icon

Príprava na štúdium medicíny

len_tvoja_ninuska
20. okt 2025

Dobrý večer, (nenechajte sa odradiť mojím menom bohužiaľ sa nedá zmeniť zakladala som účet niekoľko rokov dozadu 🙃) som študentka 4. ročníka všeobecného gymnázia s profilovaním na prírodné vety prostredníctvom seminárov konkrétne biológia a chemia.
Väčšina dotazov, ktoré som kdekoľvek čítala, obsahovala, že zvládanie štúdia je pre každého individuálne, hlavne vzhľadom na spôsob a rýchlosť učenia sa. Preto by som na začiatku rovno chcela spomenúť, že moje aktuálne učenie vyzerá takto: každý týždeň píšeme (samozrejme mimo iných) pravidelne 2 písomky zo semináru z biológie - na každú sa treba učiť priemerne 10 A4 čistej teórie; zvykne mi to trvať pár hodín učenia úplne novej látky v jeden deň + kratšie utvrdzovanie už naučeného učiva druhý deň. Na tretí deň písomka napísaná na 90%-100%. (Samozrejme to sa nedá porovnať so štúdiom na medicíne.) Na prijímačky sa pripravujem z oficiálnych minuloročných kníh s otázkami priam od fakulty jednej školy (+literatúra bio/chem) a na druhú fakultu sú potrebné SCIO testy, k čomu smeruje moja ďalšia otázka: oplatí sa kupovať materiály, ktoré ponúka SCIO na svojej stránke a učiť sa z nich na prijímačky (tiež ide o bio/chem) ? Moja posledná otázka je či je reálne si privyrobiť popri štúdiu na pokrytie časti mesačných nákladov? (Dotazy ako “rodičia ti majú všetko platiť” nepotrebujem; ja viem čo od nich žiadať a čo si chcem zabezpečiť sama. Ďakujem.) Za akékoľvek iné užitočné informácie a rady budem samozrejme vďačná.
Ďakujem za prečítanie, prípadnú odpoveď a prajem pekný deň <3

anonym_034e67
20. okt 2025

neviem si predstaviť mať brigádu popri medicíne. ale možno ty budeš výnimka, učivo a písomky budeš zvládať s prstom v nose.

anonym_7da868
20. okt 2025