icon

Motorový olej Castrol Edge 5W30: Je malá spotreba normálna?

Dnes o 08:08

Zdravím, používam Castrol Edge 5W30 v motore VW 1.9 TDI 2008 a všimol som si že medzi výmenami dolejem asi 0,5 litra na 10000 km, auto má 260000 km, je to normálne alebo to už signalizuje problém, dik za skúsenosti

martinmmartin
Dnes o 08:37

normalne

kocuris
Dnes o 08:44

@anonym_autor Škoda pri niektorých motoroch dokonca považuje spotrebu oleja 1 liter na 1000 km. Ano. Na tisic km. Nie som odborník, zdá sa mi to veľa. Takže tvoja spotreba pol litra na 10000 km je nič.

madeincssr
Dnes o 09:11

@anonym_autor novodobe lahkobezne riedke oleje vzniknu "miznut" najma pri dlhodobej rychlej dialnici (napr. cesta k moru a nazad) aj na autach technicky v uplnom poriadku. Na dlhu cestu je dobre mat v aute 1l predpisaneho oleja (niektore na pumpach tazko kupit a ked tak za x-nasobnu cenu).

kocuris
Dnes o 09:17
@madeincssr

@anonym_autor novodobe lahkobezne riedke oleje vzniknu "miznut" najma pri dlhodobej rychlej dialnici (napr. cesta k moru a nazad) aj na autach technicky v uplnom poriadku. Na dlhu cestu je dobre mat v aute 1l predpisaneho oleja (niektore na pumpach tazko kupit a ked tak za x-nasobnu cenu).

@madeincssr 5W30 nie až tak ľahko bežný, skôr stredne viskózny... Ja mám 0W20, čistá voda 😃

gas1201
Dnes o 13:08

uplne normalka, povedal by som dokonca že na 20 ročný vw diesel ešte aj málo. iní dolievajú násobne viac - niekto kvôli tomu že mu to olej papá, ďalší zase kvôli tomu že tesnenia a gufera už nerobia svoju prácu a zbiera si olej na spodnom kryte 🙂
ale hej aj ja sice vôbec nemusim dolievať medzi výmenami, tak si nechám v kufri to čo mi ostane popri výmene oleja, pretože človek nikdy nevie