icon

Zápis do prvého ročníka

29. mar 2025

Ahoj mamky, celkom ma zaujíma, budú sa tam niečo aj detí pýtať? Alebo budú deti vykonávať nejaké aktivity? Vôbec netušili ako to funguje a či sa tam voľačo robí.

avatar
pribinak
29. mar 2025

Jasne, že sa budú pýtať. Veď komunikácia to je jeden zo základov sociálnej interakcie. Socualna zrelosť je aj to, že dieťa aktívne komunikuje

Koľko máš rokov? Máš brata alebo sestru? Vieš povedať v ktorom roku si sa narodil? Ako sa vola škôlka kde chodíš?
Do koľko vieš napočítať? Vieš napísať nejaké písmenka?

Veď pri rozhovore sa zachytávajú aj logopedicke chyby, napr tak výslovnosť L R sykavky

avatar
pokemonkaa
29. mar 2025

U nas sa pri zapise prvakov zistuje:
- uroven recoveho prejavu (dieta povie basen alebo piesen, ci na polozene otazky odpoveda vo vetach alebo kratkych suvetiach, ci su odpovede pohovove, logicke, aku ma dieta slovnu zasobu)
- uroven rozumovych schopnosti (ci pozna ciselny rad do 10, pomenovat geometricke tvary, ci rozozna mnozstvo do 10, ci ovlada popisat zakladne farby t.j. cervena, modra, zlta, zelena, ci vie popisat obrazok a ukazat, kde je hore-dole, vpredu-vzadu).
- emocionalna uroven (ci sa dieta spravalo pri pohovore uvolnene-bojazlivo-plakal, ci pracovalo sustredene alebo bolo nepokojne, ci sa dokazalo odputat od rodicov)
- grafomotorika (zistuje sa spravny uchop ceruzky, ci je kresba vyspela - dieta nakresli ludsku postavu) Tu chcem povedat, ze velmi malo deti kresli postavu tak, ako ma - postava musi mat tvar aj s ocami, nosom, ustami, usami, vlasmi... na rukach 5 prstov... sleduju sa detaily
- dostane pracovny list, kde odkresluje tvary ako stvorec, kruh, trojuholnik
- k zapisu prvakov chodim 5 rokov a naozaj sa vyskytne velmi malo pripadov, ked dieta nechce spolupracovat, ale aj to vieme poriesit a celu situaciu pre dieta odlahcit.

avatar
mogaa
29. mar 2025

a preto je super že existuje povinná predškolská dochádzka....

avatar
nikaeli
29. mar 2025

@pokemonkaa ja by som doplnila - môj syn minulý rok - mal vytlieskať slovo na slabiky, povedať počet slabík, na aké písmeno sa slovo začína/ končí. Vymyslieť slovo na určené písmeno Mal imitovať písané písmo. Dokresliť tvar zrkadlovo. Pani učiteľka mu prečítala krátky text a následne sa ho pýtala otázky k textu (aké zvieratko tam bolo, ako sa volalo, atď.). Z matematiky sčítanie do 5 (formou máš dve jabĺčka, ešte jedno ti dám, koľko máš spolu?). Čo nepatrí do riadku, čo bude nasledovať. Tiež mal zopakovať pár slov, ktoré mu povedala (najprv 3, potom 4, nakoniec 5). Mal vymenovať 3 veci, ktoré patria k nábytku. A naopak, ona vymenovala jablko, banán, hruška - čo je to? Nakoniec mal nakresliť svojho kamaráta a povedať, čo má na ňom rád, prečo sa kamarátia, ako si pomáhajú,... Bol s ňou asi 15 minút, my sme zatiaľ vypisovali papiere pri vedľajšom stole.