Ako sa vyrovnať so slabými výsledkami dieťaťa?
Ahojte, ako sa zmierit s tym, ze nase dieta slabo prospieva? Sme obaja vs vzdelani ludia, bezchybna gramatika, ... a nase dieta, napriek tomu, ze sa mu venujeme, nosi zle znamky uz na 1.stupni zs.
Ako to prijat?
@lubkavargova1 ziadne ponizovanie na svoju osobu nepocula.. to bolo len moje zamyslenie.. ze sa nieco take stane.. ale p.uc.zo skolky mi tu napisala, ze lekari/sudcovia maju autisticke deti, takze som vdacna za svoje zdrave dievcatko, aj ked s gulami z diktatov🥰
@loliki zatial sa to neriesilo. Planujem sa s nou stretnut..
To neplánuj, ale rob. 3 dni to riešiš na MK a nič z toho. Dnes si už mohla byť v škole vybaviť papiere a objednať si termín na CPP. Nemysli si, že tam čakajú len na teba, lebo nemajú koho riešiť. Termín dostaneš možno o pol roka, dovtedy dcéra dostane 10 pätiek, ty budeš mať nervy a k tomu "krásne" polročné vysvedčenie.
@aurora33 trefne. Ja by som doplnila odkedy je zárukou, že človek, ktorý má skončenú VS je automaticky inteligentný? Pri dnešných paneuropskych, sladkovixovych, alzbetaxh a externom štúdiu? (Hovorím to ako človek s VS vzdelaním). Hmm.. k téme: asi máte na ňu strašne naroky. Evidentne krúžky, tlak.. nechajte ju žiť.. neviem, prečo prenášajú rodičia svoje ambície na svoje deti..
Ešte dodám: my sme obaja VS vzdelani, staršie dieťa má cit pre ak jazyk, čo sa nedá povedať o fyzike, mladší je tretiak a z kontrolných diktatov nosí trojky. Hlavne, že je šťastný....
To trápenie poznám. Tiež sa venujem malému, koľko sa dá. No nenakresli absolútne nič. V škôlke čistá katastrofa. Čo som sa napocuvala od učiteliek, že všetko je moja vina a bla bla bla. Už som šla na vlastnú žiadosť do CPP. Učiteľky boli veľmi proti. Nakoniec sa potvrdilo, že malý bol šikanovany. Čo som aj predtým riešila. A je mimoriadne nadaný a kvôli tomu sa v škôlke nudí a kreslenie ho jednoducho nebaví.
Ahoj,
Na jednej strane sú to "len" známky (aj keď osobne by som ich najradšej na 1.stupni zrušila, lebo netuším v čom komu má 5 z diktátu pomôcť, že čo ako zlepšiť/zmeniť).
Na druhej môže to poukazovať na nejaký iný problém. Ja by som sa spojila s učiteľkou, poprosila ju o radu/pohľad, čo ako by odporúčala zmeniť. Možno už len podľa toho o aké chyby ide, či je to y/I alebo dlžné, či vynechané písmenká, nestíha a pod.
Keď ma text iba odpísať/prepísať, tak to zvládne správne? Ak jej nadiktujes diktát a následne si ho má sama opraviť podľa textu, nájde všetky chyby, rozumie, prečo to takto má byť? Ak píše sloh (nejaké vety "do denníka" o svojom dní), tam to ako zvláda?
Potom v ďalšom kroku je stretnutie so špeciálnou pedagogickou a poradiť sa s ňou. Možno odporučí nejaký iný prístup.
Ďalšia možnosť je nájsť externého doucovatela, ktorý to vysvetlí a precviči odbornejšie spôsobom.
Doma keď trénujete, tak tiež má toľko chyb? Lebo ak je to "iba" v škole, tak potom by som sa ešte zamyslela nad prostredím v triede počas písania diktátu - či tam nemá rušivé vplyvy, ako by to napísala, ak by to písala 1:1 s učiteľkou (asistentkou učiteľa) v kabinete.
Samozrejme, nie všetko toto naraz absolvovať za týždeň.
Je dobré si uvazit na koľko sa chcete zameriavať na veci, v kt "zaostáva" a míňať energiu na to, aby bola "aspoň priemerná" alebo radšej toto množstvo energie venovať tomu v čom vyniká, aby bola excelentná, napr tej gymnastike...
@floren môj osmak má čisté jednotky. Ale kresliť nebude. Ten aj športuje veľa ale výtvarnú výchovu doslova neznáša. Vŕtalo mi to v hlave na prvom stupni. A potom som sa s tým zmierila. No čo. Tak kresliť nebude a ani tvorivý tip to nieje, kreatívny uz vôbec. Zato matika atď ...samé 1. Som si hovorila, že každé dieťa má rado výtvarnú ....no to moje vôbec. Ale toto uz neriešim. U môjho ani niesu hlavne známky aj keď ma jednotky. Ale ten si sám povie, že sport je jeho život....čo mu to mám zakázať ? Nie, som rada že nesedí na mobile a je čo najviac na ihrisku futbalovom. Ten nevydrží bez futbalky ani deň. To sú mi nervicky ak náhodou je chorý a nemôže športovať ....
@tatiana149 no u nás veľmi učiteľky na to tlačia. Vyjadrenie bolo, že všetky deti musia byť rovnaké
@floren samozrejme deti sa nemôžu porovnávať. Ani jeden človek nieje rovnaký. Mám najstaršieho syna a ten kreslí rád. Škola mu ide základná tak dvojky, sem tam trojka ale stredná samé 1. Takže už len medzi mojimi dvoma porovnávať sa neoplatí. Ešte pridám najmladšieho tretieho. Ten sa učí tak na dvojky, ale strašne pomalé tempo. Toho škola absolútne nebaví. Ten by najradšej varil, robil atď....ale škola je pre neho hrozna. Tento sa zase dokáže naučiť ale trvá mu to. Takze znova porovnanie tentoraz uz troch mojich synov nemá zmysel. Ani jeden nieje rovnaký. Každému ide niečo iné.
@tatiana149
@floren hlavne neznášam, že učitelia moje deti dosť porovnávajú lebo ich poznajú. Furt tu a tam poznámka......ale osmak toto ovláda veľmi dobre, nech ho douči....no určite sa tento dá doučovat, keď doslova školu nemusí. A moze ho doučovat aj prezident. Ale zatiaľ neprepada. Má tak dvojky aj sem tam trojku. Ale ide nám to hrozne pomaly. Tiež sme využili služby cpp a nemôžem vynachváliť. Síce škola ho stále nebaví, ale zato nás naučili ako na neho atď ...vedia triky, čo nám pomohlo. Trebárs som zistila, že sám nemá šancu sa niečo naučiť keď číta zo zošita. Ale ja mu každú látku, ktorú potrebuje vediet, nahrajem na mobil a jemu to pošlem ako správu a staci, že si to počuva. Osvedčilo sa mi to. A ja pri toľkom narávani a čítaní som tak sčitana aj predmety, ktoré mne nešli, keď ja som chodila do školy.
autorka- genetika je svina, aj dvaja geniovia mozu splodit negenia, absolutny opak seba, a naopk, dvaja retardi mozu splodit genia...
kedysi byvali velmi kvalitne slovencinarky, vela dbali, aby deti na hodine pochopili ucivo, vela precvicovali, ak dieta pochopilo na hodine, malo minimum prace doma...a na hodinach bola disciplina, nik nevykrikoval, neodputaval pozornost...
dnes sa vysiela, v triedach je viacero deti s diagnozami, niektore pocas hodin ustavicne vyrusuju, deti sa tazsie sustredia...a uz len samotne slabikare a sposob vyuky citania a pisania je katastrofalny...stava sa , ze viacero deti ma este aj vo 4tej triede problem suvisle precitat text, a basen mozu citat na hodine aj 4x aj tak ziaden vysledok...
pardon, oprava -na 1. st
@tatiana149 ma prekrvene a preferovane ine casti mozgu, ak je vyborny matematik...to casto nejde s vytvarkou dokopy...niekedy sa to doslova vylucuje...a pritom vytvarka by mala byt z mojho pohladu uvolnujuci predmet, nie na vytvaranie stresu...ale premotivovane vytvarnicky neupustia zo svojho...

@lubkavargova1 ale mala netusi, co citime..