Opatrovanie starého rodiča - podmienky

magdalenka17
25. máj 2022

Dobry deň, som tu nova tak neviem ci pisem v správnej skupine, neviem to tu naťukať 😀
Chcela by som sa opýtať, pracujem ako opatrovatelka dôchodcov. Ale dcera 4 roky je casto chora,nema mi ju kto postrazit ak nemôže ist do skolky.. tak uvažujeme doma ze by som sla mojho stareho otca opatrovat,ktory byva hned oproti,ktorí nevidi dobre atd.
Informovala som sa už na UP. Ale nepochopila som.
Ak ja dam výpoveď v praci, cize budem zaevidovana na UP a zacnem vybavovať opatrovanie rodinneho príslušnika, je ten opatrovalsky prispevok taky nizky? Všade citam ze to je malinko platene ale az tak? To sa ved neda vyžiť.. mate prosím niekto skúsenosti? Nech som poriadne v obraze? Ďakujem pekne 😊

Mate niekto skúsenosti prosím? Nech som

zonjushe
25. máj 2022

No ja by som neodporucala dat vypoved a potom ziadat o OP..ved nie je iste ze otec ma taku mieru postihnutia,zeby mu OP posudkovy lekar uznal..musi mat lekarske nalezy a urcite dosiahnutie percento odkazanosti..

magdalenka17
autor
25. máj 2022

@zalka
Ano ano jasne citala aj toto, len mi hovoria ludia ked sa opýtam, ze tych 508,44e nedostanem. Lebo to malokomu schvalia.
Preto mi to nejde do hlavy a na urade prace bola taka neochotna mi to podrobne vysvetliť.
Ale ďakujem za odpoved

magdalenka17
autor
25. máj 2022

@zonjushe
Vsak nadtym rozmýšľam. Dedo potrebuje dozor, ma aj v karte napisane ze nevidi na jedno oko a na druhe uz slabšie,zije sam. Ma problémy aj s kolenami on je síce este ako tak samostnany ale uz vidno ze nevladze.

9lf9
25. máj 2022

@magdalenka17 presnú sumu ti nik nepovie, kým nedoložíš všetky papiere s príjmom za predchádzajúci rok aj teba aj opatrovaného a potom sa plná suma 508,44e znižuje o sumu prekročenia ktorá je tsanovená zákonom. Starý otec musí mať posudkom stanovenú mieru odkázanosti V alebo VI.

zonjushe
25. máj 2022