Kaz na mliečnom zube u 6-ročného syna

monikabull
14. sep 2022

Dobrý deň . Chcem sa Vás veľmi pekne opýtať, či Ste boli niekto v situácii, ako my. Menili sme zubára a pri preventívnej prehliadke nám už nový zubár našiel 2 už neopraviteľné kazy na mliečnych stoličkách😔. Syn budem mať 6 rokov. Taká som na*ratá na pôvodnú zubárku, lebo asi bola slepá, keď nevidela začínajúce malé kazy, ktoré sa ešte dajú normálne zaplombovať. Nový zubár nám povedal, že vie zúbok, ktorý už syna aj bolí aspoň otvoriť a my mu to budeme musieť už stále čistiť a vyplachovať po každom jedle, kým sa mu nevytlačí už trvalý zub. Má prosím Vás niekto drobca s takto otvoreným mliečnym zúbkom a ako sa s tým dá fungovať niekoľko rokov? Ďakujem pekne za odpovede. 😊

sense
14. sep 2022

Nemám síce dieťa s otvoreným zubom ale ma normálne zablombovany mliečny zub. Kaz nemala veľký a povedala ze to nebolelo

pribinak
14. sep 2022

@monikabull Hm, nie som odborník, ale mliečne zuby sa nirmalne vŕtajú a aj plombuju.

7kikuska7
14. sep 2022

@monikabull časť zubárov necháva mliečne zuby otvorené, ale sú aj takí, čo robia endodonciu na mliečnych zuboch. Záleží od toho, koľko ste ochotná investovať.

grilazka
14. sep 2022

@monikabull syn už má zrejme zápal v tom zube,keď ho aj boli a preto ho zubárka nemôže zaplombovat,lebo by ho bolel pod tou plombou. Preto musí byť otvorený a chodiť na čistenie.

grilazka
14. sep 2022

@monikabull a dávajte mu tam vatu, keď papa a nemusíte stále vyplachovat po jedle. Na noc vatu dajte prec. Hlavne, aby sa mu to neupchalo jedlom,lebo potom by ho to bolelo zase.

anjelicek26
14. sep 2022

Mliecne zuby sa vrtaju a blombuju...ano najprv otvorit, vycistit, preliecit - ale potom zablombovat... stolicky padaju medzi 9-12 rokmi, takze este musia vydrzat (aj keby len miesto drzali) zubkom...inak sa to cele v sanke moze poposuvat...

85miska
14. sep 2022

@monikabull neviem či ešte máte iné deti ale do budúcna by som dala deťom zúbky pečatit.

85miska
14. sep 2022