Mám zostať študovať učiteľstvo?
Ahojte, možno sem takáto diskusia ani nepatrí, ale chcela by som svoje pocity dostať von. 🤍 Mám 22, študujem učiteľstvo na VŠ (jazykovo-literárne a humanitne zamerané). Prvý ročník bol super, všetko ma bavilo a najradšej by som už vtedy išla učiť. V druhom a treťom to začalo trošku škrípať. V tom období som sa začala venovať umeleckej tvorbe, konkrétne písaniu poézie, v ktorej som našla akýsi hlbší zmysel, a častokrát sa prichytím, že tvorivosť a písanie kladiem na „prvé miesto“. Je to moja obeta a venujem tomu veľké množstvo času, pritom z toho nemám nič, iba dobrý pocit, pocit mojej ucelenej bytosti keď sa môžem zdielať s ľudmi. Všetko vnímam veľmi hĺbavo.
V škole sa mi darí, nemôžem povedať, že nie. Napísala som veľmi dobrú bakalársku prácu literárneho zamerania, pri ktorej som si uvedomila, že ma baví výskumná práca, objavovanie nových súvislostí, niečoho… čo nikto predo mnou príliš neskúmal, a mám v pláne z nej napísať aj článok.
Avšak neviem, čo sa so mnou deje poslednú dobu. Nastúpila som do magisterského ročníka a cítim sa unavená. V lete som si poriadne neoddýchla, neviem si asi určiť priority, chcela by som robiť všetko naraz, lebo si extrémne vyčítam neproduktivitu. Opäť je tu výber diplomovky – nedokážem sa rozhodnúť. Ďalej myšlienky, či vôbec chcem byť v budúcnosti učiteľkou, či vôbec chcem tráviť čas niekde na základnej škole medzi deťmi. Zisťujem, že tie didaktické veci ma až tak neberú. Prispôsobovať nejaké literárne diela deťom 7. ročníka (napríklad), keď mňa bavia skôr tie odborné veci na vyššej úrovni a napokon vlastná tvorba.
Potom myšlienka, že by som to mala celé nechať, odísť zo školy. Lenže to by ma mrzelo. Lebo ja sa cítim na našej škole dobre. A aj tak ma tu niečo drží. Dávam si na seba taký nátlak, v každom aspekte som strašný perfekcionista (do toho aj OCD) a unavuje ma to. Neviem, čo vôbec chcem od seba…😔