Vymáhanie splatenia faktúr

iva87
5. mar 2012

Ahojte, chcela by som sa s vami poradit lebo uz s manzelom nevieme ako dalej, Ide o to, ze ako zivnostnik pracuje pre jednu firmu, ktora mu uz 3 mesiace nevyplatila faktury, to znamena, ze naposledy mal zaplateny november minuleho roka aj to s mesacnym oneskorenim, odvtedy uz nedostal ani cent. Je nejaka moznost tieto peniaze vymahat?

kaktusik007
6. mar 2012

@iva87 no je, ale kedze pracuje ako zivnostnik, riadi sa to vsetko obchodnym zakonnikom.... a ked sro skrachuje, tak nedostane v podstate skoro nic.... hold, rizika prace na zivnost...

tin007
6. mar 2012

@iva87 ano, samozrejme; napiste doporuceny list konatelovi danej spolocnosti, prilozte kopie faktur a vyzvite ich,a by to uhradili (kedze sluzby zo strany tvojho manzela boli splnene - boli, ze?) v lehote napr. 14 dni v opacom pripade sa obratite na sud. Uvidite, ako zareaguje, lebo vy budete mat doklad (dorucenku) a dalej (ak nezaplati) mozete poziadat sud o vydanie platobneho rozkazu

st2
6. mar 2012

@iva87 este by som doplnila predtym ako to dat na sud je potrebne im dorucit trikrat upomienku, najlepsie s dorucenkou do vlastnych ruk
cize upomienkovat a snad sa konatel prebudi a zaplati, dalsia moznost rychlo si hladat novu pracu kedze robit pre niekoho kto neplati asi nie je nic moc

iva87
autor
7. mar 2012

Dakujem baby, ano on ma vsetky podmienky splnene, firma pre ktoru pracuje neskrachovala, vyhovaraju sa na to, ze ani im nezaplatili ich faktury ☹ Manzel nie je jediny komu nevyplatili faktury dokopy vieme asi o 8 zivnostnikoch, dalo by sa to v takomto pripade riesit aj spolocnou zalobou?

kaktusik007
7. mar 2012

@iva87 asi dalo, ale najlepsie je to riesit navrhom na platobny rozkaz - sud rozhodne relativne rychlo, ze ma zaplatit... a ak to nadobudne pravoplatnost, je to exekucny titul.... akurat sa dostavas do situacie ze sa m oze odvolat - v tom pripade sa nariadi hlavne pojednavanie (aj o pol roka ci rok) no a tak skoro peniaze neuvidite...

tin007