Ľutujete, že ste ignorovali odporúčanie z CPPP?
A dali dieťa do školy?
no ja pri poslednom sme boli skoro v hádke, ked som prišla a povedala že dieta bude mat odklad, na to mi bolo vysvetlené že je tu ona na zhodnotenie, dieta urobilo testy a ano tiež odporučila odklad
nepíšeš dôvod prečo ? ti odporučili odklad ..
@hopatko diagnóza žiadna, psychológ z CPPP tvrdí že bude mať problém, logopedicka, že v pohode zvládne školu. Ma za sebou už úvodný ročník pre deti s NKS a teraz ma nastúpiť do bežného prvého ročníka alebo pokračovať v tejto triede kde je.
@sara07 síce je v triede pre deti s NKS ale s rečou problém nemá, skôr pozornosť a grafomotorika viazne.
Cize moze ist do prveho rocnika bud v nejakej specialnej triede, alebo do beznej? Dobre chapem? V beznej by nepotreboval asistenta, ak ano, dostal by ho? V tej speci triede bude cely prvy stupen?
@hopatko nie je to špecialna trieda ale trieda pre deti s NKS s normointelektom - úvodný ročník, tam je teraz a môže zostať do 4.rocnika. Alebo nastúpiť od septembra do bežného prvého ročníka ale v inej škole.
@hopatko asistenta nemá a ani nepotrebuje, teda nejaví sa tak zatiaľ
Ja by som urcite nechala v triede s NKS, ak mas tu moznost o ktorej ini mozu len snivat... Avsak, rozhodnutie je len a len na tebe, ty si poznas dieta najlepsie. Chapem, tazke rozhodnutie. Ale potom mozno zistis, ze potrebuje asistenta v beznej skole, vies, ze ich je malinko, mozno mu ho daju na jednu dve hodiny, budete sa trapit...
ja by som dala na radu psychológa, ktorý pracuje s takými deťmi ...
myslím, že pani psychologička má pravdu, iná škola, iný prístup ( z mojej skúsenosti mnohokrát nie je ani vôľa, ani čas ani vedomosť ako s takými to deťmi pracovať a to nehovorím len o tejto dg). Tvoje dieťa by časom nestíhalo a postupne sa daný problém nabaľoval až vás to bude oboch frustrovať. Ak máš možnosť dieťa nechať tam kde je to pre vás výhoda. Rozhodnutie je na tebe, ale treba byť pripravený, že to časom môže byť veľmi náročné a vyčerpávajúce pre vás oboch.
a prečo je pre teba dôležité dať dieťa na normálnu školu?
@biba_18 obe školy sú normálne, nemám s tým problém. Ale je tu viacero faktorov ktoré to ovplyvňuju, ak by išlo len o syna, nechám ho tam. Ale ma mladších súrodencov, tí pôjdu do školy podľa obvodu aby to malo blízko. Jediný najstarší bude chodiť mimo, treba ho tam voziť. Musela by som kvôli tomu meniť prácu.
Synovi tiež vyšli horšie testy, dostali sme odporúčanie ísť ešte na podrobnejší a komplexnejší test - sedenie so psychologučkou 1 na 1. A tam vyšlo testovanie vo veľa veciach nadpriemer. Takže skúsila by som ešte takýto spôsob. Syn s učivom v škole nemá absolútne žiadny problém 🙂
@denkabemommy jemu tiež vyšli testy nadpriemerne a to boli testy v súkromnom zariadení, rozsiahlejšie, jeden trval 2 hodiny, druhý 1,5hod.S učivom ako takým by nemal mať problém. Skôr ma problém s tempom práce, sústredenim, rýchlo sa unaví, neverí si.
Vyšetrenia na ADHD/ADD ste nemali?
spýtala by som sa na názor učitelky ktorá ho uči
pripadne by som šla ešte za inou psychologičkou alebo špec.pedagogičkou čo oni na to ak to ešte stihaš
nks by bola fajn pre neho ale zase aj klasická zš kde by bolo menej deti v triede by to vedel zvladnut, je fakt rozdiel ked je tam 12 a 22 deti, to nemôžeš po uč chciet aby prispôsobovala tempo alebo troška viac na neho dozrela
nks trieda a klasika trieda je tam rozdiel v prístupe
aj psycholog alebo cppš sa môže zmylit , moje dieta udajne by malo mat všetky dys, a cudzi jazyk rovno ho odpisali, dieta nemá ani po testoch žiadnu dys, a rozprava anj + česky plynole + zrovna sa uči nemčinu ,dieta ktore vraj bude ledva čitat ano je to o pristupe učitela , mal totálne genialnu učitelku na prvom stupni ,nebolo to lahke ale dali sme to spolu
u klasickej škole je otázne aká uč ho bude učit, akým systém, kolko tam bude deti atd ..
nemáš možnost že by nejaký rodič, iny z tej školy alebo niekto, alebo z rodiny by ho do školy nosil ? niekto to rieši tak že zaplati asistentke a dieta len pristupi do mhd alebo autom zvieze sa ...
@sara07 bola som za viacerými, je to pol na pol. Jeho aktuálna učiteľka zároveň aj špec.pedagogička, sa vyjadrila jednoznačne, nechať ho kde je. Ďalšie vyšetrenia už nezvazujem a ani nemám čas. Áno, hlavný rozdiel ktorý je aj pre syna plus, je malý počet detí v tejto triede kde je, oproti tomu, že od septembra by nastúpil do bežnej triedy kde ich bude o polovicu viac. Ale učiteľku by mal dobrú, to viem na istotu. Počítam ale s tým, že doma budeme makať, to v podstate robíme už od jeho 3 rokov.
Co sa týka tej dochádzky, je to proste problém do budúcna.
Nebanovali, lebo sme ich odporucanie respektovali a obe deti dali o rok neskor do skoly.
Dieta ma NKS, problem s pozornostou a grafomotorikou a pýtas sa toto? Určite počuvni odporúčania psychológa z CPP (vlastna skusenost)
ja sa skúsim opýtať inak, ak by nebol problém s dochádzaním , tak , ktorú školu by si vybrala? je možnosť skôr nájsť riešenie čo sa týka dochádzania, prípadne aj ostatné deti dať do školy v blízkosti najstaršieho, ide o veľmi veľkú vzdialenosť, ktorá by spôsobila aj nutnosť zmeny práce?
Syn bol vlani prvák, bolo ich v triede 25. To bolo úplne bez šance sa individuálne venovať.
@rebellefleur on nemá NKS ani žiadny problém s rečou. A ano, je v takej triede pretože sme mali takú možnosť a keďže mal iné ťažkosti ktoré rieši špeciálna pedagogička (majú ju za učiteľku) dali sme ho tam.
@felycity ak by nebol problém s dochadanim bolo by to veľké plus, nechať ho tam. Ale tiež ma odrádza, že je to len po štvrtý ročník a potom musí tak ci tak do inej triedy. A on ťažko znáša zmeny.
@felycity no a myslím si, že v tomo veku sa ľahšie prispôsobí ako keď bude mať 10-11rokov a bude sa potom musieť začlenovat do takého zabehnuteho kolektívu.
Z nejakeho dôvodu je v takej triede a ver tomu, ze to nie je preto, ze by odbornici nevedeli, co od dobroty. Fakt Ti v dobrom radim, posluchni odporucania CPP
v piatom rocniku sa tiez meni kokektiv na beznych skolach a aj triedy. Deti su rozdelene podla jazykov napriklad atd. Ak mas tu moznost, tak do 4 teho rocnika ho nechaj tam kde je.
@gabrielamodrykonik 2. cudzí jazyk sa učí až od 6/7. triedy a triedy kvôli tomu nemenia, iba rozdelia deti na dve skupiny. Max odídu zo 6.ročníka 1-2 najlepší žiaci z triedy na 8ročné gymnázia.
Odkiaľ si? V KE napríklad je aj 4-9 trieda, na Starozagorská 8, aj v Barci, Opatovská aj na Slobody 1.
A keď bol v príprave, tak ako deti okolo neho rozprávali? Myslíš, že sa mu to nezišlo? Zlepšil sa? Lebo asi tie isté deti nastúpia aj do školy s ním. Ak nemá naozaj poruchu reči, tak to nemá význam. V triede je 7 detí majú aj asistenta ku učiteľovi aj niektoré deti ani nevedia vyslovovať, teda tá porucha je dosť dosť silná. Ak nemá NKS ale poruchy motoriky a zaostávanie, alebo ADD, ADHD tak radšej klasická škola ale a asistentom. Oproti ostatným deťom však bude pozadu a na psychiku to nie je dobré ☹️
Ja vam poviem, u mna vyslo vysetrenie ze moze ist do skoly aj ked som na jej sustredeni a celkovo povahe videla, ze by mala zostat este v skolke. ( Nejaky pol roka predtym sme chodili aj k logopedicke a psychologicke a ta tiez spomenula vtedy odklad. Ucitelky som sa na nazor nepytala (az ked odchadzala do skoly, tak povedala ze skoda este by jej rok pomohol) a muz nesuhlasil, ze nech len ide do skoly a lutujem, ze som netrvala o zostani v skolke. Od zaciatku je slaba a trapenie sa s ucenim, takto ten rok posunuty verim, ze by to bolo pre nas vsetkych o dost lahsie. Ak citite, ze skola by nebola vhodna este, nedavajte.
moj nazormam dieta s nks prve roky boli extremne narocne, keby som nemala vystudovanu slecialnu pedagogiku neviam ako pracovat s dietatom. takze odporucam pre vacsiu psychicku pohodu z ucenia sa špeciálnu triedu (po novom triedu pre ziakov s NKS) odklad uz mate za sebou kedze je v uvodnom rocniku

Podla toho aky je dovod, diagnoza, problem... a co na to hovoria ostatni odbornici, lekari atd.