icon

Vymáhanie splatenia faktúr

iva87
5. mar 2012

Ahojte, chcela by som sa s vami poradit lebo uz s manzelom nevieme ako dalej, Ide o to, ze ako zivnostnik pracuje pre jednu firmu, ktora mu uz 3 mesiace nevyplatila faktury, to znamena, ze naposledy mal zaplateny november minuleho roka aj to s mesacnym oneskorenim, odvtedy uz nedostal ani cent. Je nejaka moznost tieto peniaze vymahat?

kaktusik007
•
6. mar 2012

@iva87 no je, ale kedze pracuje ako zivnostnik, riadi sa to vsetko obchodnym zakonnikom.... a ked sro skrachuje, tak nedostane v podstate skoro nic.... hold, rizika prace na zivnost...

tin007
•
6. mar 2012

@iva87 ano, samozrejme; napiste doporuceny list konatelovi danej spolocnosti, prilozte kopie faktur a vyzvite ich,a by to uhradili (kedze sluzby zo strany tvojho manzela boli splnene - boli, ze?) v lehote napr. 14 dni v opacom pripade sa obratite na sud. Uvidite, ako zareaguje, lebo vy budete mat doklad (dorucenku) a dalej (ak nezaplati) mozete poziadat sud o vydanie platobneho rozkazu

st2
•
6. mar 2012

@iva87 este by som doplnila predtym ako to dat na sud je potrebne im dorucit trikrat upomienku, najlepsie s dorucenkou do vlastnych ruk
cize upomienkovat a snad sa konatel prebudi a zaplati, dalsia moznost rychlo si hladat novu pracu kedze robit pre niekoho kto neplati asi nie je nic moc

iva87
autor
•
7. mar 2012

Dakujem baby, ano on ma vsetky podmienky splnene, firma pre ktoru pracuje neskrachovala, vyhovaraju sa na to, ze ani im nezaplatili ich faktury ☹ Manzel nie je jediny komu nevyplatili faktury dokopy vieme asi o 8 zivnostnikoch, dalo by sa to v takomto pripade riesit aj spolocnou zalobou?

kaktusik007
•
7. mar 2012