Nevedel som, ako reagovať na neúctivého zákazníka. Čo by ste urobili vy?
Dnes som na v praci na recepcii hotela zažil fakt čudnú situáciu. Skoro ráno prišiel chlap a hneď sa začal pýtať, či som ja prevádzkar, alebo či mu dám telefónne číslo na prevádzkara či šéfa. Spýtal som sa ho normálne, že čo potrebuje a prečo to chce. A on sa nemal k tomu aby sa akokoľvek vyjadril o čo ide, napokon to uzavrel tým, že „on to nebude hovoriť dvakrát“ a že mi to nepovie.
Už toto mi prišlo dosť neúctivé a úprimne aj ponižujúce. Človek odo mňa niečo chce, ale odmieta povedať čo. Tak som mu kontakt nedal. Začal na mňa tlačiť a hovoril, že si ma natočí a ukáže to môjmu šéfovi. Neviem či ma aj natáčať nezačal. Nenápadne tak mal otočený mobil ale tvrdil že nie. Ja som mu povedal, že nechcem aby si ma natáčal. Potom chcel moje meno – on sa mi predstavil, načo som mu povedal že tu nie som od toho aby som niekomu hovoril svoje meno.
Pri odchode ešte začal nadávať na Slovákov, že „ach títo Slováci…“ a podobné, zahundral si "asi som sa ráno zle učesal!".
Úprimne zvažujem situáciu spätne a neviem, či by nebolo správne mu kontakt dať.
Ďakujem za váš názor.
Absolútne by som sa ním nestresovala a dala mu ten kontakt, zase nejaký dôležitý idiot (myslím ten hosť)
No ak má tvoj šéf služobný mobil tak toto číslo by som ja dala. Ale nedala by som súkromné číslo ani jeho adresu bydliska.
@jur1cek Na recepcii sa máš správať slušne, si tam pre ľudí, nie preto, aby si sa robil dôležitým. Tvojou povinnosťou je vyhovieť hosťovi a snažiť sa splniť jeho požiadavky, nie analyzovať ich. Ja by som ťa po takejto sťažnosti rovno prepustila. 🤦🤦🤦
@anonym_e78c3c nie je to žiadny hosť. Je rozdiel hosť a náhodný chlap ktorý nie je ubytovaný ani ubytovanie nehľadá.
Pánovi som chcel práveže pomôcť, ale aká slušnosť? Hádam odtiaľ potiaľ? Keď si ma dotyčný začne natáčať po tom čo slušne žiadam o dôvod? S pánom som bol maximálne korektný kým nezačal presťahovať hranice a chcieť moje osobné údaje.
@jur1cek nie nedala , napr.v nasej firme mame zakazane davat akekolvek cisla nadriadenych , mozeme poskytnut len mail aj to len zakaznikovi
@anonym_e78c3c nie je to žiadny hosť. Je rozdiel hosť a náhodný chlap ktorý nie je ubytovaný ani ubytovanie nehľadá.
Pánovi som chcel práveže pomôcť, ale aká slušnosť? Hádam odtiaľ potiaľ? Keď si ma dotyčný začne natáčať po tom čo slušne žiadam o dôvod? S pánom som bol maximálne korektný kým nezačal presťahovať hranice a chcieť moje osobné údaje.
@jur1cek ale to si nenapísal že to nebol hosť
Mal si mu dať teda mailovy kontakt a vybavené
@jur1cek ale to si nenapísal že to nebol hosť
Mal si mu dať teda mailovy kontakt a vybavené
@anonym_4c4342 samozrejmé nukal som mu vizitku. Ale na nej je kontakt len na recepciu, aj mailový, a to sa mu očividne nepáčilo, keďže chcel hneď prevádzkara ako veľká voda.
A jasné, keby to je hosť je situácia úplne iná.
@jur1cek ty si recepčný, či prevádzkar? Lebo toto sa mi trochu bije… “Človek odo mňa niečo chce, ale odmieta povedať čo.” On ti povedal, čo chce, chcel kontakt na prevádzkara, či šéfa. Mohol si povedať, že kontakt poskytnúť nemôžeš, že momentálne tu ani jeden z nich nie je, nech sa skúsi zastaviť v čase, kedy budú v práci (vtedy a vtedy by tu mali byť). Nevieš, čo potreboval riešiť a ako recepčný si to asi ani nevedel riešiť. Možno išlo o nejaké obchodné vzťahy, či niečo diskrétne. S tým natáčaním sa neoháňaj, ak si nie si 100% istý, že ťa natáčal.
Ty ako recepčný hotela máš mať menovku so svojím menom na viditeľnom mieste a predstaviť sa na vyzvanie, pokiaľ ju nemáš. S prevádzkarom resp. manažérom chcem asi hovoriť v obchodnej veci alebo inej bezodkladnej veci. Ja z pozície manažéra hotela mám zverejnený mobilný kontakt na webe ako aj moje vizitky, ktoré sú k dispozícii aj na recepcii. Rovnako tak recepčný dá kontakt na mňa na vyžiadanie. Ty nie si oprávnený posudzovať situáciu. Si tam pre hostí ( ktorí sú ubytovaní alebo aj nie - sú to potenciálni hostia) a zvládnuť situáciu. Ak máš manažéra v situácii, že z nejakého dôvodu nechce dať na seba kontakt - čomu nerozumiem - tak ho naviguj na čas, kedy tam nadriadený bude a môže sa s ním porozprávať. Ja ak by som išla riešiť obchodné veci, tiež nebudem recepčnému vysvetľovať detaily a pýtam si kontakt na prevádzkara/manažéra/sales managera/whatever. Si recepčný a tvojou úlohou je vychádzať hosťom v ústrety, za každých okolností byť slušný voči hosťom a správať sa profesionálne. Toto nebolo profesionálne. Smerom k natáčaniu - môžeš ho upozorniť, že to nie je v súlade s platnou legislatívou, môžeš vyjadriť svoj nesúhlas. Ale. V službách sme bežne zvyknutí na to, že si nás natáčajú - zákazníci/klienti/hostia ale influenceri, ktorí tvoria content na sociálne siete / recenzie HoReCa segmentu /. Zváž, či táto práca je pre teba vhodná.
menovka na recepsii je povinna... a cislo na veduceho ci prevadzkara snad mate na webe-takze to nieje ziadne tajomstvo-kludne si ho mala dat ... samozrejme slusnost toho pana komentovat nebudem ... obaja ste to prehnali
Tiez som recepcna a podla mna ste sa obaja zachovali nevhodne
@jur1cek podla mna si sa zachoval vhodne, ak nemate dohodu so zamestnavatelom, treba si to vydiskutovat, my tiez nedavame KONTAKTY na nikoho nikomu. Ked pride ktokolvek, zakaznik, obchdonik s teplou vodou, ktokolvek, v prvom rade my na prevadzke, dajme tomu recepcia, sme tam na prvy kontakt, takze povie co chce a nasmerujeme, vybavime. Ak je tam na pracovisku nadriadeny, zavolame ak je niekto prilis nastartovani. Vacsinou veci tak ci tak vybavime rychlejsie na mieste ako obvolavanim a raz ak niekto nie je v praci, na pracovisku, tak je to za mna nevhodne uplne rozdavat cisla.
za man je to v poriadku, nech si tu pise kto chce co chce, keby povedal, chcem riesit staznost, potrebujem toto a hento a uznam ze teda je dovod niekoho otravovat telefonatmi, tak to urobime, ak treba zavolame aj napriamo my "sefovi".
Ano meno povedat mozes, natacat v tejto dobe je bezne, suhlaist nemusis ale hulvati to budu robit aj tak. Pritom nic nepovedia a potom prekrutia veci ako sa im hodi :D spytat sa co potrebuju je uplne bezna vec. Cize toto ak chces preber zo sefom, ci teda takymto ludom problemovym cisla davat /nedavat.. popravde mozno by si to cislo zistil aj sam keby chcel, aj ked zvacsa cisla su vsade prave na recepcie, pracovne cisla atd...
inak na pracovisku tvoje meno nie je ziadny osobny udaj, bezne su menovky povinne kade tade a vela ludi si stale aj pri telefonickych hovoroch aj osobnych stretnutiach ziada vediet cele meno... je to bezne, tak tu vobec nemusis mat okolky.. staci si nacvicit ja som xy, rad vam pomozem ja, som tu na vybavovanie hosti atd. Inak nic... telefonne cisla nerozdavame, tu je vizitka napr s kontaktmi, mozete skusak kym sa dovolate komu chcete. Predpokladam ze pred 6tou rano tiez prevadzkar majitel ktokolvek nebude telefonovat ani na pracovnom cisle.
Podľa mňa neurobil nič zlé, menovku by mal mať na recepcii, ale dávať tel.čísla na prevadzkára niekomu z ulice, to nemusí, to si dotyčný môže nájsť aj na stránke hotela.
Treba to povedať prevádzkarovi a opýtať sa ho či ho pozná. Naopak ja by som si jeho nafotila, aby prevádzkar vedel, kto ho hľadá.
Ten prevádzkar, šéf atd.. sa nenachádzal v hoteli. Že by si mu ty zavolal, nech príde na recepciu, že ho niekto hľadá?
Zachoval si sa naozaj nevhodne. Ked chcem nieco riesit s tvojim nadriadenym, tak si vypytam kontakt. Tebe nemal co vesat na nos co konkretne potrebuje. A nie je ta do toho naozaj nic.
My tiez nedavame hocikomu bezdovodne cisla na kohokolvek z firmy. Ak uda dovod zvazime, ci je potrebne urgentne riesenie a ak neda, dam vseobecny mail a tam moze popisat, co mu treba a my to v co najkratsom termine vyriesime. Snad nebude riaditel, prevadzkar,... behat za kazdym zakaznikom, vzdy je v prvej linii clovek, co posudi, kto to ma riesit.
A Tebe by to mali v praci vysvetlit, ako sa popasovat s takymito "zakaznikmi"
Zachoval si sa naozaj nevhodne. Ked chcem nieco riesit s tvojim nadriadenym, tak si vypytam kontakt. Tebe nemal co vesat na nos co konkretne potrebuje. A nie je ta do toho naozaj nic.
@anonym_fe1801 budes, zamestnanec je tam zastupca zamestnavatela. Ak tam on nie je, tak budes riesit s tym co tam je, inak mozes ist na lamparen kludne :DDD este aj ked pride kontrola nam z uradov, riesia s tym co tam je kto su co su a VOLA im zamestnanec majitela / sefa.
Tiež len tak nedávame komukoľvek číslo nadriadeného, hlavne ak dotyčný ani nepovie, aspoň všeobecne, čo potrebuje riešiť. Nech povie v akej veci potrebuje s prevádzkarom hovoriť a nechá na seba číslo a prevádzkar už vyhodnotí, či zavolá naspäť, prípadne tým niekoho poverí. Alebo dáme ten všeobecný mail a nech napíše svoju požiadavku a vyrieši ju na to určená osoba.
@anonym_fe1801 budes, zamestnanec je tam zastupca zamestnavatela. Ak tam on nie je, tak budes riesit s tym co tam je, inak mozes ist na lamparen kludne :DDD este aj ked pride kontrola nam z uradov, riesia s tym co tam je kto su co su a VOLA im zamestnanec majitela / sefa.
@simca06022011 Ked chcem rozpravat s nadradenym tak si pytam kontakt na nadriadeneho. Ten pan tam nestal, ze potrebuje nadradeneho teraz hned. Chcel len kontakt...
Keď niekto chcel kontakt, tak som zavolala šéfovi ja, že či môžem dať alebo nie
A nie hocikomu, čo je verejne číslo je verejne a ked nie ,tak smola
Aj chatbot potvrdil, že si nemal dávať kontakt
Mohol by si dokonca porušiť interné predpisy, že kontakt ide len cez recepciu, všeobecnu adresu alebo infolinku
Takže si dobre urobil
A aj my tak zvyknutí,neexistovalo dávať čísla bez súhlasu šéfa
@simca06022011 Ked chcem rozpravat s nadradenym tak si pytam kontakt na nadriadeneho. Ten pan tam nestal, ze potrebuje nadradeneho teraz hned. Chcel len kontakt...
@anonym_fe1801 nedam ti kontakt a mozes sa aj o zem hodit, proste je to tak ako som napisala. ak chces, mozes pouzit verejne dostupne kontakty.. a dovolas sa pravdepodobne zase len na recepciu atd :D ma to vela dovodov, preco sa to takto proste robi/nerobi.
mna zaujalo preco ti vadi, ze natacal? Ak by aj natacal. Spravaj sa tak aby si bol ok aj ak ta dakto natoci a v druhej rade video by ti pomohlo v nejakej spornej situacii. Inymi slovami, ak si slusny nema ti preco vadit kamerovanie.
@jur1cek podla opisu situacie to mohol byt obchodny zastupca nejakej firmy a preto chcel hovorit s prevadzkarom, alebo veducim a nechcel sa o tom bavit s recepcnym.
Obchodný záastupcovia nezvyknú prísť tak skoro ráno a ani nezvyknú vystupovať takto, ako píše autor neúctivo, tí zvyknú byť reprezentatívní.
Aj chatbot potvrdil, že si nemal dávať kontakt
Mohol by si dokonca porušiť interné predpisy, že kontakt ide len cez recepciu, všeobecnu adresu alebo infolinku
Takže si dobre urobil
A aj my tak zvyknutí,neexistovalo dávať čísla bez súhlasu šéfa
@anonym_763b1c ja sa pýtam, na čo je tam teda prevádzkar alebo manažér? Práve od toho tu sme. Riešime prevádzku, chod, zákazníkov, akcie, personál, sťažnosti apd. Dať kontakt na prevádzkara je úplne elementárna vec. Na riaditeľa hotela by som už nedávala.
@jur1cek je velmi dolezite, ako to mate v praci ustanovene. Ja som mala napriklad zakaz davat kontakty na sefa ale vzdy bola urcena nejaka osoba, ktora stala "nad" a takychto ludi riesila. Tak som tu osobu vzdy zavolala, aby to riesila ona. Host/zakaznin ti nemusi vzdy hovorit, co konkretne chce, ale mala by byt ustanovena nejaka osoba, ktora riesi toto ci uz po telefone alebo osobne. A teda neviem ako u vas, ale vo vacsine firiem, kde som robila so zakaznikmi v takomto kontakte, som musela mat menovku🤔🤔🤔


@jur1cek Na recepcii sa máš správať slušne, si tam pre ľudí, nie preto, aby si sa robil dôležitým. Tvojou povinnosťou je vyhovieť hosťovi a snažiť sa splniť jeho požiadavky, nie analyzovať ich. Ja by som ťa po takejto sťažnosti rovno prepustila. 🤦🤦🤦