Výpočet invalidného dôchodku.

stevka072
10. okt 2019

Zdravím všetkých, chcela by som sa opýtať, či niekto viete alebo máte skúsenosti s výpočtom invalidného dôchodku. Dnes mi bola uznaná invalidita 50% na ústnom pojednávaní. Mám 22 rokov a študujem na vš. Po strednej škole som však tri mesiace pracovala, pracovný pomer som skončila ešte v skúšobnej dobe a následne som bola evidovaná na úrade práce, kde som vykonávala absolventskú prax. Takže rok po strednej škole som nebola evidovaná ako študent. Neviete ako sa v tomto prípade postupuje pri výpočte? chcela by som vedieť či je potrebné doplatiť si dôchodkové poistenie.

ina009
Autor odpoveď zmazal
Zobraz
vulka
Autor odpoveď zmazal
Zobraz
stevka072
autor
11. okt 2019

@ina009 dakujem za odpoved, jedná sa o diagnózu skleroza multiplex. Na googli som nasla, že ak som študent sústavne sa pripravujúci na povolanie tieto podmienky dôchidkového poistenia spĺňať nemusim, lenže po strednej škole som mala rok “pauzu” a z toho som zmätená. Keby podmienky nespĺňam invalidny by ni neschválili, takže ich asi spĺňam :D ibaže neviem aký je môj osobný mzdový bod. Či univerzálny 0,69 (pre študenta) alebo to vyčíslia z príjmu zamestnania a evidencie na úrade práce. Chcela som orientačne vedieť sumu, ale to už musím asi len čakať.. ešte raz ďalujem za reakciu

ivca82
11. okt 2019

@stevka072 asi naozaj len pockaj na rozhodnutie s BA, ako to pocitaju pripadne, ak mas cestu okolo SP este a bola by ochotna pani za okienkom na ekonomickom useku, ci ako sa to vola, mohla by ti ti pozriet.
@ina009 Diagnoza neovplyvnuje vysku ID.

stevka072
autor
11. okt 2019

@ivca82 to bude asi moja jediná možnosť, ochote pani za okienkom moc šancu nedávam :D teraz som čítala, že ak aom študent alebo nezamestnaná na úrade prace dôchodkové poistenie za mna hradené nieje. A vo veku 22 tokov mam spĺňať podmienku 2 roky dôchodkové poistenia, tak ja uz naozaj neviem kde je pravda :D dufam že nebudem musieť tie dva roky doplácať..

ivca82
11. okt 2019