Ako riešiť zhoršujúce sa známky druháčky?
Ahojte prosím vás dcéra je druhacka na ZŠ a začína už pomaly nosiť domov trojky dokonca teraz už aj z matematiky z.ktorej.mala doteraz samé.jednotky a pritom keď sa doma učíme na písomku všetko ovláda..slovenčina jej ide slabšie tam má už dve trojky a teraz bum z matematiky..ja neviem čo robiť
@anonym_autor tak na druhacku su trojky zvláštne, ale všeobecne sú to dobre známky.
@anonym_autor tak na druhacku su trojky zvláštne, ale všeobecne sú to dobre známky.
@anonym_afafbc ze dobre... 🙂 suhlasim len s prvou castou co hovoris. Ak ma 3ky druhacka, je to velky vykricnik, nieco nie je v poriadku.
v druhom ročníku trojky znamenajú štvorky v 5-6 tr.
určite riešiť s p. uč.
ešte čo to zachránite do polroka.
nepises kolko 3jok ma z coho citanie, pisanie, diktat... nepises ci ma specificke chyby, ci ma problem s citanim s ucenim sa novych vedomsoti alebo proste hoco.... tazko takto nieco radit. to ze dieta ma prieberne znamky nemusi nic znamenat, moze ist o prirodzeny fakt napr. nizsie pasmo priemeru IQ alebo moze ist aj o dysporuchy.
Riesila by som to hned rozhovorom s triednou - aka je dcera na hodine, je sustredena, aktivna? Ako sa ucire doma? Rozumie dcera ucivu? Skusila by som sa pozhovarat aj so specialnym pedagogom, ci nema dcera prejavy dysfunkcii. Nechce sa mi verit, ze doma vie vsetko super a v skole dostane len tak trojku. Syn je tretiak, ma dysgrafiu, dyslexiu, takze venujeme viac casu priprave doma, aby vsetko pochopil a rozumel ucivu.
Ucis sa s nou doma?
Dohodni si stretnutie s triednou, vysvetlí ti kde robí chyby a ako to vidí ona.
Slovenčina jej nejde diktáty ..aj keď doma cvicime a čo sa týka matematiky z tej ma samé jednotky a teraz trojka z geometrie pritom.ked sme sa učili doma všetko vedela
Slovenčina jej nejde diktáty ..aj keď doma cvicime a čo sa týka matematiky z tej ma samé jednotky a teraz trojka z geometrie pritom.ked sme sa učili doma všetko vedela
@anonym_autor ake chyby robi v diktatoch? Je rozdiel y-i a rozdiel dlzne, makcene
Aj dcéra mi už nosi dvojky, v edupage mám priemer napr 9,8b a ona donesie 8,75. Je pravda, že sú výberová trieda s rozšírenou výučbou platených jazykov, takze v triede sú deti rodicov, ktorým na vzdelaní jednak záleží, ale ho aj (finančne) vedia si dovoliť podporit, čiže sa tým detom venujú a tie deti sú šikovnejšie (robili sa prijímačky). S učiteľkou komunikujem casto, problem je, že sa moja dcéra nesústredí, je duchom nepritomna a práve ma straší ucitelka, že druhy rocnik je ľahký, že v tom treťom budeme mat extrémny problem. Ja si to uvedomujem, ale neviem, čo až tak mám robit. Pred rokom som bola u psychologicky, ta povedala, že nema hyperaktivitu ani iný problem nevidi. Pravdou je, že pri domácich úlohách doma tancuje, place a robi sceny, že ona to nevie, pritom hlupa nie je.
Ono k tomu že sú 3 na druháčku veľký výkričník len toľko, že poznám triedy kde sa tak zmenila učiteľka, ktorá bola neskutočne prísna a aj za mierne nedokonalo napísané písmenko v diktáte bola chyba a priemer triedy z diktátov býval okolo 4. Takže záleží ako je na tom zvyšok triedy. Ak robí očividné chyby a iní tento problém nemajú tak len časti trénovať a trénovať a porozprávať sa s pani učiteľkou kde je u nej problém.
Co robit?Dohodnut si stretnutie s triednou,aj s dalsimi ucitelkami kde dostava 3 a spytat sa ich ako to vnimaju a v com vidia problem oni.Toto tu nevyriesis.Treba zacat otvorenym rozhovorom s ucitelkami a vziat si ich rady k srdcu.Oni vedia najlepsie co sa deje a v com je podla nich problem.
A mna by zaujimalo, ako sa pripravujete s druhákom. Či sa učíte len s nimi, alebo sa ucia sami, pripadne sa ucia sami a vy ich vyskusate
A mna by zaujimalo, ako sa pripravujete s druhákom. Či sa učíte len s nimi, alebo sa ucia sami, pripadne sa ucia sami a vy ich vyskusate
@anonym_d4d8ff ja som sa učila kompletne všetko s malou, ak proste nevedela vysvetliť odznovu ako učiteľka, úlohy spolu všetko, myslím si, že preto má dcéra samé jednotky, keby som to nechala na nej porob si, nauč sa určite by dávala trojky, čiže keď sa rodic donekonečna venuje aj známky také budu
@anonym_autor ahoj som v rovnakej situacii, syn druhak zhorsene znamky 2-3, ked zvysok triedy 1, u nas bol automaticky zaslany na depistaz do CPP, uz sme ho nechali pretestovat a cakame na vysledky, skus sa u Vas v CPP dopytovat na depistaz robia to specialisti
S obidvomi sa ucim. Jednemu to neskutocne pali, nepotrebuje sa nejako velmi ucit, ale je priserny lajdak, takze mu kontrolujem knihy, ulohy, tasku, pisem s nim diktaty, ucime sa slovicka. Druhy ma dysky, takze pri ulohach pri nom sedim, este raz vysvetlujem, opakujeme, piseme diktaty, piseme slovicka, plus robime aktivity od specialnej. Obaja su tretiaci, nosia jednotky (syn s dyskami nema znamkovane diktaty, ale mava tak max. 4 - 5 chyb, ked je to tazky diktat, inak tak 2 chyby).
@anonym_autor tak na druhacku su trojky zvláštne, ale všeobecne sú to dobre známky.
@anonym_afafbc 3 vôbec nie sú dobre známky. Už vonkoncom nie u druhákov.
@anonym_autor choďte do cpppap a dajte jej urobiť diagnostiku porúch učenia. Podľa toho uvidíte, či je problém učiteľka alebo má problém dcera. Hrozné, keď zlými známkami deptame už malé deti, potom, že neznášajú školu.
@anonym_autor Áno, treba ísť za učiteľkou a porozprávať sa. Náš vnuk mal tiež problémy, ťažkosti s učením,písaním, čítaním.V druhom ročníku ho zastihol covit, čo bolo hrozné.Dcera ani počuť nechcela ,aby išla s ním na vyšetrenie,zmenili školu
Nakoniec ju učiteľka presvedčila a išla s ním na vyšetrenie.Potvrdilo sa , že dislexiou a disgrafiou.V škole k nemu pristupujú s pochopením a jeho výsledky sa výrazne zlepšili
Prospech má výborný.Je v siedmom ročníku. Ale na druhej strane to vyžaduje aj súčinnosť rodiny
Kontrolovať aj úlohu, čo sa robí v škole.Uspech sa dostaví.Dnes je veľa detí DIS,nie je to hanba.Take dieťa potrebuje individuálny prístup a výsledky sa dostavia.Drzim Vám palce.
@anonym_autor Áno, treba ísť za učiteľkou a porozprávať sa. Náš vnuk mal tiež problémy, ťažkosti s učením,písaním, čítaním.V druhom ročníku ho zastihol covit, čo bolo hrozné.Dcera ani počuť nechcela ,aby išla s ním na vyšetrenie,zmenili školu
Nakoniec ju učiteľka presvedčila a išla s ním na vyšetrenie.Potvrdilo sa , že dislexiou a disgrafiou.V škole k nemu pristupujú s pochopením a jeho výsledky sa výrazne zlepšili
Prospech má výborný.Je v siedmom ročníku. Ale na druhej strane to vyžaduje aj súčinnosť rodiny
Kontrolovať aj úlohu, čo sa robí v škole.Uspech sa dostaví.Dnes je veľa detí DIS,nie je to hanba.Take dieťa potrebuje individuálny prístup a výsledky sa dostavia.Drzim Vám palce.
@anonym_fe5bbe poruchy sa píšu s tvrdým y, dyslexia dYsgrafia dysortografia dyspraxia dyskalkulia
A ešte jedna “chybička” covid, to sa nedalo prehliadnuť ☹️
Aj dcéra mi už nosi dvojky, v edupage mám priemer napr 9,8b a ona donesie 8,75. Je pravda, že sú výberová trieda s rozšírenou výučbou platených jazykov, takze v triede sú deti rodicov, ktorým na vzdelaní jednak záleží, ale ho aj (finančne) vedia si dovoliť podporit, čiže sa tým detom venujú a tie deti sú šikovnejšie (robili sa prijímačky). S učiteľkou komunikujem casto, problem je, že sa moja dcéra nesústredí, je duchom nepritomna a práve ma straší ucitelka, že druhy rocnik je ľahký, že v tom treťom budeme mat extrémny problem. Ja si to uvedomujem, ale neviem, čo až tak mám robit. Pred rokom som bola u psychologicky, ta povedala, že nema hyperaktivitu ani iný problem nevidi. Pravdou je, že pri domácich úlohách doma tancuje, place a robi sceny, že ona to nevie, pritom hlupa nie je.
@anonym_8da106 Skúšala si na dcéru zvýšiť hlas a potrestať ju za zlé známky, napríklad, že jej niečo nekúpiš, nevezmeš ju na výlet? Pretože, ak je zdravá, takýmto prístupom si škodí a ty ju v tom nechávaš, hoci ťa to trápi. Uvedom sú, že jej to je jedno, ona nechápe zmysel učenia sa ani dobrých výsledkov. Ak robí hlúposti, stanov jej presný režim, napr. vždy od 16-17.00 sa učíte, denne krátkym diktát, pár príkladov, čítanie... A trvaj na jeho dodržiavaní. A pri učení sa sedí, nehýbe sa zbytočne, má prázdny stôl, aby sa nerozptylovala, neodbieha ani ona ani ty, tak ako v škole. Zvykne si a výsledky sa dostavia.
@anonym_8da106 Skúšala si na dcéru zvýšiť hlas a potrestať ju za zlé známky, napríklad, že jej niečo nekúpiš, nevezmeš ju na výlet? Pretože, ak je zdravá, takýmto prístupom si škodí a ty ju v tom nechávaš, hoci ťa to trápi. Uvedom sú, že jej to je jedno, ona nechápe zmysel učenia sa ani dobrých výsledkov. Ak robí hlúposti, stanov jej presný režim, napr. vždy od 16-17.00 sa učíte, denne krátkym diktát, pár príkladov, čítanie... A trvaj na jeho dodržiavaní. A pri učení sa sedí, nehýbe sa zbytočne, má prázdny stôl, aby sa nerozptylovala, neodbieha ani ona ani ty, tak ako v škole. Zvykne si a výsledky sa dostavia.
@anonym_0b08a2 kričať na dieťa a trestať ho za známky nič nevyrieši.
Dúfam, že ani autorka, ani nikto iný, kto by si to mohol prečítať, tvoju hroznú radu nevyužije.
@anonym_8da106 Skúšala si na dcéru zvýšiť hlas a potrestať ju za zlé známky, napríklad, že jej niečo nekúpiš, nevezmeš ju na výlet? Pretože, ak je zdravá, takýmto prístupom si škodí a ty ju v tom nechávaš, hoci ťa to trápi. Uvedom sú, že jej to je jedno, ona nechápe zmysel učenia sa ani dobrých výsledkov. Ak robí hlúposti, stanov jej presný režim, napr. vždy od 16-17.00 sa učíte, denne krátkym diktát, pár príkladov, čítanie... A trvaj na jeho dodržiavaní. A pri učení sa sedí, nehýbe sa zbytočne, má prázdny stôl, aby sa nerozptylovala, neodbieha ani ona ani ty, tak ako v škole. Zvykne si a výsledky sa dostavia.
@anonym_0b08a2 trestať dieťa za známky? Druhacku? Jedine čo docieli bude stres zo školy a z učenia, dostaví sa strach zo zlyhania a to estw len budú lietať 4-5
Otrasná rada
@anonym_8da106 Skúšala si na dcéru zvýšiť hlas a potrestať ju za zlé známky, napríklad, že jej niečo nekúpiš, nevezmeš ju na výlet? Pretože, ak je zdravá, takýmto prístupom si škodí a ty ju v tom nechávaš, hoci ťa to trápi. Uvedom sú, že jej to je jedno, ona nechápe zmysel učenia sa ani dobrých výsledkov. Ak robí hlúposti, stanov jej presný režim, napr. vždy od 16-17.00 sa učíte, denne krátkym diktát, pár príkladov, čítanie... A trvaj na jeho dodržiavaní. A pri učení sa sedí, nehýbe sa zbytočne, má prázdny stôl, aby sa nerozptylovala, neodbieha ani ona ani ty, tak ako v škole. Zvykne si a výsledky sa dostavia.
@anonym_0b08a2 s týmto si dovolím nesúhlasiť. Som asi naivná ale od druháka čakať vnútornú motiváciu sa učiť… Ak sú zlé známky tak sa buď rodič dieťaťu dostatočne nevenuje, alebo má dieťa poruchu alebo nejake iné dôvody. Ale naozaj nahúkať na druháčku za známky🤦♀️ tie známky sú skôr vizitka rodiča než samotného dieťaťa. Toto môžeš čakať tak od siedmaka kedy už má mať nejakú tú vlastnú zodpovednosť a motiváciu. Ja som ju tiež nadobudla až na druhom stupni, dovtedy sa učili so mnou a dokopávali ma do toho aby som mala dobré známky.
@anonym_fe5bbe poruchy sa píšu s tvrdým y, dyslexia dYsgrafia dysortografia dyspraxia dyskalkulia
A ešte jedna “chybička” covid, to sa nedalo prehliadnuť ☹️
@anonym_3bd641 Ja som si to uvedomila, keď som si to prečítala neskôr, vysoký vek neospravedlňuje 😭. Prajem príjemný deň

Toto treba prediskutovat s ucitelkou. Ako ju vidi a vnima ona, ako dcera pracuje na hodinach, je aktivna?
Dost dolezite je ake chyby robi? Ci je to nepozornost, alebo nevedomost, alebo nejale dys