Matematika - prosím o kontrolu
Ahojte, prosím o kontrolu príkladov:
1. Koľko je všetkých 4-ciferných čísel zložených z číslic: 0,1,2,3,4,5,6?
výsledok: 6x6x5x4=720
2. Koľko z nich je deliteľných 2?
výsledok: 5x5x4x4=400
3. Koľko je deliteľných 5?
výsledok: 5x5x4x2=200
4. Koľko z nich je deliteľných 4?
čísla deliteľné 4: 04, 24, 64, 20, 40, 60, 12, 32, 52, 16, 36, 56, spolu je to 12
výsledok: 4x3x1x2
5. mám 8 ruží, 10 karafiátov (a tu si nie som vôbec istá, či idem na to dobre)
a) koľko kytíc s 5 kvetmi môžem urobiť? 18x17x16x15x14= 1 028 160
b) koľko z toho takých, v ktorých sú len karafiáty? 10x9x8x7x6= 30 240
c) koľko takých, ktoré majú aspoň 1 ružu?
d) koľko takých ktoré majú 2 ruže a 3 karafiáty? 8x7 + 10x9x8 = 776
úloha 5a, a 5b sa mi vôbec nezdá. ale zadanie nekonkretizuje, či sú ruže rovnaké a karafiáty tiež alebo sú rôznofarebné :(
vie mi niekto poradiť, ako na to?
no a 5c už vôbec netuším. akosi sa mi parí z mozgu 😀
@aurelia2000 áno, stačí. chýbam. je mi to jedno. chcem to pochopiť. budem rada, ak pošleš.
ževraj z toho boli dosť zlé známky mi povedali spolužiačky

Ak si siedmacka, tak ste nemohli brat kombinácie, kombinačne čísla... Všetky tieto príklady musíte riešiť len pomocou kombinatorickeho pravidlá súčinu a súčtu. Myslela som, že si stredoškoláčka. Prispôsobím ti výpočty na tvoj vek.
No asi vám to nevie vysvetliť učiteľka... dcéra teraz toto mala v 6tom a jednotky mali aj keď teda kreslila o dušu. Pozri si matykara a pod na nete, pripadne iné ak sú. A potom sa treba nad tým naučiť rozmýšľať. Vzorce ešte neberiete aj keď pomôžu🙂) čiže idet3 na to tým násobenim
@aurelia2000 budem rada. áno. pravidlá súčinu a súčtu sme preberali. ale tie konkrétne príklady sú mi neznáme. nerozumiem, ako mám uplatniť tie pravidlá, keď každý príklad je dosť jedinečný.
@simca06022011 no neviem. najprv si písala, že ste to dcéru učili. asi mama a otec. teraz zas píšeš, že dcéra kreslila o dušu. a že ja mám zlú matikárku. no budem musieť sa na to pozrieť,lebo vážne nerozumiem. ak teda ale dcéra vie alebo ty vedela by si mi poradiť, ako riešiť 2, 3 a 4?
@aurelia2000 môžeš tom potom sem zavesiť? Ja som to dcéru.ucila cez tie vzorce s faktorialmi... lebo to som mala nabiflovane. A potom sme.prichadzali na to, ako logicky dôjsť iba k násobeniu.
Autorka, precitaj si tie moje navody, tam to mas bez vzorcov a v podstate ak to pochopis, tak nebudes mat problem s kombinatorikou. Ak niecomu nerozumies, tak sa opytaj, skusim vysvetlit inak.
Posledný spôsob je stredoškolský, dávam ho do ba kvôli kontrole.
Ešte som chcela podotknúť, že je dôležité, ako je sformulovana úloha. "Koľko druhov kytíc vieme vytvoriť " je iné ako "koľkými spôsobmi ich môžeme vytvoriť". Tieto dnešné výpočty sa týkajú "koľkými spôsobmi môžeme vytvoriť kytice, ..." Počet druhov kytíc je iba 6 a vieš si ich vypísať.




@simca06022011 siedmy ZŠ