Ako motivovať 10-ročnú dcéru k učeniu?
Ahojte, dcéra bola vždy pomalšia v myslení, v triede je tichá, poslušná. V PPP bola vyšetrovaná 2x (ako 5r a ako 7r), intelekt jej vyšiel v priemernom pásme, poruchy pozornosti neboli identifikované. Osobnostne je detinská a nezodpovedná. Čiže ak nad ňou nesedím a nestrážim, aby si porobila úlohy a naučila učivo, neurobí to. Za zabúdané pomôcky a úlohy už dostala pokarhanie. Ak pri nej sedím každé poobedie dve hodiny nad učebnicami, má jednotky. Ak nesedím, má trojky. Nepomáha ani učiteľkin hnev, môj hnev, vysvetľovanie, prirodzené následky, tresty, odmeny, návnady, krik. Už nemám chuť, čas ani sily furt dookola kontrolovať, či sa učí. Na platené doučovanie nemám financie. Prosím pomoc, čo s ňou.
@barbie_b dôležité je vypestovať v nej ambície a hlad po úspechu a mať niečo v živote. Aby len nečakala len na chlapa že sa postará. A to jej proste musiš vtlkať obdeň do hlavy nech jej z niečo bude. Ak ma 10 rokov a nieje motivovana tak treba okamžite začat poriadne sa jej venovat.
@yoginka231 prosim, mohla by si konretizovat ako? Snazila som sa jej vysvetlovat priamu umeru medzi vedomostami, pracou, platom, socialnou vrstvou, ale to je pre nu este vzdialena galaxia.
Skus nanu prenášať samostatnosť ale kontrolovať. Jednoduchú musí akceptovať ze ucit sa treba .Urobí si cvičenie a ty len skontroluj ,nesed cely čas prinej .Ak zvládne cvičenie sama a v dobrom čase pochváliť. Na môjho platí chceš ísť na krúžky ?Musíš sa ucit .
@kikappp take som uz skusila a po mesiaci trojok a poznamok som experiment ukoncila vratila sa k mikromanazmentu. Neakceptuje, ze ucit sa treba, zle znamky jej zily netrhaju a odopieranie cohokolvek ako trest rovnako.
@barbie_b nuž tak keď vám vadia trojky, musíte sa s ňou učiť. Choďte do PPP a poraďte sa, ako jej pomôcť byť schopná samostatnejšie sa učiť. Pre niektoré deti je to ťažké alebo si prosto nevedia sami toľko pomôcť s učivom doma. Máte to dieťa len jedno, tak to, snáď zvládnete, aj keď potrebuje pomoc s učením, nie?
@barbie_b nuž tak keď vám vadia trojky, musíte sa s ňou učiť. Choďte do PPP a poraďte sa, ako jej pomôcť byť schopná samostatnejšie sa učiť. Pre niektoré deti je to ťažké alebo si prosto nevedia sami toľko pomôcť s učivom doma. Máte to dieťa len jedno, tak to, snáď zvládnete, aj keď potrebuje pomoc s učením, nie?
@lauricka dobry napad, skusim prekonzultovat s PPP. Mam aj 5r dieta, ktory by si realne zasluzilo viac pozornosti.
No ja som pri tom našom proste zmenila priority, nemáme vždy upratané, nemáme každý deň teplú večeru, proste robím len čo stíham. Ale na prvom mieste je pre mňa vzdelanie detí a preto keď prídem domov o štrvtrej z roboty venujem sa synovi. Mladší sa naučil učiť sám takže ten si program nájde kým sa učím so starším.
U nás hlavne pomohlo nevravieť vetu, trojka nevadí, veď sú to len známky. Lebo on si to bral po svojom. Ak dostanem aj trojku a trojka nevadí znamená to že sa učiť nemusím lebo nejako to dám a nieje dôvod sa doúčať učivo keď som z neho mal trojku a nerozumiem mu lebo veď trojka nevadí.
U nás počúva, trojka vadí. Vadí keď sa neučíš, keď si neplníš povinnosti keď sa flákaš. Trojka nevadí len v prípade, že viem že si sa učil dal si to toho všetko a proste to nevyšlo. Vtedy humbuk nerobím lebo viem že sa snažil A to je to čo sa ho snažím hlavne naučiť, že musí sa snažiť lebo aj snaha je veľmi dôležitá.
A zaberá u nás motivácia. Že dostane niečo čo by inak nedostal. Napríklad, že ak sa udrží na dvojkach dostane 20€, ktoré môže minúť na robuxy v Robloxe. Vie že som zásadne proti nalievaniu peňazí do online hier ale 20€ za pol rok ma nezabije a pre neho je to veľká odmena ktorú inak nezíska. Tak sa snaží.
Myslím že tu zaznelo mnoho skvelých rád, ja by som chcela prispieť len svojou troškou - skús dcérke zdôrazniť, že jej prítomnosť v škole nie je niečo nekonečné, ale že raz celá tá doba pominie a jediné čo si zo ZŠ odnesie bude výsledok monitoru a to, že kde ju prijali na SŠ. Možno by som jej dala na stenu kalendar a zvýraznila prázdniny (jarné, jesenné, veľké letné, štátne sviatky…proste každé voľno) a sľúbila jej v tom období voľnú zábavu v podobe toho čo má rada - proste aby v mysli videla že má koniec niekde to trápenie školské a že neskysne navždy na ZŠ, ale bude sa posúvať ďalej. Deti nemajú až tak vyvinuté vnímanie času a môže mať pocit, že navždy už ostane na základnej…a tiež veľa chváliť a nezabudnúť pri jednotkách vyzdvihovať snahu ktorú do toho vložila a že odmena je v tej jednotke už. A ešte (možno to je smiešne, ale ja napríklad by som si priala aby to pre mňa moja mama urobila) - zober ju na deň otvorených dverí na 2-3 stredné školy už teraz - niečo čo by ju mohlo zaujať (gymnázium, zdravotnícka, umelecká) - aby reálne videla že čo nasleduje po tej ZŠ. Prajem veľa úspechov 🙂

Skus nanu prenášať samostatnosť ale kontrolovať. Jednoduchú musí akceptovať ze ucit sa treba .Urobí si cvičenie a ty len skontroluj ,nesed cely čas prinej .Ak zvládne cvičenie sama a v dobrom čase pochváliť. Na môjho platí chceš ísť na krúžky ?Musíš sa ucit .