icon

Môžem po magisterskom štúdiu jazykov učiť?

mimavdk
24. mar 2026

Momentálne študujem bakalára anglický a francúzsky jazyk - filologia. Ak by som si podala prihlášku na magisterský stupeň učiteľstvo jazykov a prijali by ma, mohla by som učiť s tým titulom, alebo je ešte treba dorobiť si pedagogické minimum? Prosím nesúďte ma, je to čisto teoretická otázka, uznávam, možno mám skreslenú predstavu. Ďakujem

lukbe
24. mar 2026

Neviem, ci teraz je to tak, ze ak budeš študovať Mgr. jazyky a učiteľstvo, ze tam je automaticky prax a predmety pre pedagogicku prax. Ale asi ano. Najlepšie zavolať na študijné. Ale ak to tam nie je v rámci predmetov, tak minimum treba.

lenka_da
24. mar 2026

@mimavdk pokiaľ to nie je vyslovene odbor: učiteľstvo anglického a francúzskeho jazyka, tak si budeš musieť dorobiť DPŠ. Kedysi sa dalo robiť v Ružomberku súbežne s Mgr., skús si tam zavolať.

anonym_b7f2d8
24. mar 2026

@mimavdk bakalára mas v neucitelskom odbore a magisterské by bolo v ucitelskom? Aj tak by ti chýbali učiteľské predmety z bakalárskeho stupňa a podla mna by si si mala dorobiť dpš, ale musis sa opýtať presne takto, ze bakalársky stupeň bol neucitelsky.

evkatk
25. mar 2026

Nikto nemôže učiť aprobovaný predmet, ak nemá ukončené magisterské štúdium. Dovtedy môže robiť asistenta pre rómske deti a pod., ale učiť nie.

evkatk
25. mar 2026

DPŠ po zavedení najnovšej legislatívy už neplatí. To bolo v čase, keď nebolo dosť kvalifikovaných jazykárov. Tie časy sú už preč.

kaktusik007
25. mar 2026

@mimavdk ak nemas ucitelstvo - myslim ze nie, pozri novu legislativu a to ich "ucitel cakatel" ci ako to nazvali. Ale zbezne viem ze sa bavili o ukoncenych bakalaroch ucitelskych smerov. Ucit moze iba clovek s ukoncenim 2 stupna VS. Ak samozrejme nie je ina moznost, je mozne polavit - zavisi vsak od ruaditela konkretnej skoly.