Riešenie problémov so správaním v škôlke
Ahojte, môj syn nastúpil v septembri do skolky (3 roky), veľa vymeskava skrz choroby, vždy keď som sa učiteliek pýtala ako sa mu darí, tak zo začiatku ho chválili, že je šikovný, ale že tie ich pravidlá moc nechce dodržovať ,že si musí zvyknúť.. a teraz prišli s tým, že potrebujú odo mňa psychogický posudok, že vôbec ich neposlúcha, že zvykne biť ostatné deti skrz hračky, že je neprispôsobivý.. jeho správanie sa tam vraj zhoršilo.. doma takýto vôbec nie je, v podstate keď mi ho opisovali ako sa správa, tak som mala pocit ,ako keby to ani nie je moje dieťa… mali ste niektorá podobný problém ?
Veď kde je problém, treba ísť do CPPPaP, tak sú psychológovia a majú opravnenie prísť priamo do škôlky na pozorovanie. Pokiaľ je diagnóza je super, že sa na to príde.
Nuž škôlka je predsa len iné prostredie. Učiteľky riešia situácie inak než ty a spôsobom na aký nie je zvyknutý. Rovnako sa asi nestihol naučiť ako vychadzat s deťmi a riešiť medzi sebou konflikty. Možno sa skús s učiteľkami viac o tom porozprávať, nech povedia cosi konkrétnejšie, dajú príklady. Ako reagujú ony, keď nechce dodržiavať pravidla, čo na to on? Skus získať viac info. Psychológ je podľa mna fajn, môžeš sa s ním poradiť o hocicom, čo potrebuješ, môžeš to stretnutie využiť pre vás a brat to skôr pozitívne.
Áno mali. Dokola chorý, 2 týždne doma, 2 týždne v škôlke. Vo februári mi volali, že ma zurivostny záchvat, že nevedia čo s ním. Nechcel sa prezliecť do pyžama, celkovo od nástupu s nimi moc nespolupracoval a nezapájal sa do spoločných aktivít. Problém ísť von na dvor, naspäť dnu, do jedálne, z jedálne… rebeloval. Doma bol tiež protivny. Po tom jeho výstupe nám navrhli, že keď nechce spat, tak pre neho mame chodiť naobed. Dohodli sme sa a rovnako požadovali psychologicky posudok, resp. chceli vedieť príčinu a ako na neho. 2 mesiace chodil na obed domov, režim som dodržiavala, išiel hneď spat. Boli sme na sedení u psychologicky, napísala správu a pár bodov ako ku nemu pristupovať. A my sme mu dokola vysvetľovali, že poslúchať sa musí. Už sa aj oni naučili ako na neho. Po dvoch mesiacoch prešiel na štandardný režim. Prispôsobil sa hneď. Zatiaľ učiteľky chvália, že zmena veľká v jeho správaní. Ale každé ráno ho vyprevádzam so slovami, že ma poslúchať. Dúfam, že mu to vydrží 😀.
Keď sa na to pozerám komplexne- veľa vymeškával, teraz mu postupne dochádza, že sú tam pravidlá a bojuje s tým. Agresivita s tým môže úzko súvisieť. Chcelo by to sadnúť sins učiteľkami a rozobrať to na drobné. Odkedy sa takto prejavuje, prečo ťa o tom neinformovali už skôr. Ak je to prejav posledných mesiacov, dní, to nie je na psychológa. Skôr na taký spoločný premyslený prístup, zosúladenie pravidiel. Aby to nebolo tak, že čo v škôlke nemôže, doma ignoruješ. Dieťa je potom zmätené a stráca sa v pravidlách (napr. samostatnosť, popoludňajší spánok ...)

Deti sa v kolektive spravaju inak ako doma, to nemozes porovnavat. Ucitelkam by som verila, skus pracovat zo synom, vela sa rozpravajte, nech ti v ramci moznosti pekne rozprava, co bolo v skolke, ake su tam situacie, co sa deje... doma mu rozumies aj bez slov, v skolke v kolektive si to musi "vyhadat" a su konfliktne ssituacie ako hracky a tam musi naucit pouzivat jazyk a nebit sa... ze ta zo skolky poslu k psychologicke im neber za zle, obcas je poradit sa fajn...