Ako postupovať pri reklamácii a vrátení peňazí?
Ahojte. Idem si k vám pre radu. Nechcem to nejak konkretizovat ale ide o to, že aktuálne mám na reklamácii produkt v hodnote cca 1500€. Ide o to, že je to už 3tia reklamácia, ani pri jednej mi nebol vystavený reklamačný protokol a vždy tam haprovala komunikácia zo strany predávajúceho (už sa na tom pracuje, nevieme čo s tým je, stratil sa balík atd) vždy sa to pretiahlo na viac ako 30dni a ani raz to neprišlo opravené. Teraz ide o to že znova sa to pretiahlo na viac ako je zákonom Dana lehota a ja ten produkt už jednoducho nechcem nakoľko bol viac na reklamácii ako som ho využívala. Poslala som odstúpenie od zmluvy a žiadosť o vrátenie peňazí. Lenže dotyčný predávajúci mi ten tovar aj napriek tomu odoslal kuriérom. Mám v pláne ho neprevziat. Je to podľa vás ok riešenie? Lebo som s toho už fakt zúfalá.
3x rovnaká závada už neplatí, menil sa zákon
@anonym_autor ahoj ja som robila dlho na reklamáciách, pokiaľ teda ide o eshop lehota 30 dní ti začína plynúť odo dňa ked predajca tovar prevezme, od vtedy ma 30 dní a ak vychádza 30 deň na sviatok tak sa to posúva na najbližší pracovný deň, reklamácia sa ukončuje dňom odoslania k tebe nie dňom doručenia, ak toto naozaj nestihol tak doložiť tak smer soi máš nárok na vrátenie peňazí
Ďalšia vec aby si mala nárok na vrátenie musíš mať uznanú 3x rovnakú alebo 4x rôznu závadu, inak ti nárok nevzniká, ani ak si nemala reklamáciu reálne opravenú, servis je autorizovaný a teda zákonne uznaný za jediný čo sa môže reklamáciu uznať alebo zamietnuť a jeho vyjadrenie je nemenne a záväzne jedine čo môžeš urobiť je dať to súdnemu znalcovi a ak on uzná že vec je naozaj vadná tak sa to dá ďalej riešiť cez inšpekciu, najskôr vyskúšať ich ak to neuznajú tak inšpekcia, soi nikdy neposudzuje vadu výrobku tak s týmto sa k ním nikdy nechodí
Posledná vec je ak ti nedali servisný list môžeš ísť na obchodnú inšpekciu a nahlásiť že nedali servisný list … oni dostanú pokutu a môže ti to pomôcť dostať peniaze
To že nepreberieš tovar nič nepomôže .. ešte ti zaúčtuje skladné keď tam bude dlho
@modratrixie takého človeka ako ty práve potrebujem. Žiadala som o vrátenie peňazí z dôvodu nedodržania reklamačnej lehoty, nie 3x a dosť alebo ako to nazvať. 20teho to malo byt znova u mňa, riadim sa len dátumami doručenia. Oni to odoslali v piatok čo už bolo pár dni po lehote. Ide o dva rôzne ,,produkty” a poslali zatiaľ len jeden lebo na druhom nevedia čo s ním. A ani na jednom nebola dodržaná lehota, a odoslali to aj tak len na základe telefonátu. Dôkazy o tom, že jeden s tých produktov tam už je 3ti krát mám len mailovú a whatsapp komunikáciu keďže ani pri jednej mi nedali protokol ani žiadny iný doklad.
3x rovnaká závada už neplatí, menil sa zákon
@maranco skúšala som dať do umelej inteligencie lebo ja som skončila v práci pred rokom ale píše iba že sa upravila formulácia zákona ale zmysel ostáva rovnaký čiže platí
@anonym_autor ahoj ja som robila dlho na reklamáciách, pokiaľ teda ide o eshop lehota 30 dní ti začína plynúť odo dňa ked predajca tovar prevezme, od vtedy ma 30 dní a ak vychádza 30 deň na sviatok tak sa to posúva na najbližší pracovný deň, reklamácia sa ukončuje dňom odoslania k tebe nie dňom doručenia, ak toto naozaj nestihol tak doložiť tak smer soi máš nárok na vrátenie peňazí
Ďalšia vec aby si mala nárok na vrátenie musíš mať uznanú 3x rovnakú alebo 4x rôznu závadu, inak ti nárok nevzniká, ani ak si nemala reklamáciu reálne opravenú, servis je autorizovaný a teda zákonne uznaný za jediný čo sa môže reklamáciu uznať alebo zamietnuť a jeho vyjadrenie je nemenne a záväzne jedine čo môžeš urobiť je dať to súdnemu znalcovi a ak on uzná že vec je naozaj vadná tak sa to dá ďalej riešiť cez inšpekciu, najskôr vyskúšať ich ak to neuznajú tak inšpekcia, soi nikdy neposudzuje vadu výrobku tak s týmto sa k ním nikdy nechodí
Posledná vec je ak ti nedali servisný list môžeš ísť na obchodnú inšpekciu a nahlásiť že nedali servisný list … oni dostanú pokutu a môže ti to pomôcť dostať peniaze
To že nepreberieš tovar nič nepomôže .. ešte ti zaúčtuje skladné keď tam bude dlho
@modratrixie mne to AI vyhodnotila takto
@modratrixie mne to AI vyhodnotila takto
@anonym_autor áno je to tak ako si poslala obrázok, máš nárok na vrátenie peňazí ak nedodržali lehotu … len im nápiš že ideš na obchodnú inšpekciu pre nedodržanie lehoty a že nemáš servisné listy a ak neodpovedajú alebo nebudú chcieť uznať tak choď na inšpekciu, oni su na to a peniaze ti musia vrátiť .. keďže si si istá že nestihli lehotu … tam oni už nemajú čo riešiť
@modratrixie mne to AI vyhodnotila takto
@anonym_autor tovar teda nepreberaj nech ho majú oni a fakt čo najskôr na inšpekciu … to veľa obchodov skúša
Európske spotrebiteľské centrum v SR pripúšťa, že spotrebiteľ by sa mohol na spomínaný dôvod na odstúpenie od zmluvy odvolávať už aj pri druhom výskyte rovnakej chyby, takže už v prípade jednej jedinej opakovanej reklamácie rovnakej chyby.
https://www.aktuality.sk/clanok/06hotBF/mozete-...
Doteraz existovalo pravidlo „dvakrát a dosť“, čiže pri tretej reklamácii toho istého problému ste mali nárok na vrátenie peňazí.
Teraz tu máte „raz a dosť“. Čiže jedenkrát sa vám niečo pokazí a ak sa vám to isté pokazí druhýkrát (do šiestich mesiacov od prvej tej istej chyby), tak môžete odstúpiť od zmluvy, výrobok vrátiť a požiadať o vrátenie peňazí.
https://www.aktuality.sk/clanok/GEOCLVl/slovaci...
Európske spotrebiteľské centrum v SR pripúšťa, že spotrebiteľ by sa mohol na spomínaný dôvod na odstúpenie od zmluvy odvolávať už aj pri druhom výskyte rovnakej chyby, takže už v prípade jednej jedinej opakovanej reklamácie rovnakej chyby.
https://www.aktuality.sk/clanok/06hotBF/mozete-...
Doteraz existovalo pravidlo „dvakrát a dosť“, čiže pri tretej reklamácii toho istého problému ste mali nárok na vrátenie peňazí.
Teraz tu máte „raz a dosť“. Čiže jedenkrát sa vám niečo pokazí a ak sa vám to isté pokazí druhýkrát (do šiestich mesiacov od prvej tej istej chyby), tak môžete odstúpiť od zmluvy, výrobok vrátiť a požiadať o vrátenie peňazí.
https://www.aktuality.sk/clanok/GEOCLVl/slovaci...
@maranco zaujímavé že ja som robila presne do 6. 2024 😁😁😁 a platne od 1.7. 😁🙏diky za info … tu to pani nepomôže síce lebo nemá servisné listy ale je to dobrá informácia … no a servisy sa samozrejme začali vykrúcať tipy nefunguje nôž ale predtým to spôsobila elektrina a teraz vadný komponent a tým pádom malé dve závady 😁tak si dajú pozor aby nemali dve rovnaké


@anonym_autor ahoj ja som robila dlho na reklamáciách, pokiaľ teda ide o eshop lehota 30 dní ti začína plynúť odo dňa ked predajca tovar prevezme, od vtedy ma 30 dní a ak vychádza 30 deň na sviatok tak sa to posúva na najbližší pracovný deň, reklamácia sa ukončuje dňom odoslania k tebe nie dňom doručenia, ak toto naozaj nestihol tak doložiť tak smer soi máš nárok na vrátenie peňazí
Ďalšia vec aby si mala nárok na vrátenie musíš mať uznanú 3x rovnakú alebo 4x rôznu závadu, inak ti nárok nevzniká, ani ak si nemala reklamáciu reálne opravenú, servis je autorizovaný a teda zákonne uznaný za jediný čo sa môže reklamáciu uznať alebo zamietnuť a jeho vyjadrenie je nemenne a záväzne jedine čo môžeš urobiť je dať to súdnemu znalcovi a ak on uzná že vec je naozaj vadná tak sa to dá ďalej riešiť cez inšpekciu, najskôr vyskúšať ich ak to neuznajú tak inšpekcia, soi nikdy neposudzuje vadu výrobku tak s týmto sa k ním nikdy nechodí
Posledná vec je ak ti nedali servisný list môžeš ísť na obchodnú inšpekciu a nahlásiť že nedali servisný list … oni dostanú pokutu a môže ti to pomôcť dostať peniaze
To že nepreberieš tovar nič nepomôže .. ešte ti zaúčtuje skladné keď tam bude dlho