.. trénovať sluchové a zrakové vnímanie.. napríklad testy typu.. nájdi 10 rozdielov v obrázkoch..
@makovnikova a je to dedičné? lebo ja som mala ľahkú dyslexiu/dysortografiu a dyskalkúliu ale dyskalkúliu mám diteraz :(