Biele fľaky na zuboch u 11-mesačného bábätka
Dobrý deň, všimla som si už dávnejšie že moje dieťa má biele fľaky na zúbkoch, teraz študujem a zistila som že ide asi o demineralizáciu. Som v šoku kedze dieta má len 11 mesiacov. Fľaky má už asi 2 mesiace? Veď ledva zuby vyšli už sú fľaky. Nedávam jej nic extra sladké. Žiaľ nechce vôbec piť čistú vodu. Pijeme teda čajík osladeny granulovanym cajom. Aj to len pár hltov. Ale kojíme ešte, to je pravda. V noci kojim 1x. Zúbky sa snažíme umývať ale pri takom malom je to boj. Len pár ťahov kefkou inak ma do úst nepustí. Je ešte príliš malinká na zubára. Dočítala som sa o paste pre detičky s vyšším obsahom fluoridu na remineralizáciu , ale nedávam tomu veľkú šancu keďže určite nemám šancu 2 minúty dieťaťu čistiť zúbky. Jedine násilne s veľkým plačom. Inak neviem. Nemám s týmto skúsenosti. Ak máte nejaké rady poraďte. Ak sa inak nedá skúsim nájsť v okolí zubára. Dá sa to ešte zachrániť?
Ono to nie je od sladených nápojov. Môj syn to získal, keď ešte nemal zuby - dostal kiahne. Teraz to má aj na trvalých zadných stoličkách (dg. MIH). Môže si čistiť akokoľvek zuby, aj tak sa mu "rozpadávajú". Nasaď mu túto zubnú pastu, natri na noc, nemusíš ju zmývať (je bezpečná) - https://zubne-pasty.heureka.sk/gc-tooth-mousse-...
@andreakotesova moja sladke tiez minimalne. Skoro vobec. Dojcena. Sice pije caj-nesladeny.
Ale ja som si myslela ze je to zo skripania 🙈 lebo ako jej isli zubky vkuse "vrzgala" zubkami. Ze som mala pocit ze si takto znicila sklovinu.
Je pravda ze ako pol rocna prekonala kiahne.
Moje stvrte ale iba ona ma takto zubky ☹
Aj môj syn to ma od malička teraz ma 12 rokov a žiaľ ma tie fľaky. Tiež som z toho nešťastná.
@andreakotesova moja sladke tiez minimalne. Skoro vobec. Dojcena. Sice pije caj-nesladeny.
Ale ja som si myslela ze je to zo skripania 🙈 lebo ako jej isli zubky vkuse "vrzgala" zubkami. Ze som mala pocit ze si takto znicila sklovinu.
Je pravda ze ako pol rocna prekonala kiahne.