icon

Ako riešiť problémové správanie škôlkara?

16. apr 2025

Môj syn má 5 rokov. Ešte bude chodiť rok do škôlky, lebo mu zle padajú roky. Veľmi ma trápi jeho správanie. Je drzý, za všetko piští ak to nie je po jeho, všetko mu dlho trvá. Nedáva pozor, nevie sa sústrediť. Okrem toho v škôlke ráno čo ráno plače a učiteľka ho do mňa musí trhať. Už je to všetkým nepríjemné, deti nanho ukazujú prstom, učitelka sa správa profesionálne, ale tiež vidím, že by bola radšej, keby to nemusela každé ráno riešiť. Myslím si, že to je synove uputavanie pozornosti, pretože v škôlke mu je dobre. Pýtala som sa viac krát učiteliek a je to tak, že hneď ako odídem, hrá sa a ani si na mňa nespomenie. V škôlke je tiež nesústredený, keď niečo majú nacvičovať alebo tvoriť, tak on to robí nasilu. Vôbec nechce kresliť, jeho výtvory sú ako keby to kreslili 3 ročné dieťa.
Ja som z neho na nervy, snažím sa trpezlivo vysvetľovať, dávame mu s manželom pozitívne príklady, nemá všetko dovolené a samozrejme má nastavené hranice. Ale jemu je jedno, že mu zakážeme rozprávky, sladkosti, hocičo, on si ide svoje. Ja potom len kričím a som zlá.
Mám ešte mladšieho syna a on je úplné zlatíčko, sám od seba ma objíme, povie mi, že ma ľúbi, dá si veci normálne vysvetliť a poslúchne nás. Starší ma sám od seba nepomojka, väčšinou len sebecky, keď niečo do mňa chce. Ja mám potom výčitky, že mladsieho syna uprednostňujem. Cítim sa kvôli tomu strašne zle.
Môžete mi, prosím, poradiť, ako to riešiť? Objednala som syna ku klinickej psychologičke. Chodili sme s ním aj do CPP, ale tam sme mali len sedenia so špeciálnou pedagogickou a podľa mňa to nemalo veľký efekt, lebo za tú jednu hodinu mesačne sa syn neprejavil.

deedol
16. apr 2025

podla mna to riesis dobre, chcela som ti odporucit psychologicku a cpp. uvidite, ako vas nasmeruju, moze to byt povaha, ale aj nejaka diagnoza. v kazdom pripade drzim palce a zelam vela trpezlivosti, nie kazde dieta je jednoduche 🙂

denkabemommy
16. apr 2025