icon

Skúsenosti s dobrovoľným nemocenským poistením pred otehotnením

1. okt 2025

Dobrý deň, chcela by som sa opýtať či máte niekto skúsenosti s platením si dobrovoľného nemocenského a dôchodkového poistenia pred otehotnením. S mužom chceme bábätko ja študujem na VŠ externe. Prácu na TPP som nikdy nemala čiže mi nema byt z čoho vyrátaná materská. Čítala som že je vhodne si to platiť aspoň 2-3 mesiace pred otehotnením. Keď si zvolím tej najnižší vymeriavací základ aká mi približne vyjde materská? Ďakujem vopred za všetky rady nemám skúsenosti v tejto sfére a na úradoch niesu velmi ochotní poradiť. Veľká vďaka

anonym_650161
1. okt 2025

@anonym_autor ak studujes externe preco normalne nepracujes? dufam ze toto zatrhnut zenam kvoli kalkulaciam. a este studujes a uz chces babo? a nie je lepsie dostudovat , zamestnat sa a potom babo? alebo cakat ze stat ti zas da vsetky davky....

anonym_650161
1. okt 2025

@anonym_autor DVZ sa bude menit od noveho roka, lebo ide hore minimalna mzda.

autor
1. okt 2025
@anonym_650161

@anonym_autor ak studujes externe preco normalne nepracujes? dufam ze toto zatrhnut zenam kvoli kalkulaciam. a este studujes a uz chces babo? a nie je lepsie dostudovat , zamestnat sa a potom babo? alebo cakat ze stat ti zas da vsetky davky....

@anonym_650161 áno chcem dieťatko počas štúdia. Normálne sa samozrejme zamestnám keď doštudujem a dietatko pôjde do jasličiek/ škôlky. A nie nechcem využívať štát na všetky dávky. Ďakujem

cyneric
1. okt 2025

Ak chceš mať nárok tak potrebuješ mať zaplatenú zdravotnú na 270 dní ešte pred tým než nastúpiš na materskú, inak dostaneš ten nižší z možných príspevkov. 🙂

anonym_650161
1. okt 2025
@anonym_autor

@anonym_650161 áno chcem dieťatko počas štúdia. Normálne sa samozrejme zamestnám keď doštudujem a dietatko pôjde do jasličiek/ škôlky. A nie nechcem využívať štát na všetky dávky. Ďakujem