icon

Výživné od rodičov na 18 ročnú dcéru a prídavky, keď už býva sama

zhanamadipex
27. jan 2021

Dobrý deň prosim vas chcela by som sa opytať v Septembri by som rada išla s kamaratkou do prenajmu a je tu taká otazka že poberam vyživne od oboch rodičov a aj pridavky...stale študujem dennu formu študiu,pred par dnami som mala 18 rokov a v septembri budem v 3 ročniku SŠ chcela by som sa opytať či budem mať aj tak narok na pridavky a vyživne keď vlastne už nebudem byvať u starych rodičov...?riešim momentalne aj zvyšenie vyživneho pretože od jedneho dostavam 30€ a od druheho 60€ a veľmi rada by som vedela či v septembri ešte budem mať narok na vyživne...veľmi ďakujem za radu vopred

ivkazba
•
27. jan 2021

@zhanamadipex výživné nie je obmedzené vekom, ak študuješ, nie je dôvod na zrušenie výživného. O vyššie výživné malo byť žiadané už dávno. V skupine právne poradenstvo sú na vrchu skupiny články od právničky a je tam aj článok k výživnému a vyživovacej povinnosti. Pozri si to, budú tam pre teba isto zaujímavé informácie.

zhanamadipex
autor
•
27. jan 2021

@ivkazba ďakujem,áno to viem že vek nema vplyv na taketo ale najviac mi robí problem to že či to nebudu brať tak že byvam sama tak mám financie na život a vyživne nepotrebujem...pretože teraz ešte stale chodi k nam domov na kontrolu socialka asi každeho pol roka že ako žijem a či je všetko v poriadku a bojim sa toho že či by nebol problem ze sa nezdržujem doma a tym padom “nepotrebujem” vyživne od rodičov :(

mondolina
•
27. jan 2021

@zhanamadipex
To s tým nič nemá.

pribinak
•
27. jan 2021

@zhanamadipex aj keď budeš študovať na VS a budeš mat dennú formu štúdiu a bývať kdekoľvek máš nárok na výživné
To kde byvas nemá žiadny vplyv na to či môžeš alebo nemôžeš poberať výživné

Podmienka je denná forma štúdiá

ivkazba
•
27. jan 2021

@zhanamadipex nie, to že bývaš sama nemá na to vplyv. Prečítaj si ten článok v skupine Právne poradenstvo. Ak by si ho nevedela nájsť, daj mi vedieť.

hipuska
•
27. jan 2021