icon

Ako pomôcť dcére, ktorá nezapadá medzi deti?

11. dec 2024

Čo raz častejšie pozorujem na svojej dcére že nezapadá medzi ostatné deti v jej veku. Je to hlavne jej správaním, narodila sa keď som mala 39tt všetko bolo v poho. Ale teraz keď rastie na pozorujem že asi všetko v pohode nebude. Poraďte mi ako, a kde to mám začať riešiť?

Strana
z3
tiika
12. dec 2024

Obratila by som sa na nejakého odborníka a spolupracovala s ním. Skús sa poradiť u pediatra alebo v skolke, koho by vám odporučili.
Mne to pride, ako volanie po hraniciach, pravidlách. Akoby sa citila neisto, lebo jej ´vsetko’ dovolíte. A pokial niečo zakážete, povolíte to napokon a preto nemá vo vás pevnú oporu, istotu, priestor, kde by sa citila bezpečne, kde plati to, čo poviete. Ma takmer všetko, no i napriek tomu je nespokojná, pretože to vlastne ani nechce. Ona potrebuje mat pri sebe silných dospelých, ktorí sa o ňu postarajú, dokážu jej odporovať, nezlomí ich plac a krik dieťaťa… Snaží sa to stále dookola skusat, aby vás vyprovokovala a nerozhodilo vas to.

Začala by som tým, že zavedies nejaké 2-3 jednoduché, zmysluplne pravidla a tie budete dodržiavať. Napr. rozprávku bude pozerať až večer, keď sa prezlečie do pyžamka, ráno sa bude hrať az po tom, ako sa naranajkuje a umyje zúbky…
Toto dodrž bez ohľadu na jej plac. Buď pokojná, nič jej nevycitaj, prejav empatiu, že je smutná, nahnevaná, že ju chapes, že by to chcela inak (nič viac, vcítiť sa do nej a len to opakuj alebo buď ticho, ak dovolí, objim ju, vydrž dokym sa upokojí).

autor
12. dec 2024

@natalka13 som realitná maklerka

earlgrey
12. dec 2024

Pozri na nete CPP vo svojom meste...tam sú psychológovia...zavoláš, povieš aký je problém, oni ti dajú termín a pôjdeš najprv sama...
A uvedom si, že ďalší rok bude povinná školská dochádzka, keďže predpokladám, že bude predškoláčka...a to bude musieť chodiť, ak nechceš mať sociálku na krku, takže čím skôr to začneš riešiť, tým lepšie...

oblecenie99
12. dec 2024