Fyzika šiesty ročník a vyrobiť model atómu.

jankastraskova
27. sep 2018

Ahojte maminy, prosim vás môj syn (šiestak) mal za úlohu z fyziky urobit model atómu. Mali ste to aj vy už? Z čoho ste to urobili? Viete mi dat typ, lebo vcera som zhanala polystyrenovú gulicku a nezohnala som. Tak doma som nasla polku skrupiny kokosoveho orecha a do toho sme vlozili tenisovu lopticku a ze to nemal dobre, tak neviem co to ako urobit

sasesoe
27. sep 2018

@jankastraskova ulohy by mali byt pre ziakov a ked nevedia, maju konzultovat s vyucujucou p.ucitelkou. Co je cielom ulohy, kt robia rodicia? Radsej nech je to "zle", ale samostatne a nech to urobi "dobre" na druhy, ci piaty kray, ale sam, pochopi, co bolo zle a ako na to. Tak sa nauci riesit problemy a nie len vytvarat model atomu. Lebo nemyslim si, ze v realnom zivote bude vyrabat model atomu ale riesit "tazke" ulohy ano a toto si viem predstavit ako ciel takehoto zadania.

pink_lady
27. sep 2018

@jankastraskova som učiteľka chémie a fyziky, pre siestaka myslím nevhodná úloha, ale Budiš... keď dám osmakom, nosia mi napr z alobalu, polystyrénu, orechov, koraliek... Dôležité je aby jadro bolo menšie ako obal (podstatne) a v jadre rovnaký počet protónov ako v obale elektrónov q elektróny správne rozlozene.. Elektronove drahy robia napr z dratov...skuste po Google, niektorí spravili priam umelecké diela, ale siestakovi myslím postačí niečo jednoduché...

kvetinka75
27. sep 2018

@sasesoe tiež si myslím, že bez ohľadu na to, či by bola dobre vypracovaná úloha alebo nie, mal ju riešiť sám. Možno bolo cieľom nielen vytvorenie atómu ale aj popasovanie sa s problémom.

simsalabim
27. sep 2018

@jankastraskova robim ulohy so synovcom siestakom( rodicia su 2 mesiace odcestovani) a oni brali este len telesa, latky a premienali dcm na m a podobne.

deti95060810
27. sep 2018

moja je o rok vyššie, ale žiadne takéto blbosti sme nerobili....našťastie.

jankastraskova
autor
27. sep 2018

Ďakujem za názory, syn si ten model robil sám, z dostupneho materiálu,neviem co sa ucitelke nepacilo, len mi volal ze ten model mal zle, ze to musi prerobiť

ujaju
27. sep 2018

sa ho spýtaj, že ako to mali urobené tí, ktorí mali ten model dobre 🙂 alebo sa nejako skontaktovať s učiteľkou ako si to ona predstavuje, lebo nikto myšlienky čítať nevie

hettinka
27. sep 2018

@jankastraskova tak mu mala učiteľka povedať, ako to má prerobiť, ak to mal prvýkrát zle.

simsalabim
27. sep 2018

@jankastraskova asi ako pise
@pink_lady ucitelke sa az nepacil pomer jadra a obalu ( kedze jadro ma byt mnoho nasibne mensie, co kokos a tenisova lopticka asi nesplnaju).

erikavesela
27. sep 2018

@pink_lady mozem sa spytat naco je nieco taketo dobre robit?..osnaci su uz predsa velke deti a dokazu si to bud z modelu zapamatat alebo predstavit...celkovo nechapem tieto projekty...

pink_lady
27. sep 2018

@erikavesela atom je ako Boh..😃.nikto ho nikdy nevidel, (ok, mozno extra mikroskopmi) a predsa mnohí veria ze existuje...je to nieco tak strasne male, ze si to nevieme dobre predstavit a vela veci len predpokladame...Hlavne pre deti...preto davam osmakom robit model aby ziskali aku taku predstavu...a mozno ziskali 1 z projektu ktoru ratam riadne (a lahsie ziskana ako z pisomky 😉. Pre siestakov vobec ucivo o atome povazujem za nevhodne, prave vcera na mna pozerali ako na vyjav...no musim sa drzat planov...zapamatju si skor pikosky, ze v jednej bodke za vetou su ich miliony...siestaci to maju na fyzike, osmaci to maju podrobnejsie na chemii

ivett1
28. sep 2018

naše decká pochopili, že projekt je ľahko získaná známka 🙂 ako spomínala @pink_lady takže vítajú každý projekt aj keď ho vždy ošomrú lebo musia nad ním tráviť svoj "drahocenný" čas, ktorý by chceli tráviť inak - rozumej sledovaním videí a blbostí na mobile alebo tablete😉 ...