Štúdium v USA na strednej škole: Skúsenosti a rady
Zdravím, som študentka strednej školy na slovensku a zaujala ma práve táto téma. Za pár týždňov budem mať 17 rokov a chcela by som sa prihlásiť na tento program. Viem, že keby som do toho šla , tak by to moc nebolo ľahké, teda aspoň na začiatku, ale určite keď mám takúto príležitosť, tak to chcem vyskúšať. No problém je v tom, že moji rodičia sa ma strašne boja pustiť, že by som to proste tú zmenu psychicky nezvládla. viem, že tieto obavy ma asi každý rodič , ale je to môj dlhodobý sen a chcela by som sa už aj viac osamostatniť. A čo sa týka samotnej angličtiny, tak ja veľa rozumiem ,akože sama toho extra moc zatiaľ nenarozpravam, ale rozumiem jej, na vysvedčení som mala jednotky a raz alebo dvakrát sa mi stalo, že dvojku. Ak máte niekto skúsenosti alebo aspoň poznáte niekoho kto si týmto prešiel , budem rada ak mi napíšete. a neviem ,čo je lepšie či ísť na 5 mesiacov alebo 10. Vopred ďakujem😃
@sandra294 napíšem ti moju skúsenosť. Dcéra bola na stredej, ale v španielsku. Tým, že študovala španielsky bilingval a vedela po španielsky, išla v treťom ročníku. Bola od januára do júna. Štúdium náročné nebolo, ale po tých piatich mesiacoch sa už nemohla dočkať, kedy pôjde domov. A to ju ešte viacerí kamaráti a rodina boli pozrieť . Takže nebola stále sama. Prvy mesiac bola riadna eufória, lebo bolo všetko nové, aj na pár výletov ich zobrali, ale potom to už začal byť stereotyp a až tak jej nesadla táto juzanska natura. Myslím, že pre stredoškoláka je 5 mesiacov tak akurát. A okrem iného to stojí kopu peňazí. My sme vtedy dali okolo 7000 €, keď všetko zrátam. 4-5 rokov dozadu.
A ešte keď si spomínam na jedného môjho spolužiaka, čo bol rok v USA na strednej, tak to nezvládol a po návrate musel chodiť po psychologoch. Ono záleží na strašne veľa veciach. Psychická stabilita, povaha, do akej rodiny sa dostaneš, či si na samote, či v meste, počasie, jedlo ...
Držím palce, aby si sa správne rozhodla 😉