Poistenie v Nemecku

bibiblox
20. feb 2024

Ahoj baby priateľ pracuje ako živnostník v Nemecku ja momentálne v Česku ale som normálne zamestnaná bez živnosti. Pokúšame sa o bábätko a však mám prácu ktorú nebudem môcť vykonávať v tehotenstve lebo je to rizikové. Takže mám 3 otázky:
1. Ak sa nám babo podarí mám dať výpoveď?
2. Mám ísť na materskú alebo teda dat sa vypísať na rizikové?
3. Keď ostanem tehotna chcela by som ísť za priateľom do Nemecka a nájsť si tam nejaký spoločný nájom budem si môcť vybaviť zdravotku aj v Nemecku aj cez to ze som tam nikdy nepracovala?
Ďakujem Vám za každú odpoveď veľmi ma tieto otázky ťažia a bojím sa. Ako to bude na Slovensku nechcem rodiť najradšej by som rodila v Nemecku.

stellarstar
Autor odpoveď zmazal
Zobraz
anjelicek26
20. feb 2024

Priatel je len priatel, nie manzel, takze dat sa pod rodinne poistenie nepojde. Ci ta niekto poisti je otazne, este tehotnu... pre nich velmi nevyhodny business...
Ked budes tehotna, no ja ti neviem...budes mat vychadzky neobmedzene? Budes dochadzat na kontroly ku gynekologovi xy km do ciech? Lebo inak stratis podla mna narok na Cesku matersku... ktora vyssia, ako nemecky zakladny 300e Elterngeld (rok a potom nic, a to vyrazne)...
Kde priatel plati dane a odvody? Ak v de, tak narok na Kindergeld budete mat tak ako tak.
Tehotna a obaja zo zahranicia, nech priatel hlada byvanie dopredu, lebo je to fakt dost problem, ze vam nic neprenajmu...
Kazdopadne hladaj pracu v DE, prestahuj sa uz teraz, vezmite sa s priatelom a mas vsetko naporiadku, ked ostanes tehotna, aj poriadnu vyssiu matersku, aj ziaden problem s byvanim, ani s poistenim, ani s nicim, toto bude dost problemov v jednom...

minenkak
20. feb 2024

@bibiblox prestaňte sa teraz snažiť o dieťa,nájdi si v Nemecku prácu,zoberte sa a potom dieťa

bibiblox
autor
21. feb 2024

@minenkak mame mesiac do svadby a nemusíte mi diktovať kedy mam mat dieťa . Je to snáď moja voľba keď máte mať drzé odpovede radšej nepíšte nič.. 😉

bibiblox
autor