Dobrovoľné nemocenské a získanie druhej materskej.

hanveronika
30. júl 2019

Ahojte 🙂 chcela by som Vás poprosiť o radu ako získať materskú... teraz som na RD so synčekom (1r 3m) kedže som bola študentkov a nikde som nepracovala nemala som nárok na materskú avšak dočítala som sa, že v prípade ak si budem platiť dobrovoľné nemocenské poistenie 270 dní môžem získať pri druhom bábätku materskú... v prípade, že sa to dá ako môžem dostať najvyššiu materskú ? ako dlho je potrebné si platiť DNP a koľko dní je potrebné platiť to najvyššie aby som mala aj materskú najvyššiu ? Ďakujem za vaše rady ;)

blancheporte
30. júl 2019

@hanveronika Odporucam zavolat na Socialnu poistovnu.Povedia ti,co a ako.Pokial si uz tehotna,tak neskoro si zacat platit DNPO.

hanveronika
autor
30. júl 2019

@blancheporte Ďakujem za odpoveď 🙂 ešte nie som preto to zisťujem 🙂 a na sociálnej som bola osobne ,ale myslím si, že mi neporadili dobre preto sa pýtam tu ;)

izy1661
30. júl 2019

No popravde si myslim, že sa to ani neoplatí.. Radšej si to, co by si platila dobrovolne odkladaj a budes to mat k dobru. Ja som tiež studentka a snažíme sa o dieta a zaujímala som sa tiež o to, že si budem platit dobrovolne , ale ked som si to zratala, tak vlastne to, čo im ty zaplatis v priebehu tých dní, tak ti oni budu vyplácať tu materskú. Aspon mne to tak bolo vypočítané u nas na socialke. Takže radšej si to odkladam 🙂

evittam
31. júl 2019

@blancheporte Na SP jej povedia co a ako? Pekna rozprávka.😀😉

evittam
31. júl 2019

@hanveronika Hlavnou podmienkou naroku na MD je mat aspon 270dni NP za posledné dva roky pred pôrodom, dalej musí byť NP aktívne alebo musis byt v OL. Ak by si chcela max.MD v tvojom pripade musis platiť max.odvody aspon 26tyzdnov co je cca 600Eur/mesiac. To mas cca 3600Eur. MD dostanes cca 1400Eur/mesiac co mas cca 12000Eur a po MD mozes ist ešte do 7dni na PN ak mas tu možnosť a tiez budes mat PN z maxima (cca 1000Eur/mesiac) plus RP.

hanveronika
autor
31. júl 2019