icon

Mám viesť deti k vzdelaniu, alebo im nechať voľnú ruku?

16. jan 2022

Ahojte, cisto zo zvedavosti ma zaujima, ako to maju ini ludia. Moja otazka znie - viest deti k vzdelaniu, alebo to nechat cisto na ne? Nemyslim teraz ucenie sa s deti na prvom stupni ZS, ale uz dajme tomu ten druhy stupen, vyber SŠ, popr. VŠ. Zasahujete im do vyberu, snazite sa ich ovplyvnit, naviest na urcitu cestu a vstiepit im do hlavy, ze vzdelanie (aspon SŠ s maturitou) treba mat alebo to nechavate cisto na svoje deti a je vam jedno, ci budu mat skoncenu ucnovku alebo VŠ? Pripadne, ako ste to mali doma vy, ked ste boli deti?

lindous
16. jan 2022

Ja ešte študujem, ale myslím, že moja mamina v tomto našla zlatú strednú cestu

Napr. pri výbere SŠ som zvažovala pedagogickú a gymnázium ...povedala mi, že by bola radšej keby som išla na gymnázium a ak budem chcieť stále učiť aj po tých 4 rokoch, môžem ísť na VŠ ...ale prihlášku na pedagogickú sme podali aj tak (nakoniec som dala na ňu a som za to veľmi rada) ... odbor VŠ už som si vyberala sama

podľa mňa je potrebné sa o tom rozprávať, ukázať rôzne možnosti, podporiť vo vzdelaní, podporiť potenciál ... ale nenútiť do ničoho za každú cenu, ako tu bola nedávno diskusia od slečny, ktorej otec si zaumienil, že má ísť na medicínu, aj keď ona chce niečo úplne iné

mauduska
16. jan 2022

Mňa rodičia do ničoho nenútili.. resp., keď som bola puberťáčka tak si mysleli, že som blbá a hodím sa akurát tak na nejakú učňovku, lebo som sa vôbec neučila - mala som známky v paži. Potom mi do výberu VŠ nikto nekašľal, ani sestrám sa do toho nikto nestarie, len sa rodičia uisťujú, či si uvedomujeme dôsledky rozhodnutia - aké povolanie nás čaká, čo to obnáša, aká pracovná doba a pod.

Ja som spokojná s prístupom rodičov, dieťa, ktoré sa rozhoduje pre VŠ už dávno nie je dieťa a rodičia by jeho rozhodnutie mali akceptovať.

pribinak
16. jan 2022

Samozrejme že vediem dieťa k tomu že vzdelanie je veľmi dôležité a že sa od toho odvíja jeho budúcnosť