Predlžuje sviatočné obdobie lehotu na vybavenie reklamácie?
Ahojte , 20.12.2024 som s patričným osočovaním a frflanim reklamovala mesiac starú Obuv , že si to nechávame na poslednú chvíľku pred sviatkami a oni obuv odošlú až po sviatkoch 8.1.2025 . Dnes je 21ho a nedostala som žiadne echo , môže na mňa obchod operovať že boli sviatky a tým sa predlžuje doba vybavenia ? Pokiaľ viem zo zákona na to majú 30 dni …. Ďakujem za rady
Nepredlžuje
Povedat mozu, ale bude im to prd platne. Po 30 kalendarnych dnoch mas narok na odstupenie od zmluvy a vratenie penazi. Penazi, nie poukazky na dalsi nakup. Len im to slusne oznam a trvaj na svojom.
Prosím ta,to nie je tvoj problém.predavajuci je povinný prevziať reklamáciu. POVINNY. Isto ani baby za kasou nie sú oprávnené ju posudzovať. Ale povinné prevziať. A do 30 dní ju vyriešiť. Bud ju uznajú alebo neuznaju. Do 30 dní. Ak nevyriesia máš nárok na vrátenie prachov alebo nový tovar.
@viestta nie je to 30 pracovnych dni?
@vanilkovazmrzka
Ako sa počítajú dni na reklamáciu?
V súlade s ustanovením § 18 ods. 4 zákona o ochrane spotrebiteľa je predávajúci povinný vybaviť reklamáciu do 30 kalendárnych dní, bez ohľadu na to, akým spôsobom kupujúci tovar kúpil. Podľa § 2 písm. m) tohto zákona, vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátenie kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie. Podľa § 122 ods. 1 Občianskeho zákonníka lehota určená podľa dní začína sa dňom, ktorý nasleduje po udalosti, ktorá je rozhodujúca pre jej začiatok.
@viestta dakujem, stacilo by mi ze nie :D

Reklamacia ma byt vybavena do 30 kalendarnych dni. Bodka.