Má význam študovať online marketing na vysokých školách?
Má význam študovať online marketing na VŠ? Alebo stačia kurzy? Berie na to zamestnávateľ ohľad? Je s týmto odborom uplatnenie? Je ohodnotenie adekvátne vzdelaniu? Je možnosť v tomto odbore kariérne rásť? Prosím odpovedať tie, čo sa online marketingom živíte (alebo vaši známi), prípadne pracujete ako HR v tejto oblasti. Ďakujem za odpovede.
Súhlasím s @billy_jean Dá sa určite uspieť v tejto oblasti. Aj bez VŠ. Podstatné je, či s VŠ alebo bez, aby sa človek stále vzdelával, nielen sledoval trendy, ale aby ich svojim spôsobom aj tvoril, vedel ich predbehnúť, aby vedel poskytnúť výrazne vyššiu pridanú hodnotu ako AI. A to v sebe človek buď má alebo nie. Nedá sa to naučiť. Takže pokiaľ človek nechce ísť kariérne smer board korporát či veľká medzinárodná marketing spoločnosť, tak sa uplatní aj bez VŠ.
Ja nemám VŠ a som vo vyššom marketingovom manažmente. Práveže mi príde že ešte VŠ je v tomto na škodu, lebo tam zabiješ čas. Treba ísť stážovať do čím lepšej agentúry na začiatok. Na SK sú najlepšie v ADMA alebo KRAS združeniach. Kurzy si sprav online a nauč sa to, nepotrebuješ ani kurzy. A stáže vieš nájsť cez growni alebo pretlak.

Z pozície HR: V online marketingu nie je dedikovaná vysoká škola nevyhnutná, na strane zamestnávateľa sledujeme reálne skúsenosti, portfólio, výsledky kampaní a schopnosť držať krok s trendmi, kreativitu, strategické myslenie. VŠ v odbore môže byť plus, ak chceš ísť do veľkých korporácií alebo na manažérske pozície, ale nie je to podmienka. Uplatnenie je stále, ale konkurencia rastie. Menšie firmy často hľadajú človeka, čo zvládne povedzme "full stack" marketing ( PPC, sociálne siete, obsah, analytika, web, branding, trade mkt, event mng). V tejto oblasti sa musíš vzdelávať neustále, čiže kurzy budeš potrebovať či máš VŠ v odbore, alebo nie. Možnosť rastu tu je od špecialistu po Team leada po Mkt manažéra/ riaditeľa. Plus existuje priestor pre freelancing a vlastné projekty, čo môže generovať vyššie príjmy a dáva ti flexibilitu. Nezabúdajme na vplyv AI na online marketing, už teraz výrazný a bude sa ešte zvyšovať. Kde sa AI už dnes využíva -automatizácia kampaní, tvorba obsahu, analytika a predikcie = AI vie z dát vyčítať vzory a odporučiť, na čo sa zamerať, ktoré publikum je ziskové a aký obsah funguje najlepšie.
A napokon dochádza postupne ku zmene požiadaviek na ľudí. veľmi jasne klesá potreba manuálnych, technických, rutinných úloh a rastie význam strategického myslenia, kreativity, práce s dátami a schopnosti integrovať AI do marketingu.